Stel hier je persoonlijke vraag #5

Het klopt dat je tijd investeert in luisterboeken, maar persoonlijk vind ik het niet tellen als lezen. Voornamelijk omdat het een hele andere activiteit is, lezen doe je met je ogen en luisteren met je oren. Je kreeg bij Engels niet voor niks zowel schrijf- als luisteropdrachten.

1 like

Maar je neemt de inhoud wel in je op. Ik snap dat de handeling niet helemaal hetzelfde is, maar er zijn mensen die dus hun luisterboeken niet meetellen in hun Goodreads challenge (weet niet of je Goodreads kent) en dat vind ik om die reden gewoon stom. :woman_shrugging:t3:

1 like

Dit ook ja!

Had in die vergelijking beter leesopdrachten kunnen zetten ipv schrijfopdrachten, idd.

@Foucher Als het gaat om de inhoud in je opnemen, is het inderdaad meer gelijk. Ik moest meteen denken aan wat je leert van lezen en wat je leert van luisteren. Lezen, of luisterboeken voor je plezier lezen of luisteren is idd een ander verhaal.

1 like

Nee want hele andere activiteiten. Moet wel zeggen dat ik zelf bij luisterboeken sneller afdwaal in m’n eigen gedachten, dan bij lezen. Maar luisteren is gewoon anders dan lezen? Maakt het 1 niet beter dan het ander, maar als ik 5 boeken luister kan ik niet zeggen dat ik 5 boeken heb gelezen (en dat dat correct is). Daarbij heb ik geen mening over wat beter is en ik lees zelf maar heel sporadisch boeken.

@Insouciance ligt er een beetje aan wat je met een goodreads lijst wilt bereiken? Heb je het boek gelezen (en wil je een x aantal lezen bijv?), of wil je gewoon het verhaal weten.

2 likes

Het bos is voor mij best een eindje weg, vind het zo jammer want vind een bos het chillst om in te wandelen.

1 like

Dagelijks. Maar wel met de hond, dus die telt niet als alleen.

1 like

Telt luisterboeken luisteren als lezen?

Dus niet: is het wat voor blinde mensen enzo toch?
Ik heb nee geantwoord omdat als iemand tegen me zegt dat ze zo’n leuk nieuw boek gelezen hebben, ik er 100% vanuit ga dat je dat dan niet ‘gehoord’ hebt

1 like

Voor een pakketbezorger de deur open doen en erachter komen dat mijn 1e borst gewoon grotendeels te zien was. Voor het openen had gauw een t-shirt gepakt maar dat was zeg maar een uitgelebberd shirt met een diepe V achtige hals.

10 likes

Kon ik maar een beknopte samenvatting geven, maar zo veel :pensive:
En probeer het allemaal te verdringen dus probeer nu heel erg niet te bedenken waar ik dan aan denk, totdat ik het dus midden in de nacht een keer gebeurt :crying_cat_face::crying_cat_face::crying_cat_face:

1 like

Haha ik las hier niet mijn ene, maar mijn eerste borst.
Ik zat al te bedenken of ik ook een voorkeur had en welke borst dan bij mij eerste en tweede zou zijn.

Overigens heb ik in deze categorie wel eens de deur open gedaan voor een pakketdienst terwijl ik een eigenlijk net te kleine handdoek om me heen vasthield met 1 hand. Niet handig. Heb maar gezegd dat hij het in de hal mocht zetten.

6 likes

Haha ja, ik had het anders moeten schrijven. Straks nog: “Dames zijn jullie m.b.t borsten links of rechtsborstig.?” :upside_down_face:

1 like

Ik moet nu ook denken aan een verhaal wat ik ooit op EGF las, weet niet meer wie het postte. Maar iemand moest een youtubelink van een filmpje wat ze had gemaakt naar een docent sturen, maar ze had het verkeerde linkje gekopieerd waardoor ze dit naar haar docent had gestuurd:

Ik moest laatst weer bijna huilen van het lachen hierom hahhaha dat filmpje is zo droog

61 likes

Ik probeer zelfs iets te bedenken maar kom nergens op, misschien bewaren m’n hersenen deze gedachten dus ook speciaal voor de nacht zodat ik lekker wakker kan liggen :ok_hand:

1 like

Rechts :wink:

1 like

ZOu chiller zijn indien deze anoniem zou zijn. maarja, ik heb al gestemd :ok_woman:

9 likes

Hahah als ie anoniem wordt zal ik stemmen.

2 likes

Hoe beweeg jij je het vaakst voort?

• Lopen
  • Fietsen
  • Brommer/Scooter
  • Auto
  • OV

0 stemmers

Ik heb hetzelfde haha.

1 like

Ik heb eigenlijk geen idee dus ik doe wat ik denk haha.

1 like