Stel hier je persoonlijke vraag #5

Aiaiai ik ga vannacht nachtmerries hebben over ratten die ineens in de toiletpot te voorschijn komen terwijl ik op de wc zit :cry:

Ik heb ooit een muizenplaag gehad in een studentenhuis waar ik woonde. Ze kwamen altijd 's nachts tevoorschijn en het werden er steeds meer. Op een gegeven moment waren het er echt een stuk of tien die 's nachts door mijn kamer kwamen rennen en alles onder gingen plassen.
Uiteindelijk (hier spreekt mevrouw de veganist hoor) heb ik heel veel gif in de kieren gestrooid waar ze vandaan kwamen en heb ik ze daarna nooit meer gezien.

Wij hebben een keer een muis per ongeluk vermoord toen ie in de vaatwasser was gesprongen en die daarna was gaan draaien.
Kreeg ik ineens op m’n werk zonder heads up een foto van dat verzopen lijfje tussen de afwas, zooooo smerig :nauseated_face:

3 likes

Aah zielig!!

Ik vind muizen wel leuke beestjes, vond het nooit zo’n ramp als ik ze had. Heb nu katten, dus heb ze eigenlijk nooit meer.

Ik heb wel dezelfde negatieve gevoelens over kakkerlakken. Toen ik klein was aanschouwde ik ooit hoe een kakkerlak op mijn moeders schoot viel vanaf het plafond. Sindsdien doodsbang. Zelf heb ik een keer meegemaakt hoe er eentje (in mijn slaap :scream:, werd er wakker van) over mijn gezicht liep en sindsdien ben ik al helemaal getraumatiseerd. Ik word echt al misselijk van de gedachte aan een kakkerlak, gatverdamme. Liefde voor alle dieren, behalve de kakkerlak, dat is geen dier maar een monster.

7 likes

Ja die bedoel ik denk ik, wolff city!

1 like

Ik heb dit ook gehad, maar bij mij klonk het alsof er een flinke kat aan het rondrennen was? Het bleken spitsmuizen te zijn en de man die het gat in de spouwmuur kwam repareren zei dat iedereen een dier ter grootte van een vos verwacht. Hoe maakt zo’n klein beestje zo veel lawaai? :scream: Of is het bij jou zachtjes?

Ik heb zowel ratten als muizen als huisdieren gehad trouwens, hou van zulke dieren

Edit: Herinner me ineens de eerste keer dat ik een muis zag. Ik moest bloed laten prikken en was heel nerveus. Zag ik ineens een muis op de muur lopen waardoor ik niks van de eerste prik heb meegekregen haha

2 likes

Ik ben best verbaasd, ik heb werkelijk nog nooit muizen of ratten gezien (tenzij als huisdier o.i.d.). Ik wist niet dat ze zo vaak voorkwamen (zo lijkt het nu namelijk wel?).

(Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet de meest opmerkzame persoon ben, haha, maar toch.)

Heb je zelf een hond of een kat?
Sinds ik een hond heb heb ik nooit meer muizen gezien bij mij thuis.
Town ik jaren geleden een muizenplaag had kamde ik de katten van vrienden en stopte ik de haren tussen alle kieren.
Dat hielp ook super goed!

9 likes

Ik vind het allemaal zo overdreven, die angst voor beestjes. We leven niet alleen op de wereld ( al doen we flink ons best) en de maakbaarheid die we overal opeisen is vermoeiend ( IK woon hier en IK bepaal wie hier allemaal mag wonen). Mensen hier gillen al als er een spin op de muur zit terwijl je in andere warme landen vaak genoeg een hagedis, spin of kakkerlak of wat dan ook als wc-mattie hebt.
Hou gewoon je eigen omgeving opgeruimd dan is het allemaal wel hygienisch genoeg.

