Stel hier je persoonlijke vraag #5

Aaah, inderdaad! Handig!

1 like

0-50, maar al mijn jassen zijn vintage. Zijn wel echt goede jassen maar gewoon geluk dat ik ze vintage gevonden heb zeg maar.

Trouwens goed moment om hier eens te vragen, is er iemand die verstand heeft van vintage? Een van mijn jassen is volgens mij van een bepaald merk en best wel oud en zag dat een gelijk model op internet voor €1200,- wordt verkocht dus vraag mezelf nu af of dat ik stiekem een mega dure vintage vondst heb gedaan :speak_no_evil:

2 likes

Moncler?

Ik heb ook alleen tweedehands jassen, op het moment draag ik twee winterjassen regelmatig: één is heel mooi en fancy en was oorspronkelijk behoorlijk duur, maar ik heb hem voor 15 euro gekocht. De andere jas heb ik voor 5 euro in een kringloopwinkel gekocht en volgens mij heeft iemand hem ooit zelf gemaakt :grinning:

2 likes

Carnaval

• Leuk!!!
  • Wat kut
  • Boeit me niet

0 stemmers

Een leren jas , volgens mij was hij iets duurder dan 300 maar daar doe je ook jaren mee.

Ik zou meebetalen aan lasten die je anders ook hebt, of hoger zijn voor hem als eigenaar omdat hij een meerpersoonshuishouden heeft (dus GWL, bepaalde verzekeringen, afvalheffingen, mogelijk belastingen als dit in België ook zo werkt) maar ik zou niet meebetalen aan reservering voor onderhoud, rente/aflossing van de hypotheek. Want daar profiteert uiteindelijk alleen hij van. En zo zou dat niet moeten werken.

Misschien als je rustig met hem eens rond de tafel gaat zitten en dit duidelijk uitlegt dat hij dit wel snapt? Want als je aan al deze dingen meebetaalt (moet je als je alleen huurt ook namelijk) scheelt dat voor hem een flink stuk per maand, maar spendeer jij je geld niet aan het beter maken van zijn woning/afbetalen waarvan uiteindelijk alleen hij de vruchten van kan plukken.

Weet van vrienden die in zo’n constructie wonen dat ze op papier hebben staan als iemand wél aan hypotheek betaalt, wat ze terugkrijgen als de relatie strand of de woning verkocht wordt. Dat is dan bij een notaris vastgelegd, dus ook officieel uit te voeren/af te dwingen als het nodig is.

4 likes

Ik ben het met @grace eens. Ik vind het ook niet gek en ook zeker niets over je relatie zeggen. Wel goed dat je er meer informatie over zoekt, het is belangrijk dat de zaken voor jou ook goed geregeld zijn.

Ik zou zelf meebetalen aan de gebruikskosten van het huis, zoals sommigen al zeggen. Heel misschien ook aan de rente, omdat dat geen aflossing is van het huis? In NL krijg je een deel van de rente terug via de belasting. Iets om uit te zoeken, want in dat geval is het krom als jij de helft van de rente zou betalen, terwijl hij een deel terugkrijgt.

Is het huis al gekocht? Want dit is anders een onderwerp om met de hypotheekadviseur te bespreken. Die heeft wellicht advies over hoe je alles goed kunt regelen. En wie weet blijkt het dan toch handig als het huis ook op jouw naam staat. Maar het belangrijkst lijkt mij dat jullie allebei fijn wonen en het huis voor jou ook als thuis voelt.

1 like

Hier vieren ze het niet, maar denk dat als het hier een ding zou zijn ik het wel vet leuk zou vinden haha :grimacing:

Je mag nog maar 3 feesten/feestdagen per jaar vieren. Welke kies je?

• Sinterklaas
  • Kerst
  • Je verjaardag
  • De verjaardag van iemand anders
  • Koningsdag
  • Pasen
  • Suikerfeest
  • Nieuwjaar
  • Carnaval
  • Bevrijdingsdag

0 stemmers

1 like

Love m’n verjaardag en kerst is altijd wel leuk met familie, en verder zou ik een dag willen die ‘op straat’ gevierd wordt. Heb nu op bevrijdingsdag gestemd maar koningsdag zou ook prima zijn, gewoon een dag waarop je lekker door de stad kan struinen en er marktjes en bandjes en dat soort dingen zijn.

Halloween
Midwinter

Bevrijdingsdag

1 like

Wat zal ik vanavond eten?

• Risotto
  • Restje burritos
  • Kipschnitzel met aardappelkroketjes en groente

0 stemmers

Alleen m’n verjaardag. Ik vind 3 nog heel veel, haha

Ik koos Kerst en daarna wist ik niks meer. Maar met Pasen is het lente en zijn er dragee-eitjes dus heb ik dat ook gekozen.

1 like

Als ik dit lees denk ik jezus daten en een relatie is echt veel te moeilijk voor mij

2 likes

Wat is er precies moeilijk aan? De boodschap is dat als iemand geen moeite voor je doet, diegene je tijd niet waard is en jij ook geen moeite moet doen voor diegene. Lijkt me 1000x makkelijker dan je telkens afvragen of je iets wel/niet goed doet omdat je bijvoorbeeld niks hoort en allerlei plannen beramen om iemand geinteresseerd in je te krijgen.

4 likes

Beter dan pulling a dead horse toch?

2 likes

Eigenlijk geen maar heb toch 1 gekozen. Denk dat farmaceutische industrie niet (altijd/per se/primair) gericht is op genezen of menselijk leed voorkomen. Focus ligt meer op financiële zaken. Winst. Dat zou ik graag iets anders zien, ofwel dat overheid nog meer actie onderneemt.

5 likes

9/11 was 100% zeker een fase flag operation, uitgevoerd in opdracht van de overheid van de Verenigde staten. Don’t @ me.

11 likes