Ik mis de optie “ik ben slecht in elke vorm van parkeren”
Op laptop Discourse Classic en op telefoon Alien Night Dark, omdat ik bijna elke avond voor het slapen gaan nog even lees op het forum. In het donker op mijn telefoon dus.
Ik was ze met alleen heet water en gebruik zowel normale koekenpannen als gietijzeren.
Ik ben ook zo iemand, doe pas als ik in bed kruip mijn pyjama aan. Ik koop nooit kleren die oncomfortabel zitten, op een gecoate broek zonder stretch na maar die doe ik nooit aan omdat ik dan niet zittend kan ademen.
Ik trek alleen mijn pyjamabroek aan als ik 's ochtends uit bed kom (slaap er niet in), ziek ben, 's avonds douche of er echt heel erg behoefte aan heb.
Mijn kleding zit over het algemeen prima comfortabel.
Ik moet al meer dan 2 jaar een nieuwe halen. Elke keer weer vervloek ik dat ding als ik hem nodig heb. Mijn doel is om deze week een nieuwe te halen.
Ja, draag gewoon hoge skinnies van de only, die zijn lekker zacht en stretchy.
Ruiken hoort er wel bij, want het gaat er juist om dat prikkels harder/minder gefilterd binnen komen. Geur is dus ook een prikkel.
@ellegirltalk
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je met een pan om gaat (schraap je erin met metalen spatels, gaat hij in de vaatwasser etc.) maar ik ken meerdere restaurants die zweren bij de anti-aanbakpannen van de Action! Die zijn zeker het proberen waard.
Je kunt trouwens ook een stuk bakpapier in je pan doen en daar wat olie op. Dan blijft hetgeen je bakt sowieso niet plakken!
Nee maar je zegt ook niet tegen iemand met depressie “tja die depressie is er nou eenmaal, niks meer aan te doen. Kut voor je.” Het enige wat ik wilde zeggen is dat als er een mogelijke oplossing is dat ik die liever zou proberen dan gewoon maar bang zijn.
Hahaha, en ik ben eerder laagsensitief
Mijn haar komt tot BH band is golvend icm dik en achterlijk veel haar. Mijn truc is 80% droog voor ik eraan begin, anders duurt het een eeuwigeheid & is mn fohnarm al 3x verzuurd en overleden.
Ik verdeel mn haar in 3 delen (onder, midden, boven). Onder en midden, doe ik niet heel nauwkeurig/recht naar achter, maar meer naar de zijkant (die wil ik gewoon plat). Ik doe alleen het bovenste deel netjes naar achteren (zonder spiegel op gevoel). Als er ergens alsnog een bobbel zit, die fix ik met mn stijltang.
Oh een fijne ronde borstel waar je haar niet helemaal in blijft hangen, is ook wel handig.
Dit is mijn favo gif ever!!!
Even een reactie hierop.
Demisexuality of enige andere vorm van gray aces (het spectrum van asexueel zijn tot sexueel zijn) is niet alleen maar een dingetje wat voor komt in extreem ernstige posts op tumblr, noch denken alle demi-aces dat ze lijden. Ik ken behoorlijk wat mensen die zich op het aseksuele spectrum identiferen, en wat zij voornamelijk gewoon willen is zich gehoord worden, wat volgens mij iedereen wel heeft, en dit soort attitudes helpen daar niet bepaald bij.
Ik kan niet zo goed uit tekenen hoe ik demisexuality dan wel zie, vooral omdat ik het niet ben, maar wil wel dit goede en educatieve filmpje hier delen.
Maar waarom voelt tumblr altijd de noodzaak om overal een label op te plakken? Ik kan neuken met iemand die ik een kwartier ken maar als je eerst een band wilt opbouwen met diegene dan is dat toch helemaal niet raar of afwijkend? Waarom moet dat dan een naam hebben? Wat ben ik dan? Zedsexual?
Ten eerste is het niet perse tumblr die hier een label opplakt, het zijn mensen die dat zelf doen, en de term wordt dan populairder en meer mensen gaan die term gebruiken.
Ten tweede verplicht niemand je om een label te gebruiken, als je dat niet wilt. De keuze om bepaalde aspecten van je identiteit te labellen ligt bij jou. Ik zeg nergens in mijn post dat als je je zo voelt je dit label moet gebruiken, maar meer dat het er gewoon is. Hoe jij daarbij voelt, of je het onzin vindt of niet ligt bij jou. Sommige mensen vinden dat fijn, sommige niet.
Ten derde kan ik begrijpen dat dit een onderwerp is waar je slecht opgaat, maar die toon in je bericht is niet echt nodig. Ik kwam hier niet verkondigen dat dit de waarheid is en dat je dat maar moet geloven, ik deelde alleen aanvullende info. Het is aan iemand zelf of je er wat mee doet, of niet.
Sorry ik heb de onderste regels van mijn bericht weggehaald.
De termen zijn al sinds 2001 door AVEN in gebruik, Tumblr ontstond pas in 2007.
Aseksualiteit en het hele spectrum is wel wat meer dan een paar Tumblr gekkies die zich begrepen willen voelen.
Er is ook veel onderzoek naar gedaan, sinds de vorige eeuw al. Het is niet iets dat de laatste jaren uit de lucht is komen vallen, alleen is het wat bekender geworden, waar ik zelf heel blij mee ben.
Het label kan helpen omdat veel aseksuele personen het gevoel hebben dat er iets mis is met hen omdat ze geen seksuele aantrekking voelen, iets wat in een overgesexualiseerde samenleving bijna als de norm aanschouwt wordt. Door dit label kunnen ze zich erkend voelen, soortgenoten vinden en eindelijk weten waarom ze (niet) voelen wat ongeveer 99% van de wereld wel voelt.
Maar aseksualiteit is iets heel anders dan demiseksualiteit. Ik ontken aseksualiteit absoluut niet. Demiseksualiteit daarentegen vind ik gewoon normaal, dus dat je daar dan weer een ‘naam’ aan moet hangen vind ik zo vreemd.
Liefde en seksuele aantrekking is nog verschillend, sommige mensen kunnen wel verliefd worden en dus ook liefde op het eerste gezicht meemaken, maar andere mensen zijn aromantisch, zij worden niet verliefd en voelen geen romantische gevoelens naar een persoon toe.
Je kan aseksueel en aromantisch zijn, enkel aromantisch, enkel aseksueel, demi en aromantisch en nog veel andere combinaties zijn ook mogelijk.
Het SAM model is ook interessant om te bekijken maar krijgt wel kritiek, ook van mensen uit de ace community