Stel hier je persoonlijke vraag #5

Dat een koud huis verwarmen meer kost is echt enorm achter haalt. Tegenwoordig is in de meeste huizen de isolatie goed genoeg om het rond 16 graden te houden zonder verwarming. De kachel standaard op 17-18 graden laten staan kost je zeker 150 euro per jaar.

Ik heb trouwens ook katten, daarom zet ik de verwarming op 16,5 op z’n laagst. Dan slaat hij net af en toe aan.

1 like

Ik zie soms dat mensen voor elke kop thee die ze drinken een nieuw theezakje gebruiken. Ik vind dat best gek, want dan ga je toch heeel veel theezakjes heen als je de hele dag door thee drinkt? Ik gebruik mijne vaak totdat het zakje niet veel kleur/smaak/theearoma(?) meer afgeeft. Maar misschien kan dat vaker omdat ik geen liefhebber ben van hele donkere thee. Nu ben ik benieuwd wat jullie doen? (Ervan uitgaande dat je later nog meer thee gaat drinken, niet als je maar één kop drinkt want dan is bewaren natuurlijk nutteloos)

• één keer, daarna gooi ik hem weg
  • meerdere keren, is toch zonde om m weg te pleuren

0 stemmers

Ligt eraan, op mn werk gebruik ik het een keer, thuis wel meerdere keren.

1 like

@Damnatio nu je het zegt doe ik dit op werk ook vaker, omdat ik niet weet waar ik hem dan moet bewaren.
Of ik bewaar hem op een schoteltje maar dan gooit de rest die van hun daar ook op en weten ik niet meer welke van mij was. Dus dan pak ik maar een nieuwe.

@anon94840299 same! Vooral zwarte thee dat is anders zo bitter bah

1 like

Sinds 1 januari valt de stad waar ik woon onder provincie Utrecht, voorheen was dat altijd Zuid-Holland. Door deze poll heb ik echt identiteitscrisis :joy::joy:

8 likes

Ik heb naar mijn werk speciaal een schaaltje voor mijn theezakje meegenomen, voordeel van mijn eigen bureau :slight_smile:

4 likes

Naar aanleiding van een discussie met vrienden of je dit eerder zou doen als je het zelf ook wel eens hebt gedaan (geweldige zin). Als je zelf dus wel eens aan de andere kant van het verhaal stond dus.

Heb jij wel eens een lifter mee genomen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En, daaropvolgend, heb je zelf wel eens gelift ?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Niet in Nederland trouwens! Op vakantie ben ik blijkbaar wat avontuurlijker en vrijgeeflijker ingesteld :see_no_evil:

1 like

Heb je de andere verwarmingen helemaal dichtgedraaid? Werd van de week panisch gebeld door mijn vader dat ik alle verwarmingen op zn minst een klein stukje open moet zetten omdat anders de leidingen kunnen bevriezen!

Ik haat slappe thee, dus 1 kopje per zakje. Thuis zet ik meestal een pot met twee zakjes, dat gaat dan wel weer goed. Kan er ook echt ongelukkig van worden als ik met vriendinnen 2 zakjes over 6 koppen moet delen

4 likes

Mijn moeder doet dit wel, maar zij eet ook twee van die bakken kwark per week leeg. Ik doe het niet, deels omdat ik bijna nooit van die bakken heb en deels omdat ik veel in plastic zakjes in de vriezer doe, omdat dat handiger is qua ruimte.

1 like

Oeps, 1 zakje over twee koppen als ik thee maak doe ik ook wel eens behalve als ik een andere smaak drink, heb er eigenlijk nooit eerder zo op gelet (vanaf nu wel) :sweat_smile:

@visual ja klopt! Ik heb net een zakje pickwick zwarte thee gebruikt en ik merk dat na 1 sec in het water mijn thee al heel erg donker is. Bij van die Lipton piramide vorm zakjes komt er veel minder vanaf.

1 like

weg

1 like

Daar ben ik eens gaan kijken naar een huis samen met mijn vriend, vond ik echt een super leuk plaatsje

1 like

Ik doe dit ook maar vind het toch altijd onsmakelijk als ik dan pasta zie in een hertog ijsbak :thinking:

5 likes

Hangt ervan af hoe groot de theemok is. Thuis heb ik van die grote halvelitermokken, maar op het werk hebben we alleen hele kleintjes waar maar twee slokken in passen (super irritant) en dan is het inderdaad zonde om iedere keer een nieuw zakje te gebruiken.

1 like

Ha grappig, ik dacht eergisteren nog over een poll aanmaken hierover (nadat ik dus de bak van de Surinamer afwaste om nog eens te gebruiken).
Over kwarkbakjes bewaren heb ik nog nooit gedacht. Die zijn heel dun en 9/10x is de deksel bij gebruik al kapot. Maar ik ga vanaf nu eens opletten of ik ze wel kan hergebruiken.

Ik laat mijn thee altijd wel sterk trekken, dus gebruik het max twee keer. Drink thuis voornamelijk losse thee, dus dan zet ik vaak gewoon een hele pot.

Mijn ex zei dat dit geen liften was, maar ik vind het zelf eigenlijk wel: de bus ging opeens niet meer vanaf de halte. Toen stapte een vrouw (die aan het wachten was) in een auto en vroeg toen of ik ook mee wilde rijden.
Ik was in het buitenland dus misschien maakte dat het spannender :stuck_out_tongue:
(Oh en ik heb meermaals na het uitgaan bij vreemde mannen in de auto gezeten, soms boden zij het aan, soms vroegen wij het. Zou dat nu 10 jaar later nooit meer doen haha)

2 likes

Wauw ben echt lange tijd niet zo ongemotiveerd geweest op werk. Ik ben alleen op werk en heb het gewoon niet druk genoeg waardoor ik nog luier wordt en nergens zin meer in heb

1 like