Stel hier je persoonlijke vraag #5

Het is alleen wel carbid en niet carbied! (ben een mierenneuker)

3 likes

Aaahhhhhh ik ken die film ook niet en ik doe de Pabo. Ik ga m NU opzoeken.

3 likes

Haha ik spelde nog wel meer woorden fout! Ik ga het aanpassen

Hij is zo leuk en staat op Netflix! Exht 1 van de mooiste animatiefilms die ik in tijden heb gezien!

1 like

Is het gewoon een leuke film? Of extra lagen, nieuwe dimensies enzo? Waarom zou ze die moeten kennen als juf?

1 like

Nee, dit is echt jammer!

Omdat het naar mijn idee een populaire kinderfilm was! Maar dat kan ook zijn omdat ik hem zelf gezien heb en mijn kleine zusje zelfs 2 keer. Soms als je iets kent zie je het overal terug, dus dan lijkt het misschien groter?

Vind je bijvoorbeeld wel dat je als juf de film Frozen zou moeten kennen?

3 likes

Hele leuke film inderdaad! Ik heb hem ook met de brugklas gekeken.

Ja precies. We leven in dezelfde wereld, nemen beide de trein naar werk zitten beide op internet, hebben beide havo gedaan, maar toch krijgt de ene veel minder mee dan de andere. Maar algemene kennis bestaat voor het grootste gedeelte uit interesse hoor!

1 like

Nee, vind niet dat gerelateerd aan een beroep. Je moet de spellingsregels en de tafels kennen als juf. Ik had oprecht nog nooit van deze film gehoord en ik ben echt wel in touch met de jeugd :relieved:

4 likes

Strijk jij je dekbedovertrek?

• Huh nee?
  • Ja, zodra deze uit de was komt (en daarna de kast in)
  • Ja, voordat ik mijn bed opmaak

0 stemmers

Wanneer strijk je je kleding?

• Meteen als het uit de was komt
  • Pas als ik iets aan wil dat gestreken moet worden
  • Ik strijk mijn kleding nooit

0 stemmers

Ik dacht panko ken ik maar panko KRUIM?? Het is panko of bruidkruim(els) :stuck_out_tongue:

Nav het gesprek over opa’s en oma’s in wjekw bedacht ik me dat mijn neefje en nichtje u zeggen tegen mijn oma, terwijl ik gewoon jij zeg. En daardoor raakte ik benieuwd.

Hoe spreek jij je grootouders aan? Met:

• u
  • jij

0 stemmers

Ik vind het heel raar als mensen familieleden/bekenden met u aanspreken. Voelt zo afstandelijk en formeel.

Zat laatst met een collega en die had het over een gesprek met haar oma, iets van: “dan zal ik u wel thuis brengen” ik dacht echt heh?

7 likes

Haha nou ik vind het begrip reaguurder ook niet echt algemene kennis :stuck_out_tongue: Maar ik vind dit allemaal wel zaken die je niet echt kunt bestempelen als algemene kennis. Meer gewoon ‘‘feitjes’’ die je kunt weten. Onder algemene kennis zou ik meer dingen als de tweede wereldoorlog et cetera scharen.

6 likes

Ja weet ik, maar ik wist niet hoe ik toch een hint moest weg geven, zonder alles te verklappen :see_no_evil:

Er is mij altijd geleerd mijn opa en oma met ‘u’ aan te spreken. Dit vind ik helemaal niet afstandelijk, want ik was heel close met mijn opa en oma, maar gewoon beleefd. Uit respect, omdat ze zoveel ouder zijn. Ik doe dit nog steeds met alle bejaarden, en ik vind het ook onbeleefd om dit niet te doen. Ik verbeterde zelfs mijn ex-vriend die mijn oma met ‘jij’ aansprak :sweat_smile:

6 likes

Maar waarom zou je een hint weggeven als je wilt weten of mensen de term kennen? Dan zou ik ook Lucky TV DWDD oid neerzetten. Of Vrijmibo biertje? haha idk

Ja misschien was dat wel beter geweest ja

1 like

Ik vind het wel netjes om mensen op leeftijd of onbekenden met u aan te spreken. Dus ook oma’s en opa’s. Ze leven allang niet meer, dus ze waren echt van een andere generatie en het was wel zo gepast om hun u te noemen. .

7 likes