Het Split Attraction Model!
Ha ik denk dat ik een schoenentic zou hebben als ik goed schoenen paste. Heb een normale (gemiddelde) maat maar het zit vaak te nauw/smal dus ik haaaaat schoenen kopen.
Maar ik had niet gedacht aan voeten toen ik die vraag las.
Wat ik me afvraag bij demiseksualiteit/aseksualiteit is dat de meeste mensen een soort van fysieke reactie/prikkel krijgen bij het zien van bijv. geslachtsdelen. Dit kunnen ze meten dmv plethysmografie, waarbij de toename in doorbloeding van de geslachtsdelen wordt gemeten. Nu is het al bekend dat bij vrouwen de geregistreerde prikkel en de ervaring van opwinding vrij ver uiteen ligt wat doet vermoeden dat er bij vrouwen opwinding meer een state of mind is dan een fysieke respons ( er is nog geen wetenschappelijke consensus bereikt volgens mij). Ik ben benieuwd of aseksuele of demiseksuele mensen helemaal geen fysieke reactie hebben of dat het een puur psychologisch proces is.
Ja dat bedoel ik dus ook te zeggen. Ik vind het normaler dat je een band met iemand moet ontwikkelen voordat je seks hebt dan dat je die band niet nodig hebt. Ik judge mezelf er ook best om dat ik zo makkelijk seks kan hebben. Ik vind mezelf dan eerder overseksueel en een demiseksueel iemand ‘normaal’ dan andersom. Maar ik kom niet goed uit mn woorden
Nee dat is juist wat er uit die onderzoeken blijkt. Ze hebben zowel de doorbloeding van geslachtsdelen bij mannen en vrouwen gemeten. Bij vrouwen is dat een soort tampon die met licht kan meten wat er gebeurt in de vaginawand. Simpel gezegd zagen ze bij zowel mannen als vrouwen dat er bij visuele beelden een flinke toename was in de doorbloeding van de geslachtsdelen. Wat een teken is van seksuele opwinding voor het lichaam. Echter mannen gaven inderdaad vaker aan dat ze die opwinding zelf ook merkte terwijl er nauwelijks vrouwen waren die rapporteerden dat ze een vorm van opwinding merkten. Dus jij kan niks voelen maar je lichaam kan wel een interne meetbare reactie hebben.
Een label veranderd niet wie je bent, maar het kan wel heel wat onzekere gevoelens wegnemen. Sommige mensen vinden een label fijn, anderen niet en dat is oké. Sommige mensen vinden het fijn dat ze eindelijk iets hebben om zich mee te identificeren en uit te drukken hoe ze zich voelen/zichzelf zien en dat is ook oké. Ik zie niets mis met het identificeren met een bepaald label en jezelf daar ook onder te labelen.
Een label of term om iets te omschrijven zorgt er ook voor dat er meer informatie opgezocht en verspreid kan worden omdat je weet welke term je kan intypen of in de mond kan nemen.
@anon76889665 ik vind het een interessant onderzoek, kan je mij er misschien naar linken?
@Jauregui @doei, @Flamingo, @Suvi, @Superkonijn @Wonderland en iedereen die stemde:
Het wordt de vaatwasser!! Mijn vriend (wiens taak het is om af te wassen) is alvast HEEL GELUKKIG.
We willen op termijn gaan verhuizen en daar hopen we voldoende plaats te hebben voor beiden. Een was-droogcombi had een goed idee geweest toen ik net op eigen benen ging staan (echt, waarom heb ik niet zo’n ding gekocht??) maar met het zicht op potentiële baby’s in de toekomst lijkt het me misschien geen goed idee om daarin te investeren want baby’s maken alles vies.
Het schrijven van mijn scriptie vond ik
- De hemel
- De hel
- Ik ben er nog mee bezig en het valt mij zwaar
- Ik ben er nog mee bezig en ik vind het heerlijk
- Ik heb (gelukkig) nog nooit een scriptie geschreven
0 stemmers
Ik vond het zwaar, intensief, uitdagend en lang niet altijd leuk. Maar daarnaast was het wel super leerzaam en waardevol.
Ik vond het echt de hel. Heb er ook twee jaar over gedaan. Het eerste jaar had ik een stageplek waarvan ik geen info mocht gebruiken. Ze wilden ook niet meedenken en gaven me geen tijd voor mijn scriptie. Het tweede jaar ging een stuk beter, maar de begeleiding vanuit mijn opleiding was echt waardeloos. Ik mailde mijn begeleidster wekelijks en ze vond alles goed. Kreeg ik een week voor de deadline te horen dat ze mijn doelgroep veel te groot vond. In die week heb ik dus alles om moeten gooien en heel wat nachten doorgehaald. Het leverde me alleen maar stress op. Ik snap ook niet waarom je dit moet doen om te slagen? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit voor mijn werk zo’n onderzoek moet doen.
Een onderzoeksvoorstel maken en met een eigen onderzoeksvraag komen vind ik de hel, de rest vind ik wel oké omdat je het skelet al hebt
Ik vind het niet de hemel en niet de hel, maar eerder dan hemel dus heb ik dat gestemd. Meestal wel leuk, maar soms ook wel erg stressvol. Ik ben net begonnen met m’n derde scriptie, dus nu ben ik er wel een beetje klaar mee haha.
Dusdanig de hel dat ik ermee gekapt ben.
Nouja… Dat had wel meer oorzaken hahaha!
Mijn school deed er ook zo vreselijk over. Aan het begin van het schooljaar hele preken dat we dat jaar geen sociaal leven zouden hebben, dat we onze relaties maar moesten beëindigen en de scriptie de hel was etc. Zo ongelofelijk demotiverend vond ik dat
Ik gebruik mijn koekenpannen van BK nu 5 jaar, maar ze zijn nog als nieuw! Pro tip: niet in de vaatwasser en liefst alleen met heel heet water afwassen (als het echt heel erg aangekoekt is een minidrupje afwasmiddel).
Snap ik. Bewust gekozen voor extreme, de hemel is natuurlijk ook zwaar overdreven voor de meeste
Zoveel mensen die De hemel hebben gestemd verbaast me echt!
Iedereen in mijn omgeving (verschillende studies ook natuurlijk) vond het echt vreselijk en iedereen heeft er op zijn/haar manier wel mee gestruggeld.
Miss dat daar nog verschil zit tussen HBO en uni of hoef je bij HBO geen scriptie?
Ik vond een scriptie schrijven echt heerlijk (hbo). Veel zelfstandig werken, geen lessen meer en je een half jaar lang verdiepen in een interessant onderwerp. Maar het is inmiddels 5 jaar geleden dus misschien romantiseer ik het een beetje. En ik denk dat er inderdaad wel verschil zit tussen een scriptie op hbo en uni.
Ik begin volgende week en lig al weken ervan wakker, vind het zo eng.
Ja same here! Ik vond het eigenlijk echt een chille tijd ook. Beetje werken, beetje scriptie schrijven. Maar ik heb ook echt nooit die druk gevoeld die ik nu (zowel hier als bij jongere kennissen) veel hoor? Ik ging er lekker naïef in en nam het eigenlijk ook niet meeeeega serieus. Uiteindelijk met een gemiddelde van een 7 afgestudeerd dus helemaal prima! Dit is wel een jaar of 9 inmiddels, en ook HBO idd.