Stel hier je persoonlijke vraag #5

Die waarvan ze de naam oefenen of de oud klasgenoot die nu prostituee is? :stuck_out_tongue:

1 like

@Zemraluani JA!

[weggehaald want hint voor naam]

Nee maar oké dan maar de proef op de som nemen (verkeerd gebruik van de uitdrukking, sorry, maar ik ga 't nu ook niet meer weghalen):

Welke Acda en De Munnik-naam past het beste bij mij?

• Herman
  • Eva
  • Esmee
  • Henk
  • Lenny

0 stemmers

heb ik nog iets gemist?

Ik vind die cryptische omschrijvingen van namen ook wel heel leuk voor een topic!

3 likes

Gewoon omdat Henk een topnaam is

1 like

Hahaha heerlijk, precies het goede antwoord.

Je hebt nog Frank en Erik. En Kees! En vast nog veel meer want ze gebruiken best vaak namen in hun nummers geloof ik

1 like

Dit is gewoon een van de weinige hints die ik wél begreep, alleen maar doordat ik vroeger non-stop Westlife luisterde :joy:.

3 likes

mijn naam lijkt op die van het liedje van nick & simon, maar zijn alleen de eerste twee letters anders!

9 likes

Ja heb je helemaal gelijk in, maar de kans is wel kleiner/er zullen minder bekenden van mij in members only zitten.

haha subtiel

6 likes

Welke talen (afgezien van Nederlands en Engels) spreek jij op B1 niveau (of hoger)?

B1 houdt in:
-Kan de belangrijkste punten begrijpen uit standaardteksten over vertrouwde zaken die regelmatig voorkomen op het werk, op school en in de vrije tijd.
-Kan zich redden in de meeste situaties die kunnen optreden tijdens het reizen
-Kan een eenvoudige lopende tekst produceren over onderwerpen die vertrouwd zijn
-Kan een beschrijving geven van gebeurtenissen, dromen, verwachtingen en ambities en kan kort redenen en verklaringen geven voor meningen en plannen.

• Frans
  • Duits
  • Spaans
  • Portugees
  • Italiaans
  • Zweeds
  • Fins
  • Deens
  • Noors
  • Pools
  • Russisch
  • Een andere Slavische taal
  • Arabisch
  • Turks
  • Chinees (alle varianten)
  • Japans
  • Een andere Aziatische taal
  • Een Afrikaanse taal
  • Een andere taal (maar niet Nederlands of Engels)
  • Geen extra taal buiten Nederland en Engels

0 stemmers

Heb je een B1 (of hoger) diploma voor deze taal?

• Ja
  • Nee
  • Deze taal is mijn moedertaal

0 stemmers

Alleen wat proefmonsters van besteld haha. Ik weet wel dat ie heel populair was onder de bloggers.

1 like

Ik vind dit om de 1 of andere reden een erg moeilijke vraag, haha. Ik heb het gevoel dat dit nogal fluïde is en ik vind switchen van taal altijd lastig. In theorie spreek ik 5 talen, maar het duurt altijd even voor ik “terug op m’n niveau” ben. Ik voel me dan ook altijd een bedrieger als ik aan mensen zeg dat ik een bepaalde taal spreek en ze verwachten dat ik onmiddellijk vlot kan antwoorden. Toen ik voor een langere periode vooral Engels, Frans en Spaans sprak, werd m’n Nederlands zelfs opvallend slechter (en dat is m’n moedertaal), haha.

3 likes

Ik denk dat ik voor afgelopen zomer wel Duits gestemd zou hebben, maar ik was op roadtrip in Duitsland en Oostenrijk en ik ben echt keihard uit die droom gehaald hahaha.

Hoewel ik het dan wel knap vond dat ik nog Duits probeerde en de mensen van mijn gasthuis niet eens een woord Engels spraken/wilden spreken.

Haha ja ik vind het zelf ook moeilijk, maar ik was benieuwd en ik wist geen betere manier om het te verwoorden. Als ik gewoon had gezegd ‘welke talen spreek’ je hadden sommigen misschien al gezegd dat ze Spaans spreken wanneer ze hallo hoe gaat het met mij goed kunnen zeggen, terwijl sommigen Spaans niet kiezen terwijl ze veel meer dan dat spreken.

Ook vind ik het moeilijk om vreemde talen op m’n cv te zetten. Als m’n baas dan zegt “Oh er zijn gasten uit 
, Memoria kom eens even!”, dan bevries ik en dan voel ik me inderdaad ook een bedrieger. Terwijl als ik naar dat land ga, en ik ben erop voorbereid, dan lukt het allemaal wel.

3 likes

Volgens mij zijn heel veel Nederlanders in de veronderstelling dat ze Duits spreken, maar eigenlijk spreken ze dat niet haha

(ik denk omdat lezen zo makkelijk gaat, maar spreken/zelf woorden en zinnen produceren is iets heel anders)

10 likes

Ja, met te warm eten brand ik mijn mond en proef ik niks meer. Dan maar wat te koud.

4 likes

als NL’er die woont in een duitstalig land kan ik dit alleen maar beamen :joy: “uh koetemorgun, wo ist uhh hier die bakkerij? breutsjen?” :woman_shrugging:t3:

27 likes

Ik heb voor m’n werk regelmatig contact met collega’s in Duitsland en het is echt gĂȘnant hoe slecht ik Duits spreek terwijl ik in het begin wel dacht dat ik het redelijk sprak

1 like

Wowww jaa, nostalgisch! Vroeger kocht ik om het half jaar een nieuwe, samen met vriendinnen bestelde we die dan.

1 like

Ik heb zin om iets te bakken maar het is al 22 uur. Zal ik het doen?

• Ja
  • Nee joh ga naar bed mafkees

0 stemmers