Stel hier je persoonlijke vraag #5

@Applepie ik vind dat deze er ook nog bij hoort!
kijk je naar boer zoekt vrouw?

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Volg je een cursus/heb je een cursus gevolgd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, in welke categorie?

• BHV/EHBO
  • Computerkennis (webdesign, excel, etc.)
  • Creatief/Hobby
  • Koken/Bakken
  • Mentale weerbaarheid
  • Spiritualiteit
  • Talen
  • Typen
  • Werkgerelateerde cursus
  • Zwangerschapscursus
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

In NL kost een koperspiraal 60 euro en het plaatsen door de dokter is gratis (/wordt vergoed). Je menstruatie wordt de eerste 3 maanden iets zwaarder qua bloedverlies. Ik heb echter helemaal geen pijn meer gehad sinds ik een spiraal heb en met de pil ging ik door de grond. Nu na een half jaar is mijn bloedverlies even veel als toen ik aan de pil zat. Ik vind het echt een uitkomst! Zoveel meer energie doordat ik niet meer die hormonen slik.

1 like

Hoe zit het eigenlijk als je de spiraal laat plaatsen bij de verloskundige na een zwangerschap, betaal je dan wel? Aangezien alle verloskundige kosten niet onder eigen risico vallen

Ben jij voor of tegen juryrechtspraak

• Voor
  • Tegen
  • Geen mening

0 stemmers

Je kan hem toch meenemen als je gaat verhuizen?

3 likes

Ik heb nee gekozen maar ik sluit me aan bij @suus! Wij huren er een voor 7 euro per maand. Moet er nog steeds één kopen, maar doordat ik vaak weg ging wilde ik nog niet investeren in een goede eigen (ivm onderverhuren woning). Binnenkort gaan we zelf één kopen als we gaan verhuizen.

Kun je hem niet laten maken?

Hmm nog maar ff nakijken dan, ookal ben ik al met Mach 3 door mn eigen risico geknald :tada:

12 x 52 is al ruim meer dan 500 euro, na 1 jaar heb je de kosten er dus uit. In dat geval zeg ik zeker nieuwe kopen, als je dat geld in 1 keer kan missen. Als je denkt dat je hem niet mee gaat/kan nemen als je gaat verhuizen, wil misschien wel de volgende bewoner hem overnemen (als je de bon e.d. nog hebt) of kan je hem dan verkopen via marktplaats. Een andere optie is een abonnement op een wasmachine (bij Bosch bijvoorbeeld), volgens mij hebt je dat al vanaf 20 euro per maand. Wellicht een goede middenweg als je niet de uitgave in een keer wilt doen.

Ik spreek ‘buien’ uit als

• Bui-jen
  • Bui-wen

0 stemmers

Ik zeg bui-wen en ik

• kom uit Zeeland
  • kom niet uit Zeeland
  • ben Paskal van BlĂžf

0 stemmers

4 likes

Ik zeg ook buiwen (en truiwen, uiwen). Ik kom uit Rotterdam

1 like

Dat is precies waarom mijn wasmachine vorige week stuk ging! Je moest hem inderdaad heel hard dicht smijten, dan deed 'ie het pas. Later deed 'ie het alleen nog maar na 10x achter elkaar dichtslaan, en vervolgens ging 'ie helemaal niet meer aan. Dit is een veelvoorkomend probleem bij wasmachines (iig bij Bosch wasmachines). Heb 'm toen dus laten maken en was “maar” 100 euro kwijt, de meeste kosten ging naar voorrijkosten en hij kan nu weer een tijd mee. Mijne was ook al 4 jaar oud, maar vond het het wel waard. Dus zou in jou geval nog wel eerst proberen om hem te laten maken, zonde om 'm gelijk af te schrijven :slightly_smiling_face:

1 like

Bij mij hoor je geen duidelijke j of w eigrnlijk
 bui-un wordt het meer.
Ik vind die uitspraakvragen altijd maar lastig. Het 10x hardop doen en dan nog niet de meest passende optie kunnen selecteren.

3 likes

Qua leeftijd: het maakt me niks uit of het -4 jaar is of +6, maar het moet wel passen qua mogelijke kinderwens en andere inrichting van het leven. Bij iemand van 10 jaar heb ik wel in mijn hoofd dat mocht er al een kinderwens zijn, het wel een “oude” vader wordt. Bij -5 jaar ben ik bang dat diegene misschien nog 10 jaar wil wachten met een kind en dan is het voor mij wel te laat. Dus het ligt er maar net aan. :stuck_out_tongue: Ideaal zou een paar jaar jonger tot een paar jaar ouder zijn, maar je hebt het niet voor het zeggen.

3 likes

Ik vind uitspraak echt fascinerend. Ik dacht dat ‘buiwen’ Zeeuws was vanwege dat Blþf nummer, maar nu ben ik er niet zeker van dat het regiogebonden is. Dan zou ik voor elke regio een buiwen/buijen poll moeten maken, maar ik moet ook studeren.

Eigenlijk zeg ik ‘buujen’ (in Zeeuws dialect) :smile:, maar als ik Nederlands praat ‘buijen’.

Ik heb m op maar 1 jaar jonger staan en op 15 jaar ouder
 Ik vind het stom om te zeggen dat ik jongere jongens niet moet, gezien ik ook een ex heb die 1,5 jaar jonger is. Maar ik had een tijdje terug een date met een jongen van 23 terwijl ik voor de rest meestal wel mannen van tussen de 30-35 date, en toen had ik echt het gevoel dat ik met een puberjoch aan het daten was
 dus ik denk toch dat ik dat maar niet meer ga doen.

1 like

Voel jij je ook altijd “oud” als je straattaal enz hoort? Ik heb 9 van de 10 keer geen idee wat ze zeggen en dan voel ik me een beetje een omaatje haha.

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Bizar is dat he? Ik heb hetzelfde. Een vriendin van mij date alleen maar jonge jongens (20-24, zelf 29) en ze zegt dan dat het wel gewoon mannen zijn, maar ik kan me daar niks bij voorstellen. Een jochie van 20 die dan wel “een man” is.

1 like