Hoe bedoel je? Ik woon in een oud pand in Amsterdam ergo muizen galore. En ze kakken en pissen overal. Alsof ze de hele dag keutels rondschieten bam bam bam. En ben opgegroeid in een huis op het platteland, daar ook overal pis en kak. Ik werk in een supermarkt = overal kak.
k dacht eerst geritsel te horen in de muren, volgens mij zijn dat ook muizen. Moet er maar niet te veel over nadenken, dan word ik helemaal para.
En dat overal poepen en pissen maakt me juist ook niet-chill, muizen kunnen toch wel ziektes meebrengen? Vroeger in onze aanbouw hadden we ook wel eens een muizenplaag en mijn vader zag ze ook in de woonkamer. Gelukkig heb ik ze nooit zelf gezien in huis.
Nu het gaat over beestjes aka ongedierte; ik krijg dus ook de rillingen van wormpjes. Nu heb ik eens in de zoveel tijd zwarte wormpjes in het opvangbakje van mijn koffiecupjes. Ik ben dan ook echt vol afschuw als ik dat aanschouw. (en ook ‘bang’ dat het in m’n koffie zit ughhh niet te veel over nadenken). Vandaag tilde ik iets op van het aanrecht, zaten daar ook allemaal van die wormpjes onder. En ik kan gewoon niet vinden wat voor beestjes het zijn :@
Al die arme beestjes, doen niks kwaad.
Sssttt laat mij in die waan
Ik zorg wel dat de kattenbak ok is, voeder en drinkbak gevuld en dan weg aub, leave me alone. Maar sommige katten lijken juist op je af te komen als je er niks van moet hebben. Vorige week kwam er dus een kat op mijn schoot zitten en ik zat daar echt heel awkward en totaal niet ontspannen en dat beest bleef gewoon zitten? Waarom in hemelsnaam
Aarsmaden? Ze lijken er inderdaad wel wat op. Maar hoe de fuck komen die in het koffiezetapparaat terecht (dat apparaat staat trouwens niet in de keuken maar in de kamer). Ik heb echt zo lang gegoogled en heb niks vergelijkbaars kunnen vinden. Dat je koffiedik als mest kunt gebruiken waar na een tijd wormen uitkomen ja, maar dat zijn geen kleine zwarte wormpjes zoals ik zag.
Hahaha dat heten toch gewoon maden.
Hmm, ik kan het niet zo goed verwoorden wat in mijn hoofd zit, maar ongedierte op bepaalde plekken betekent simpelweg dat het daar niet zo schoon is. Als ik in een bioscoop of keuken bij iemand muizen zie, krijg ik direct het idee dat ze het niet zo nauw nemen met de hygiëne.
Als ik witte wormpjes google dan vind ik van die wormen die je krijgt van eten uit de zandbak aka aarsmaden, dus ik was benieuwd of @quantum specifiek die bedoelde.
Ahh dat lijkt me echt kut, je hebt hem niet van je schoot af gehaald?
Heeft eerder met isolatie te maken denk ik. Bij een keuken in een woning is het een combi van isolatie en eten dat muizen aantrekt. Maar in grote oude ruimtes heeft slechte isolatie geloof ik een groter aandeel in het hebben van muizen dan de aanwezige etensresten.
Nee dat is het echt niet. In mijn huis wonen nou eenmaal ook muizen. Zoals in elk huis in Amsterdam ongeveer. In de Rivierenbuurt is het helemaal een probleem omdat het grondwater daar heel hoog staat. Dan heb je gewoon muizen in je huis. Ik zie ze heel af en toe, ze rennen wel eens door de keuken of woonkamer. Maar het is niet omdat het vies is. Ik vind het nu sowieso klinken alsof mensen hier weinig ervaring hebben met muizen. Ik heb ze letterlijk in elk huis gehad waar ik ooit gewoond heb. Van Amsterdam tot Lusaka tot Jakarta. In Amsterdam hadden we op een gegeven moment zelfs een rat, doordat ze aan de weg aan het werken waren in de buurt en hij een nieuw huisje zocht.
Ik dacht even ontspannen, misschien is zo’n beest op schoot wel ok. Maar na een halve minuut had ik het wel weer gezien. Beest liet zich alleen niet zo snel wegjagen haha.
Ohhhh hahah vandaar
@iedereen die reageerde op mijn muizenbericht: Dan ligt het aan mijn ervaringen (die de vooroordelen dus bevestigen!), ik werk al jaren in de horeca en ben nog nooit muizen tegengekomen, terwijl als ik een muis zag, het gelijk menens was qua hygiëne. Dacht serieus dat er dus een verband was tussen hygiene en ongedierte. Weer wat bijgeleerd
Nou dat ruik je dus wel! Want die piesen en poepen op dezelfde plek en dat gaat enorm stinken. En hij vernielt je huis ook nog.
Hahaha dit zie ik nu letterlijk voor me. Volgende keer de kat gewoon optillen (of laten optillen als je niet durft) en op de grond zetten.
Zag er laatst 2 rennen in de markthal
Ik vind het zelf eng dat ze zo klein en snel zijn en dat als je ze in huis hebt het dus heel moeilijk is ze te vangen. Verderweet ik eigenlijk niet waarom ik zo bang ben maar toen we er 1 in huis hadden zag ik er tegenop om naar huis en kreeg ik een paniekaanval als ik hem zag.
Een vriendin uit kopenhagen vertelde eens dat ze daar een probleem hebben met ratten die uit de WC komen. Ik weet niet meer precies hoe het zat (is ook 10 jaar geleden). Vond het maar een goor idee.