Stel hier je persoonlijke vraag #5

Mijn hartslag versnelde al toen ik deze post las :joy:

Een aantal collega’s waren lollige verhalen aan het vertellen en ze maakten wat woordgrapjes over figuren uit de Griekse mythologie. Ik weet niet meer precies hoe of wat, maar uiteindelijk zei ik iets over een lijk op de lopende band bij de kassa. Werd iedereen stil en (lijk)bleek, zei een collega later tegen me dat één van onze collega’s die ochtend vertelde dat haar schoonmoeder de dag ervoor euthanasie heeft laten plegen. Oh.

En ik ben ooit een bekende tegengekomen nadat ik stiekem 's nachts met een jongen op een dak had gezoend. Dacht dat ik heel sneaky was, maar toen ik thuis in de spiegel keek zag ik dat mijn rode lippenstift over m’n hele gezicht was verplaatst. Als tiener kon ik die schaamte echt niet aan.

5 likes

Ja precies. En dat als ik zeg dat ik meer wil lezen, ik in feite meer ga luisteren.

Ik noem alles onderbroek maar heb alleen hipsters, strings en een paar boxers. Ik heb gewone onderbroeken wel soms een kans willen geven, maar ze rolden altijd tussen mijn billen. :weary:

1 like

Voor mij zijn lezen en luisteren echt twee verschillende dingen.

9 likes

Ik begrijp niet waarom dat niet zou tellen. Ik snap dat luisteren niet letterlijk hetzelfde is als lezen en dat het twee verschillende handelingen zijn. Maar als je een boek geluisterd hebt, dan weet je daarna toch ook wat er in het boek staat? Dan kan je hem op Goodreads afhandelen? Ik snap niet dat mensen zo nauw aan het verschil willen houden dat een boek luisteren niet hetzelfde is als een boek lezen.

12 likes

Ja ik krijg er ook 4 kontkleppen in. Het zit nergens naar bij mij. Maar ik denk dat dus veel vrouwen alles een onderbroek noemen.

2 likes

Ja mee eens. Maar toch voelt het ergens als valsspelen?

1 like

Je wordt gewoon voorgelezen eigenlijk. Snap het gevoel van valsspelen wel enigszins maar als je slechtziend of blind bent, of niet kunt lezen, zijn luisterboeken zo’n fijne uitkomst. Daarvan denk ik ook niet “hey jij hebt dat boek niet gelezen” dus voor mij tellen luisterboeken net zo goed onder lezen.

3 likes

@Banananana

Ja, maar ook als je dat allemaal niet bent en luisterboeken gewoon prettiger vindt, waarom zou je het niet doen? Als dat ervoor zorgt dat je leest (/luistert, whatever) maakt het mij echt niet uit hoe iemand boeken tot zich neemt.

Ik weet niet, ik vind het niet echt valsspelen, maar dat komt meer door mijn eigen opvatting dat het veel langzamer gaat dan letterlijk lezen en ik boeken dus sneller uit heb ;p

4 likes

Ik heb op ‘nee’ gestemd, omdat ik vind dat er een verschil zit in de handeling. Lezen is niet hetzelfde als luisteren. Ik bedoel daar niet mee dat ik het één beter vind dan het ander.

Edit: Ik heb dus wel op nee gestemd, maar ben het verder met je eens. Ik heb de vraag anders geïnterpreteerd.

7 likes

Ja voor slechtzienden en blinde mensen is het ideaal natuurlijk. Maar ik ben geen van beide, kan prima zelf lezen en heb dat vroeger ook heel veel gedaan. Maar nu komt het er niet van en ik ga dus nu maar luisteren proberen.

Edit: ik ga zo een boek luisteren onder de douche, zin in.

1 like

In de brugklas gingen we op kamp, en moesten we in een sort aula zitten waarna we naar de slaapzalen mochten en zelf een indeling mochten maken.
Ik was een beetje bang om op een stomme kamer de komen, dus stond (te vroeg) op en mijn hengsel van mijn tas zat om mijn stoelpoot, dus ik stuikelde half, met de stoel achter mij aan getrokken en was ook nog eens de enige die op dat moment opstond. Heb me zelden zo beschaamd gevoeld, wilde namelijk niet per se opvallen op dat moment haha.

3 likes

Oh ik kom er nu achter dat wat ik een hipster noem eigenlijk een boyshort is…

1 like

Ga je weleens alleen naar het bos?

• Nee nooit
  • Heel soms
  • Af en toe
  • Geregeld

0 stemmers

Ik ga überhaupt nooit naar het bos

13 likes

Ik heb dat juist met het afdrogen/weer aankleden. :joy:

1 like

O ik vind dat zo heerlijk!

Maar dan ook:
Ga je uberhaupt weleens naar het bos?

• Geregeld
  • Af en toe
  • Heel soms
  • (Vrijwel) nooit

0 stemmers

Hoe vervaag jij teksten :anguished:

Via het tandwieltje!

1 like

Altijd deze discussie (ik bedoel niet hier hoor!). Je investeert net zo goed tijd in audiobooks, ik vind het zelf persoonlijk onzin als mensen dat niet meetellen.

2 likes