Stel hier je persoonlijke vraag #5

Gewoon niks. Je lichaam rot weg of wordt verbrand.

24 likes

Ik geloof dat er meer is…
Dat je een soort van terug naar huis gaat

Ik hoop vooral dat er meer is. Soms vind ik het leuk om hier over te fantaseren, maar merk dat ik dan vaak uitkom op de gedachte dat er helemaal niks is. En dit zou ook prima zijn, want dan heb ik het toch niet door.

Ik zie het wel wanneer ik uiteindelijk dood ga, maar ik denk eigenlijk dat er niks is, gewoon zwart.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik fantaseer en filosofeer hier vaak over, eigenlijk sinds een vriendin van mij is overleden en ik het er erg moeilijk mee had ‘waar ze heen ging’.

Aan de ene kant denk ik dat het net zoiets is als toen je voordat je net geboren was, dus geen bewustzijn en zelfs geen zwart. Net zoals je onder narcose bent, je hebt geen bewustzijn, het is niet zwart. Het is gewoon niks.

Maar aan de andere kant zijn er voor mijn gevoel te veel bewijzen dat er meer is dan dat. Zoals mensen die zichzelf zagen in een hoek van een kamer bijvoorbeeld terwijl ze hartcompressies of iets dergelijks deden en dat ze alles precies konden navertellen, zelfs dingen die ze nooit konden weten. Ook geloof ik zeker in andere ‘entiteiten’ en dimensies en weet ik zeker dat er andere energieen zijn.

2 likes

Ik denk dat er niks is, dat het net is als je slaapt alleen dan zonder dromen. Maar ik hoop eigenlijk wel dat er iets bovennatuurlijks is.

Mijn idee is meer gebaseerd op wat ik hoop, dan wat logisch is. Maar ik vind het idee van reïncarnatie wel heel mooi. Ik heb een keer in Frankrijk gehad dat we ergens langs reden en dat ik mijn ouders vertelde van ‘‘Oh dan rijden we straks daar langs’’ en dat klopte exact, terwijl ik daar nog nooit was geweest. En het was ook niet een bekende plek uit een film of iets dergelijks. Dus dat verklaarde ik als kind altijd met reïncarnatie, ik zou dus in een vorig leven op die plek zijn geweest.
Maar goed, ik weet dat het helemaal niet logisch is, maar ik vind het wel een fijn idee.

5 likes

Ik kwam naar dit topic om deze vraag te stellen maar zie nu dat hij toevallig een beetje aansluit bij de vraag van @Charmander. Hebben jullie een uitvaartverzekering?

  • Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Waarom wel of niet?

  • Ik wil niet aan mijn overlijden denken
  • Ik wil mijn nabestaanden niet met extra zorgen opzadelen
  • Ik heb er een afgesloten zodat ik er niet meer over na hoef te denken
  • Ik wil er wel een maar weet niet hoe of wat
  • Ik heb er een afgesloten na het overlijden van een bekende
  • Ik spaar liever zelf voor mijn uitvaart
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik ben me er in aan het verdiepen maar vind het vooral gek en lastig

Mijn ouders hebben er eentje voor mij afgesloten!

6 likes

Hier ook! En op mijn 18e de polis zelf overgenomen en zelf gaan betalen (en nu is het een gezinspolis)

1 like

Sinds ik met mijn moeder nu mee heb gemaakt hoe kut het is als iemand het niet heeft raad ik echt iedereen aan om er 1 af te sluiten als je weet dat je geen spaargeld hebt of je ouders geen duizenden euro’s hebben liggen. Een uitvaart is heel erg duur en als iemand niet is verzekerd en er is geen geld dan voel je je echt zwaar kut als nabestaande.

Mijn vader heeft het ooit voor mij afgesloten en dat heb ik gewoon door laten gaan. Het is een tientje per maand dus dat zijn de kosten niet maar ik ben nu wel voor 7000 euro verzekerd en dat vind ik wel een fijne gedachte. Ik weet dat als mij nu iets overkomt dat mijn vader het ook niet zou kunnen betalen als ik dit niet had.

5 likes

Overgenomen nadat ik het huis uit ben gegaan.

Op mijn 16e heeft mijn (toen-)stiefvader er één voor me afgesloten. Ik ben nu 27, ben woon al 8 jaar op mezelf en mijn moeder is al 10 jaar niet meer samen met hem, maar de polis etc wordt nog steeds naar hem verstuurd en door hem betaald (niet een heel hoog bedrag hoor).

We hebben het er toevallig laatst nog eens over gehad, maar hij vindt het wel prima zo en dus ik ook haha. Lieve man!

17 likes

Nooit verzekeren wat je niet kan betalen, en mijn erfenis is wel genoeg om een redelijke begrafenis te betalen, als ze er per se iets extreems van willen maken moeten ze maar bijdokken.

2 likes

Mijn moeder heeft een aantal jaar geleden een polis voor zichzelf en mij en mijn broertje afgesloten. Het is, macaber genoeg, het enige wat ze voor ons betaalt :joy: (geen dig naar haar, ze hoeft verder ook helemaal niks voor me te betalen, gewoon grappig dat ze uitgerekend dit als haar verantwoordelijkheid ziet)

1 like

Ik wil echt een hele mooie dure kist met fluweel van binnen

4 likes

Mijn ouders hebben er een voor me afgesloten toen ik geboren werd , meteen afgekocht ook geloof ik

Ik zei vroeger altijd dat ik gemummificeerd wilde worden. Ik meende dit bloedserieus.

8 likes

Ik wil in het bos gelegd worden, niet begraven en niet gecremeerd. Stel je voor dat je weer wakker wordt ( grote kinder horror nachtmerrie)

5 likes

Haha ahw dit vind ik schattig!