26 likes

Omg, ik heb 3 katten en woon aan een bosrand. 1 van die katten brengt soms muizen mee die niet dood zijn (want hij vind ze voor die tijd al niet meer interessant denk ik, super zielig)…

MAAR vorig jaar juni lag ik in bed en werd rond 4 uur wakker van iets dat aan m’n been kriebelde. Is het een muis. Dus ik gil en ging meteen zitten, maar die muis liep nog onder m’n dekens. Uit reactie pak die muis en gooi ik die op de overloop?!? M’n vriend heeft toen nog een uur lang die muis gezocht. Nog nooit zo hard gegild, volgens mij heb ik daarna een uur buiten gezeten met thee voordat m’n hartslag weer beetje ok werd.

Ik vind (veld)muisjes dus echt heel schattig en lief, maar moet ze niet in m’n huis of in m’n buurt hebben. Want ze laten zich niet makkelijk vangen en zijn veel te snel/lenig/onvoorspelbaar.

3 likes

Ja maar come on, je hebt het hier over een plaag. Dat is een uitzondering en dat weet je. Ik heb het hier over gewone situaties waar je soms gewoon dieren in huis hebt. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Nee en ik heb ook nooit een huisdier gehad.

Maar heb je niet die behoefte om die angst aan te pakken? Misschien denk ik daar te makkelijk over omdat ik nergens echt bang voor ben maar als je er regelmatig mee geconfronteerd wordt en er zo heftig op reageert dan is het toch in je voordeel om hiermee te leren omgaan?

1 like

Maar muizen planten zich toch razendsnel voort? Ik zou daarom bang zijn dat als ik 1 of 2 muizen in huis had en ik doe er niks aan, het wel op een plaag uitloopt.

1 like

Waaaaarom heb ik dit allemaal gelezen. Nu wil ik nooit meer naar de wc haha :cry:

2 likes

Ik heb nog nooit een muis gezien in mijn omgeving :thinking: Tenzij de kat van mijn ouders er eentje ving. Ik moet toch eens beter opletten.

Ik woon inmiddels al 3 jaar in dit huis en heb hier pas 1x een iets grotere spin gevonden? Dat vind ik ook zo apart, waar zijn al die beestjes?

Dit is echt mijn grootste nachtmerrie. Als kind altijd eerst in de pot gekeken voor ik ging zitten en ik vertrouwde het gewoon niet. :joy: Dacht ik weer wat te horen en schoot ik omhoog. Nooit meer aan gedacht en nu is het weer aangewakkerd haha.

Maar je hebt nooit gewoon 1 muis in huis, er zit dan altijd een nest in je huis want muizen leggen maar een kleine afstand af op zoek naar voedsel. Plus ze planten zich gigantisch snel voort, dus als je er niks aan doet heb je binnen een paar weken/maanden echt een plaag. En muizen zijn gewoon heel smerig, laten hun plas gewoon gaan dus overal waar ze lopen laten ze een spoor achter en ze schijten tussen je eten. Ik hoef echt geen kak en pis tussen mn eten en op mn aanrecht enzo hoor. Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond waar we last hadden van muizen en tien scheen zo’n verdelger die langs kwam met een blauwe UV lamp en zag je overal door het huis lijnen lopen waar dus muizen hadden gewandeld en hun plas hadden laten lopen :face_vomiting:

6 likes

Omg ik ga daar bijna heen :frowning:

Nee, ik typte in een reactie hierboven dat ik misschien makkelijk praten heb omdat ik geen angst ken maar dat ik zelf wss irreële angst het liefst zou aanpakken.

1 like

Ik vind dat angst (niet per se door jou, maar ook door jou) vaak wel als een ‘makkelijk’ excuus wordt gebruikt. Ik ben bang en ja dat is irreëel en overdreven maar het is angst dus daar kan je niks van vinden. Ik zou dit inderdaad proberen aan te pakken, zoals @anon76889665 noemt. Betekent niet dat dat makkelijk is, maar wel een optie.

1 like