Ik heb dat 2x gedaan omdat ik het anders gewoon niet voor elkaar kreeg, beide vakken wel gehaald omdat ik wel een poging doe tijdens het tentamen. Ken ook zat mensen die de eerste kans gebruiken om de toets in te zien en na het verplichte kwartiertje snel weg gaan.
Ik laat mijn (week)boodschappen dus altijd met Picnic bezorgen, ik vind het ideaal! Maar hoe is dat dan zoveel slechter voor het milieu? Want de plastic tasjes zijn van dat speciale ‘bio’ plastic en lever ik inderdaad altijd weer in en ze rijden met die elektrische wagentjes. Als ik zelf boodschappen doe is dat ook met de auto en dan ben ik ook sneller geneigd om meer zooi mee te nemen (en dus meer verspilling).
Volgens mij is picnic qua duurzaamheid geen slechte keuze, maar laten ze wel te wensen over wat betreft de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.
Mijn innerlijke huisvrouw geniet juist van boodschappen doen. Ik haal vaak een weekvoorraad aan groente en fruit op de markt (helemaal geen plastic!)
Maar ze zegt ook niet dat ze ze alle vijftig gaat gebruiken, ze zegt alleen dat het aantal van honderd makkelijk gehalveerd kan worden. Dat lees ik als: met 50 stuks red ik het zonder problemen (dus: ze zijn niet allemaal nodig).
Ik zou trouwens niet meer weten hoeveel ik er gebruikte, heb de laatste jaren überhaupt weinig gemenstrueerd.
Ik heb altijd de eerste toets als oefentoets gebruikt. Als ik hem dan haalde was het mooi meegenomen en anders wist ik wat ik kon verwachten.
Ja zo interpreteer ik het ook, maar ik zou (vanuit mijn eigen ervaring) denken dat een kwart (25) ook al heel veel meer dan ruim genoeg zou zijn dus dan vind ik het alsnog vreemd geformuleerd. En denk ook niet dat ze er 50 mee hebben genomen, ervan uitgaand dat ze zo min mogelijk onnodige spullen meenemen,
(tampon verwisselen in de ruimte lijkt me trouwens wel echt awkward, straks vliegt hij weg of zo haha)
4-6 stuks op alle vijf de dagen, dus 20-30 stuks.
Haha met mijn poll over welk soort ondergoed je draagt dacht ik ook al, misschien denken ze dat ik een soort suikertje ben. Ik gebruik zelf altijd Ob mini pro comfort. Al neem ik me al maanden voor een menstruatiecup aan te schaffen. Ik ben niet zwaar ongesteld maar helaas wel vrij lang. Zo’n 7 dagen. ‘S nachts gebruik ik meestal geen tampon omdat ik dan niet bloed. Ik denk dat ik op zo’n 14 tampons uitkom. Wel toevallig want ik vroeg mij dit zelf laatst af hoeveel ik er nou eigenlijk gebruik tijdens 1 menstruatie.
Hm ja, maar als je echt een week lang zwaar menstrueert dan red je dat niet met 25. Dat zijn er 3/4 per dag en dat is niet veel als je veel bloed verliest.
Een tampon verwisselen lijkt me inderdaad een uitdaging. Alhoewel, met zo’n cup lijkt het me helemaal gedoe aangezien de inhoud dan ook weg kan zweven 
Ik denk dat ik een Mandela effect tegen ben gekomen.
Ken jij die hele oude Duitse reclame over condooms (tegen aids)?
(Als je inmiddels al weet wat ze zegt, stem dan op het antwoord wat je het eerst hebt gedacht altijd)
- Ja, ze zegt iets van ‘Tina, wieviel kosten die Kondome?’
- Ja, ze zegt iets van ‘Tina, was kosten die Kondome?’
- Ja, ken ik, maar geen flauw idee wat ze zegt
- Nee, ken ik niet, vet oud man.
0 stemmers
Ze zegt dus ‘was’, maar ik zou zweren dat het ‘wieviel’ was en als intypt bij Google ‘wieviel kosten…’ vind ie hem direct, ook al is het een reclame uit 1989.
Ja vandaar dat ik het ook vraag, omdat ik dacht dat het onderling nogal zou verschillen. Er lijkt zo op het eerste gezicht inderdaad veel verschil in te zitten!
Spacecup lijkt me ook niets idd
En toch, deze reclame was zooooooo grappig! En iedereen kende 'm 
Stel je gaat naar een dokter/tandarts/psychiater en deze praat Duits tegen jou maar jij kunt gewoon Nederlands tegen hem/haar zeggen.
Wat vind jij daarvan?
- Niet oke
- Wel oke
- Anders
0 stemmers
Het ligt er natuurlijk ook aan of de cliënt Duits ook goed verstaat?
Jij bent de patiënt in mijn vraagstelling
Ik zou willen dat ik gewoon Nederlands tegen mijn dokter/tandarts kon spreken, zou het voor mij veel makkelijker maken 
Maar ik ga ervan uit dat dit in Nederland zou zijn, en dan vindt ik het niet ok, de arts moet dan imo de taal van het land spreken.
Ik spreek amper Duits, dus dat lijkt me niet zo handig haha. Ga ik naar de dokter en weet ik nog niet wat er mis is.
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.
Mijn MDL arts is Pools en praat ook half Pools met accent.
Ik vind het verschrikkelijk irritant want ik versta de helft niet