Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik zoe een baan afslaan als ik hakken moet dragen en/of verplicht wordt om rokjes of jurken aan te trekken.

14 likes

Hahah ja same, 2 tot 3 dagen ofzo. Maar ik vind de antwoorden een beetje verwarrend. Moet ik nu kijken naar de getallen of naar de indicatie feestje/weekend/doordeweeks?

2 likes

Indicaties dan.

Heel random dit, maar oké. Mijn schoonmoeder is bijna jarig en ze wil graag een braadpan. We willen een van het merk Sola kopen (goede ervaring mee).

afbeelding

  • Braadpan van gietijzer (zwaar)
  • Braadpan van aluminium (licht)

0 stemmers

Lees over beide pannen positieve reviews. Ik ben zelf verder niet zo’n kookexpert, dus ik vraag jullie maar. :nerd_face:

Ik vind mijn gietijzeren braadpan fijner dan mijn alluminium! Heb het gevoel dat die ook wat mooier blijft en daarin kook ik daardoor ook met meer plezier. Een gietijzeren heeft wat meer tijd nodig om warm te worden, maar blijft daarna wel echt goed heet. Dat werkt heerlijk!

1 like

Hahah oh nee, dat doet echt geen belletje rinkelen. Maar had nogal een vreemde Jenaplan school waar het een en ander ontbrak (had ook 5 weken geschiedenis ofzo in groep 8 en verder niet). Zullen wel hun eigen gekke ding hebben gehad, geen begrijpend lezen trauma’s in elk geval, scheelt weer :wink:

1 like

Ik kan me ook niet veel meer van begrijpend lezen herinneren, behalve dat ik het stom vond omdat ik niet snapte dat mijn klasgenoten het zo moeilijk vonden. Dat stukje empathie mist overigens nog steeds, kan me nu ook doodergeren aan collega’s die dingen niet snappen (of zelfs verkeerd doen!) die in mijn ogen zo logisch en makkelijk zijn…

Ik ook voor hakken. Rokjes en jurkjes zou ik nog wel doen naar werk, maar hakken draag ik echt bijna nooit. Heb 1 paar enkellaarsjes met hak van 7/8cm ofzo en altijd pijn als ik die ooit draag. Sneakers ftw

Whaha omg ik heb hem ingevuld en heb ‘acts of service’ bovenaan staan
Staat er " Laziness, broken commitments, and making more work for them tell speakers of this language their feelings don’t matter." Precies waarom het over is met m’n vriend :’) En daarna quality time.
En ik denk dat bij hem echt de physical touch en words of affirmation bovenaan staan. Ik kan niet zoveel met mooie woorden als daden dat niet zeggen. Dan heb ik zoiets van ja je kan wel 1001 mooie woorden over mij zeggen of je liefde voor mij willen laten zien met knuffels en kussen, maar ik heb iets anders nodig :’)
Edit: ben er vrij zeker van dat die words bij hem bovenaan staan. Hij vroeg mij ook vaak letterlijk om bevestiging ‘heb je me nog gemist’ terwijl ik zoiets had van waarom moet ik dat zo letterlijk zeggen? Dat merk je toch door hoe ik doe/dat ik hier ben nu.
Wel interessant.

Ik heb quality time, words of affirmation en physical touch op een gedeelde eerste plek. Verklaart wel waarom ik, puur op gevoel, nooit echt kon kiezen welke ik belangrijker vond :’)

Dit doet me denken aan dat ik bij mijn verhuizing oude aardrijkskunde werkboeken tegenkwam van de middelbare school. Ik was toen net samen met mijn nu man dus vond dat interessanter dan school. De leraar controleerde altijd of je je huiswerk had gedaan, maar las nooit de daadwerkelijke antwoorden, meer of je iets had ingevuld. Pagina’s vol antwoorden als ‘kroket’, ‘bamischijf’ en ‘patatje oorlog’.

Ik vond mezelf toen echt hilarisch volgens mij, 16-jarige lolbroek.

30 likes

Het enige nadeel aan mijn gietijzeren pan is dat ie niet in de vaatwasser mag (dan kan ie breken zegt mijn moeder?) en dat ding is zo klote zwaar om af te wassen, maar verder LOF IT.

1 like

Bij mij staan er 3 bovenaan :sweat_smile:
Zowel acts of service, physical touch als quality time. Klopt ook wel want van cadeautjes moet ik niet veel hebben en in woorden hoef ik het ook niet bevestigd te krijgen. Mijn ex juist wel. Die vroeg bijna elke dag waarom ik hem leuk vond en wat ik leuk aan hem vond. Zeer vermoeiend vond ik dat haha

1 like

Voor taal heb je volgens mij juist ook heel veel inzicht nodig, zeker als het bv. een taal met naamvallen is. Idem voor zinsontleding, het verschil COD-COI in het Frans, … Natuurlijk is er ook een deel vanbuiten leren bij, maar dat is bij wiskunde ook het geval (zoals jouw voorbeeld, goniometrie).

Vind wat je zegt over het vroeg beïnvloeden d.m.v. het soort speelgoed ook echt heel interessant. Had ik nooit bij stilgestaan.

1 like

Ik zie echt niet hoe wiskunde kan helpen bij een studie rechten en het zit me echt dwars dat ik er niks van snap haha. Heb je misschien een voorbeeldje?

I feel you, sommige taalkundevakken leken meer op hogere wiskunde :exploding_head:

Ohh love boomstructuren juist, terwijl ik helemaal niet zo van de wiskunde was. Vond dit wel de hel, trouwens

5 likes

Droog jij tussen je tenen af na het douchen/badderen?

  • Ja vrijwel altijd
  • Soms
  • Eigenlijk nooit

0 stemmers

Wat is je favoriete seizoen?

  • Lente
  • Zomer
  • Herfst
  • Winter
  • Kan echt niet eentje kiezen hoor

0 stemmers

Vroeg deze twee dingetjes mij net af toen ik uit de douche kwam.

Het is een stuk makkelijker stof te leren en de wet te begrijpen als je het systeem begrijpt. Hele stappenplannen, vereisten waaraan voldaan moet zijn, wat welk gevolg heeft, verbanden leggen. Voorbeeld is een mega schema die wij hadden met de vereisten van de onrechtmatige daad of de systematiek van het contractennrecht. Ik denk dat wiskundig inzicht kan helpen dat te begrijpen

2 likes

Stoker jij je tanden?

  • Ja (bijna) dagelijks
  • Zo nu en dan
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Flos jij?

  • Ja (bijna) dagelijks
  • Zo nu en dan
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers