Stel hier je persoonlijke vraag #5

Tijdens een massage:

• Ogen open
  • Ogen dicht

0 stemmers

Bij de tandarts:

• Ogen open
  • Ogen dicht

0 stemmers

Haren wassen bij de kapper:

• Ogen open
  • Ogen dicht

0 stemmers

Planks/side planks:

• Ogen open
  • Ogen dicht

0 stemmers

Hangt er vanaf wie. Ik heb vriendinnen die hier praktisch wonen en ook voor mij drinken pakken dus ik vind het prima als die gewoon ja zeggen. Als mensen minder kind aan huis zijn vind ik het wel stom als ze er geen graag of lekker achteraan zeggen.

2 likes

Ik slik de pil ook gewoon als ik geen partner heb, anders ben ik 2 dagen per maand uit de running, dus vind niet dat hij eraan mee hoeft te betalen. Als hij het zelf zou aanbieden zou ik het misschien wel accepteren (hij is hier wat duurder dan in NL), maar ik zou het nooit zelf vragen/voorstellen.

1 like

Mijn vriendin en ik moeten beide onze pil betalen dus valt niet veel te verdelen haha. Als zij niet aan de pil zat had ik het alsnog niet verwacht eigenlijk maar als ze het zelf aan zou bieden dan prima. Ik weet niet hoeveel een spiraal kost maar als het veel is zou ik het misschien wel vragen, vooral met een vriend omdat het ook vervanging kan zijn voor bijv condooms en hij ermee ‘profiteert’

2 likes

Mijn vriend wilde meebetalen aan mijn spiraal, maar die werd blijkbaar volledig vergoed door de verzekering die ik toen had. Aan mijn vorige anticonceptiemiddelen heeft hij eigenlijk nooit meebetaald bedenk ik me nu.

Maar het gaat om de pil als vorm van anticonceptie toch. Met twee vrouwen in een relatie is het dan al anders en zou ik verwachten dat ieder voor zich betaalt omdat de ander niet echt profiteert van het gebruik van pil of spiraal.

Ik zou vragen of hij mee betaalt als ik het ben gaan slikken/gebruiken voor ons samen. Als ik het al gebruikte zou ik hem niet opeens mee laten betalen. Ligt er ook aan hoe ruim ik in mijn geld zit. Als ik een gezamenlijke rekening had zou ik het denk ik wel van de gezamenlijke rekening betalen :stuck_out_tongue:

Ik ben vooral degene die condooms koopt en ik heb dus wel eens geld teruggevraagd :flushed:omdat ik een hele lading had gekocht en hij niet echt uit zichzelf bedenkt om die dingen te kopen en we het itch echt samen gebruiken. Nu had ik de laatste paar keer weer betaald dus als dit weer op is zeg ik dat hij ze moet kopen :see_no_evil:

2 likes

Ik krijg de pil vergoed, dus zou wel gierig zijn als ik hem geld vroeg :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik betaal de pil (die ik eigenlijk met name heb zodat ik kan doorslikken). We gebruiken ook condooms en die betaalt hij. Op die manier wel verdeeld :slight_smile:

Mijn vriend heeft wel voorgesteld om de helft te betalen van mn spiraaltje toen, al werd dat toen onverwachts door m’n verzekering vergoed. Condooms betalen we wel 50/50. M’n pil die ik sinds deze week heb heb ik wel zelf betaald, maar die is een stuk goedkoper en ik ben toch 8 maanden weg vanaf volgende week dus voor de anticonceptie doe ik t ook niet echt :")

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een spiraaltje laten zetten en daar heeft hij de helft van meebetaald. Ik weet niet of dat ook zo zou zijn als ik de pil zou slikken, aangezien de kosten dan niet in één keer 80 euro zijn en het minder opvalt dat het duur is ofzo.

Whut? Hoe weinig kost een spiraaltje in NL? Ik heb er hier naar gekeken en zo’n kreng kost rond de 350€. Of is het een koperspiraal, die was hier ook wel iets goedkoper, rond de 200€ (maar daar schijnt je menstruatie alleen maar heftiger van te worden, dus dat lijkt me een slecht idee).

Koperspiraal inderdaad! Ik kan me herinneren dat het rond de 80 is in Nederland, in ieder geval niet meer dan 100. Ja klopt je menstruatie wordt wel heftiger, dus als je er al veel last van hebt is een koperspiraal geen goed idee!

Volgens mij is het zo dat je in Nederland als je het bij de huisarts laat doen alleen voor de spiraal betaalt en als je het bij de gynaecoloog laat doen betaal je ook de kosten van het plaatsen en ben je meer kwijt.

1 like

Ik gebruik de pil ook standaard maar ook al zou ik hem puur als anticonceptie gebruiken zou ik niet vragen om mee te betalen. Dat is eigenlijk wel met name omdat ik makkelijk met geld ben en niet alles op de weegschaal hoeft. De een betaald dit de ander betaald dat, lekker boeiend de pil is relatief goedkoop.

Hier moet je voor dat soort dingen sowieso naar een gynaecoloog, zelfs voor een pilrecept. En krijg ook geen herhaalrecept of zo, moet elke keer daar langs.
Je krijgt hier ook jaarlijks een uitstrijkje (vanaf je 18e), toen ik voor het eerst kwam was ze echt compleet van slag dat ik nog nooit een uitstrijkje had gehad terwijl ik al boven de 25 was. Maar dat vind ik dan wel weer fijn eigenlijk, als er iets mis is zijn ze er tenminste wel snel bij. En dat wordt ook wel gewoon vergoed, de pil en dergelijke helaas niet.

2 likes

Ja er zijn wel meer landen waar het gebruikelijker is om jaarlijkst een uitstrijkje te doen, zou dat zelf eigenlijk ook wel fijn vinden.

Ik identificeer mijzelf meer als pan dan bi, maar dat is de optie die het dichtsbij staat :slightly_smiling_face:

Kudo’s voor het toevoegen van aseksueel! Dat wordt meestal toch wel vergeten, wat jammer is natuurlijk.

2 likes

Bij ons gaat het van de gezamelijke rekening!

1 like

Ik ben hier nog een paar dagen dus dat moet lukken! Had je nog een bepaalde kleur in gedachten? Dan ga ik ff rondkijken voor je

Ik ben de enige in mijn omgeving die geen programma’s zoals ‘Wie is de mol’ etc. kijkt… Dit vereist onderzoek hoe het landelijk zit met deze cijfers!

Kijk jij naar de volgende TV-shows?

Wie is de mol?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Expeditie Robinson

• Ja
  • Nee

0 stemmers

The Voice of Holland

• Ja
  • Nee