Stel hier je persoonlijke vraag #5

Mijn favo seizoen is winter, maar dan wel winter-winter en niet van die blubber sneeuw en miezer en +5 graden. Ik wil dan wel echt schaatsen en sneeuw en -10.

7 likes

Lastig. Het is niet dat het mij niet per se boeit maar weet ook niet of ik het “heel goed” moet vinden dat mensen wel gaan. Ik moet me er nog meer in verdiepen vooraleer ik een onderbouwde mening kan vormen over dit hele onderwerp (niet alleen de marsen)

*Overigens ben ik wel voorstander van minder vliegen, duurzame mode, ‘groene’ oplossingen etc
 maar ook hier zou ik meer over moeten opzoeken
 :face_with_monocle: (:see_no_evil:)

1 like

Ja “heel” goed is ook een beetje overdreven, net alsof ik er credits voor wil. Meer alsin het is goed dat zoiets georganiseerd wordt. Heb het weggehaald maar nu zijn alle stemmen weg oeps :exploding_head:

1 like

Hier ben ik heel nieuwsgierig naar. Ben (de echte) jij weleens besproken op het forum? Bijvoorbeeld, je bent podcastmaker en jouw podcast wordt hier besproken. Of je bent blogger en jouw artikel wordt besproken. Of je hebt het met een BN-er gedaan en dat komt voorbij in EGF Boulevard.

Anoniem

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja heel vreemd
 Maar sowieso ben ik na een maand of 2/3 in de vierde klas bijna weggestuurd van de beta-richting omdat mijn cijfers te slecht waren. Die waren toen ook wel slehct, maar ik deed gewoon geen fuck op dat moment omdat ik gewend was niet zoveel te hoeven doen. Vond het toen wel opvallend dat dat tegen de jongens met net zulke slechte resultaten niet gezegd werd over het algemeen.

We hadden wel wat studiekeuzebegeleiding, maar niet heel veel. Tegen die tijd dat ik daar een keer en gesprek mee had wist ik ook al wel ongeveer wat ik wilde gaan doen. Ik ben uiteindelijk ongeveer de breedste bachelor gaan doen die er is haha.

Trouwens ik heb wel een beeeeejte nagedacht op de middelbare school over iets bĂšta gaan doen want ik ben wel met wat klasgenoten naar de open dag van de TU geweest.

Ik wil zooo graag (en naar de womens march die ook dat weekend is) maar ik woon niet in Nederland op het moment dus wordt lastig :frowning_face:

1 like

Wil je dit soort ongein niet meer posten. Ik vind het soms al erg vervelend om een nachtmerrie te hebben waarin ik wederom eindexamen moet doen voor wiskunde. Een tentamen taalkunde waarin woorden van oorsprong een andere vorm hadden en ook nog op een andere volgorde stonden, kan ik er echt niet bij hebben. :cry:

1 like

Het allerleukste aan in Nederland wonen is de wisseling der seizoenen, vind ik. De eerste narcissen, die stampvolle terrassen in de zomer, een mooie herfstdag in het bos en elk jaar hopen op ijs of een witte kerst: dat is toch fantastisch?

Ik klink als m’n moeder maar echt love het leven als ik denk aan seizoenen haha

24 likes

Volgens mij zit dus de eigenaresse van wateetjedanwel hier op het forum want ik zag haar dat het is gebeurt account volgen op instagram, maar weet dus niet wie het is haha. Heb helaas geen @quantum skills.

4 likes

Gaan jullie stemmen voor de provinciale staten verkiezingen?

  • Ja
  • Nee
  • Weet ik nog niet

0 stemmers

Weten jullie waarvoor deze verkiezingen dienen?

  • Ja
  • Nee
  • Ja, maar pas nadat ik het heb opgezocht

0 stemmers

Maken jullie gebruik van een stemwijzer bij verkiezingen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja: stemmen jullie dan ook op de partij die uit de stemwijzer komt??

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Niet als de uitslag een religieuze partij is/en of een populistisch en racistische toestand.

12 likes

Ik gebruik de stemwijzer niet echt om mijn stem te bepalen maar doe hem altijd omdat ik het gewoon leuk vind om de stemwijzer te doen :joy:. Hoewel ik voor de waterschapsverkiezingen dus wel de stemwijzer heb gebruikt om mijn stem te bepalen want daar wist ik echt helemaal niks vanaf en niet eens op wie je kan stemmen.

8 likes

Ik wil wel stemmen, maar ik moet nog wat onderzoek en stemwijzers doen want ik weet niet zo goed wat er op het spel staat.
Ik stem alleen op de partijen die uit de stemwijzer komen als de uitleg van de stellingen ook overeen komen met mijn mening.

1 like

Dit inderdaad.

Wat het kut maakt, want nu vallen mijn bovenste twee partijen voor de provinciale staten dus al af. En de derde partij ben ik het 43% mee eens en vooral ook niet eens met de beredenering als ik het wel met hun eens/oneens op de stelling eens ben. Ugh.

Ben nu een stemwijzer aan het doen voor de waterschappen maar ik heb hier wel echt te weinig verstand van. Ik weet niet eens wat een vispassage of een dijkgraaf is.

3 likes

Ik ben Belg en moet dus niet stemmen, maar ik heb verschillende quizzen/testen gedaan om te zien waar ik val op het politiek kompas/spectrum. Dit gaat dus over ideologieën en niet over specifieke politieke partijen. Daar kwam uit dat ik progressief liberaal ben (en zelf zou ik het een combinatie van groen liberaal en sociaal-liberaal noemen), maar wij hebben geen politieke partij die daarmee overeen komt (in Nederland zou D66 nog het dichtst aansluiten, denk ik). Hoe de politieke partijen hun ideologieën vertalen in specifieke partijpunten of hoe ze het doen in een regering, is dan nog een heel andere kwestie. Ik doe dus altijd wel een stemwijzer om de standpunten te leren kennen, maar ik doe daar niet per se iets mee. Bij de laatste verkiezingen stemde ik altijd op Groen, omdat ik me meestal wel in hun standpunten kan vinden en omdat ik het idee heb dat ik dan wat tegengewicht geef.

2 likes

Over een linkse bubbel gesproken
 Haha :laughing:.

7 likes

Aan de linkse mensen:

Heb jij (tot nu) altijd op een linkse partij gestemd sinds je stemgerechtigd bent?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Heeft iemand nog een carnavalpakje voor me te leen

  • Ja, heb ik toevallig en je kan het morgen ophalen!
  • Nee maar ik heb wel een goed en makkelijk idee voor jou en jouw vriend namelijk:
  • Nee

0 stemmers

1 like

Koop jij wel eens eten of drinken op het station als je met de trein reist?

  • Ja, bijna altijd
  • Soms, vaker niet dan wel
  • Nee, echt nooit

0 stemmers

@Yzile

12 likes