Stel hier je persoonlijke vraag #5

Accepteert diegene het wel of niet?

10 likes

Ik heb echt altijd dorst eigenlijk, dus dit komt me zo vreemd voor! (al moet ik vaak tegen mijn vriend ook zeggen van ‘hier drink eens op’ omdat hij ook niet zo snel uit zichzelf water drinkt :stuck_out_tongue:
Ik drink vaak een glas water als ik mijn handen was (of slokjes uit de kraan als ik geen glas/flesje mee heb) @Banananana. Vaak moet ik ook een bepaald aantal slokken drinken van mezelf voor ik mag stoppen. Zo vul je meteen aan wat je eruit hebt geplast :stuck_out_tongue:
En een fles op je bureau?

2 likes

Maar in beide voorbeelden accepteert diegene het toch juist wel (antidrugs maar accepteert dat jij het gebruikt, anti-religie maar accepteert dat jij gelooft)? Alleen in de vraagstelling stel je dat diegene het niet zou accepteren

Ik ben zo jaloers op mensen die doorslapen. Ik word heel vaak wakker ‘s nachts. Soms lig ik voor langer wakker, soms voor even en is het enkel omdraaien. Maar eigenlijk altijd wel wakker tussen verschillende slaapcycli. Maar de laatste keer dat ik een nacht doorsliep, ik denk dat dat was toen ik baby was. Hoop ik voor mijn ouders :’) (Al zei mijn moeder dat ik altijd ‘s nachts bij haar wilde drinken (itt broers/zus). Ik zie nu een verband tussen baby ik en mijn volwassen persoon. Nooit doorslapen, altijd dorst, altijd moeten plassen :’))

6 likes

Ik zou het geen probleem vinden als mijn vriend in het weekend naar de kerk zou gaan voor zijn geloof, maar ik zou er wel echt veel moeite mee hebben als mijn vriend elk weekend drugs zou gebruiken. Deze twee zijn voor mij niet met elkaar te vergelijken.

10 likes

Haha nou het was meer om aan te geven hoe snel ik thuis was, want de donderdag is altijd de dag met de meeste files op mijn traject. Dus dan ben ik relatief gezien het laatste thuis!

1 like

Ik denk altijd dat er op dit forum 20% uit Rotterdam is, dan 15% uit Den Haag (of Zoetermeer)en 15% uit Amsterdam, dan nog 15% limbos en 20% Brabants, 5% woont in Zweden en de rest komt uit de buurt van Utrecht|Nijmegen|Zwolle en hier en daar een verdwaalde Groninger/Drent/Fries.

36 likes

Nee, niet helemaal, want ik snap niet of de partner het nou wel of niet accepteert

Als mijn partner iets (zoals drugsgebruik, of religie, of een willekeurig ander voorbeeld) zou accepteren ook als hij het er niet mee eens zou zijn zou ik het juist fijn vinden, dat laat voor mij zien dat hij open staat voor mijn mening en me in mijn waarde laat. Als hij het niet zou accepteren (dus zijn mening erover zou blijven opdringen of bijvoorbeeld zou gaan dreigen met me te verlaten als ik het niet verander oid) zou er zeker een probleem zijn in de relatie, of zelfs waarschijnlijker ĂŒberhaupt geen relatie meer zijn.

3 likes

Haha en op de genoemde steden na zijn die provincies niet vertegenwoordigd? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik denk dat @anon46421473 bedoelt dat jij iets doet wat tegen de principes/overtuigingen van je partner in is, maar dat je partner jou dat evengoed laat doen.

2 likes

Woon jij in een studentenstad?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar wel vlakbij

0 stemmers

Ja dat vind ik wel logisch hoor, die steden zou ik ook niet kennen! Maar je noemt voor Noord-Holland bijvoorbeeld enkel Amsterdam, terwijl Zweden zelfs wordt vertegenwoordigd haha

1 like

Ik snap het niet zo goed eigenlijk. Of mijn antwoord staat er niet tussen. Ik vind het niet mooi, ik vind het niet geen goede basis, het is nou eenmaal zo?
Als voorbeeld; ik haat blowen. Mijn vriend doet dat. Ik laat hem zijn gang gaan, maar ik zal het nooit aanmoedigen en mijn mening erover is denk ik ook wel duidelijk hoewel ik me probeer in te houden (maar ik denk dat mijn neutrale hoofd en mijn ‘ok’ wel genoeg zegt als hij zegt dat hij naar buiten gaat om te roken). Ik wil niet dat hij voor mij zou stoppen (geloof ook sowieso niet dat zoiets mogelijk is, voor een ander) dus over stoppen begin ik nooit.
Hij vindt ook dat ik hem moet laten, hij vindt mijn houding niet mooi of geen goede basis of wat nog meer.

Maar dan accepteert die partner het dus toch juist wel, of snap ik het nou helemaal verkeerd?

“Laat doen” zou ook al problematisch zijn bij mij trouwens, alsof ik toestemming van een partner nodig heb

Schaam je!
Als je deze kant op komt neem ik je mee naar de Zaanse Schans.
Goeie ouwerwetsuh moluuhs kijkuh

6 likes

Haha, toevallig deze week voor mijn werk een bestelling moeten plaatsen in de webshop van Ikea. Bij naam had ik dus de naam van mijn baas ingevuld. De bevestigingsmail begon met “Hej naam baas”. Toen ik die mail dus ter info forwardde naar mijn baas vroeg ik me al af of die aanspreking niet iets te familiair was. Maar blijkbaar dus normaal in Zweden.

1 like

:scream::scream:

(Niet dat ik veel meer van bijvoorbeeld Noord Brabant weet dan Den Bosch though)

Haha zo random die laatste vraag ineens. Of heeft dat wat met elkaar te maken?

9 likes

Ik heb nee gestemd maar woon eigenlijk dicht bij Maastricht wat toch echt wel een studentenstad is denk ik?

4 likes

Nee nu niet meer, omdat ik heb gemerkt in het begin dat toen ik er wel eens wat over zei, het alleen ruzie opleverde en niks positiefs. Het levert niks op, dus ik probeer het nu geen onderwerp te laten zijn. Hij rookt, blijft roken en het is nu eenmaal zo.
Moet wel zeggen dat mede hierom ik denk ik geen levenslange relatie met hem kan/wil hebben. Of dat is juist het niet accepteren dan? Ik wil niet dat de vader van mijn kinderen zoveel blowt. En het beetje geld dat hij over heeft, besteedt aan wiet. (Hij weet ook dat ik er zo over denk trouwens)
Hij is ook gelovig wat ik niet ben, maar ik zie dat echt als iets heel anders dan middelengebruik.

1 like