Stel hier je persoonlijke vraag #5

In dat geval, nog tips voor die wijn? :sweat_smile:

1 like

Mee eens, of een plantje is ook leuk!

3 likes

Als het een housewarming is, is het wel gebruikelijk. Maar hoeveel je daaraan uitgeeft is natuurlijk aan jou. Je kan ook een plantje ofzo meenemen, het is wel een leuk gebaar als je naar de housewarming komt denk ik…

1 like

Ligt aan je vak in het onderwijs, ik had binnen een jaar na m’n afstuderen een vast contract.

Ik heb 2u enkele reistijd, dus 1u is misschien puur vanuit mijn optiek niet zoveel

1 like

Ik heb ongeveer anderhalf uur enkele reistijd en niet eens mijn droombaan. Maar ik doe het voor mijn CV. Tegen de tijd dat je echt aan kinderen begint kun je altijd nog op zoek naar wat anders, maar dan heb je wel weer iets moois op je CV

1 like

Ja klopt, ik heb inderdaad een vak waar weinig werk in is. Gelukkig wel een vast contract :smiley:

1 like

Ik zie @Nani s afbeelding als (oker)geel.

Ik heb trouwens altijd in mijn hoofd: oranje en andere kleuren heb je veel kleurschakeringen, en dat kan mooi en lelijk zijn (lelijk: Koningsdag oranje, mooi: beetje roestig oranje). Bij paars denk ik echt niet aan veel kleurschakeringen en zowel, is het allemaal wanstaltig. Lila en van dat felle paars. Iehh.
Ik denk dat ik ook vanaf de leeftijd dat ik zelf kon kiezen wel alle kleuren in mijn kast heb liggen, behalve paars :’)

2 likes

Nuance: het zou met het openbaar vervoer zijn (doe ik nu ook), en OV vind ik minder vermoeiend dan zelf met de auto erheen gaan.

Misschien dat ik toch ga solliciteren, ik moet er nog een beetje over nadenken.

Solliciteren kan altijd. Misschien wordt het wat en hou je er een leuke baan aan over, misschien wordt het niks of kan je het als bevestiging zien dat je nu nog goed op je plek zit bij de huidige baan.

2 likes

@Rozevarken ja ik doe meestal ook een fles drank oid (afhankelijk van de persoon wijn of bijvoorbeeld vodka) of een mooie plant. Heb ook een keer zo’n Wijck poster met plattegrond van een stad mooi ingelijst aan iemand gegeven die in een andere stad ging wonen. Poster was dus van de oude stad / buurt van diegene.

2 likes

Ben best wel verbaasd over de uitslag! 81% doet geen slappe bh onder een strak shirtje.
Ik ben zelf de laatste tijd wat meer bezig met de acceptatie van de tiet qua vorm en aanwezigheid (al heb ik een kleine cup, maar dat terzijde). Ik draag sinds dit jaar geen beugelbh’s meer en vind het echt een bevrijding. Nu draag ik wel eens strakke shirtjes en ben ik bezig met het zekerder voelen dat men hierdoor wel mijn borstvorm wat meer kan zien.
Nu ben ik wel benieuwd naar de redenen van de nee stemmers! Is het omdat het ongemakkelijk is/voelt om een tepel of vorm te zien?

1 like

In mijn geval heb ik al heel weinig, dus met zo’n slappe bh lijk ik helemaal plat

5 likes

Begrijpelijk met een grotere maat. Maar dan neem ik aan dat je uberhaupt geen slappe bh’s draagt, ofwel? Aangezien de vraagstelling zich specifiek op een strak shirtje richtte ging ik er sneller vanuit dat men nee koos om de zichtbaarheid ed.

Ah ja natuurlijk! Niet aan gedacht.

Ik was net in mijn eentje aan het lunchen in de stad en kreeg van twee dames naast me (ik gok moeder en dochter) tot 2x toe complimentjes; 1x over mijn tas en 1x over mijn leuke jas en dat ik er mooi uit zag, wijzend op mijn zwangere buik. Vond ik zo lief! Dus mijn vraag;

Geef jij weleens complimentjes aan vreemden over hun kleding / accessoires of vraag je weleens waar iemand iets gekocht heeft?

• ja, regelmatig
  • ja, heel soms
  • nee, nooit

0 stemmers

En complimenten over iemands uiterlijke kenmerken (haar, mooie lippen, figuur etc)?

• ja, regelmatig,
  • ja, heel soms
  • nee, nooit

0 stemmers

Ik heb gisteren in de sportschool nog iemand een compliment gegeven dat ik het zo knap vond dat ze haar barbell glute bridges met zo veel gewicht kon doen. En kreeg in diezelfde sportschool een week of twee geleden nog een compliment over mijn leuke sportlegging.

Ik geef best vaak complimenten aan onbekenden omdat ik weet hoe leuk ik het zelf vind om dat te krijgen. Tot nu toe krijg ik er ook altijd hele blije reacties op.

6 likes

Oh ja hoor, zeg ook gerust tegen de caissière bij de Zeeman dat ik dr heel lief vind :joy:

6 likes

Wilde dit ook zeggen! Heb wel eens gezegd tegen iemand ‘wat leuk je haar!’ (was roze oid geverfd), maar ik vind dat anders dan een compliment over iets wat meer van ‘jezelf’ is. Zoals lippen of je figuur. Dat laatste zou ik een beetje te persoonlijk vinden. (die meid van dat haar reageerde trouwens best lomp hahah, ik moest een drempel over maar dacht schijt een complimentje krijgen is toch altijd leuk, tot ik zo’n droge reactie terugkreeg haha)
@360

3 likes

Vaak maak ik inderdaad eerder een opmerking over iemands lippenstift dan lippen zelf. En haar als het idd mooi gekleurd of mooi geföhnd is.

2 likes

@HvO @ellegirltalk Oh ja iemands kapsel of geverfde haarkleur zie ik dan als ‘accessoire’ inderdaad. Eens dat dat iets anders is dan een compliment over uiterlijke kenmerken waarmee je gewoonweg geboren bent, wat ik bij vraag 2 meer bedoel.