Er staat bij die grafiek tussen 1880 en 2016, dus ik weet niet of dat aantal bij ‘vrouw als eerste naam’ daarboven dan het totaal daarvan is? Of dat 't aantal van de hele periode is
Ik heb een keer op deze manier een hele avond met een Duitser zitten lullen. Ging wel verrassend goed eigenlijk.
Minder dan 5 zelfs. Heb mezelf wel eens gegoogeld en heb 1 andere vrouw gevonden die hetzelfde heet.
Herkenbaar
@Jauregui mijn naam kun je op 2 manieren schrijven, en mijne is duidelijke de minder populaire manier (>4000 vs ~700)
Wel een gevaarlijke site, heb inmiddels geloof wel alle namen van de mensen die dicht bij me staan al gezocht (Edit: gevaarlijk als in tijdverspillend. Ik moest 17 minuten geleden in bed liggen van mezelf…)
Ja bij mij ook, maar vanaf de jaren 90 heeft niemand meer de fout gemaakt hun kind zo te noemen gelukkig
Ja, heel leuk! Kwam er ook achter dat mijn beide ouders ook best bijzondere namen hebben, allebei <200 keer.
Inderdaad! Als je me even de tijd geeft, dan lukt het wel, maar ik moet m’n brein eerst “switchen”, haha, alsof ik eerst die andere taal terug moet “inladen” ofzo. Als je me overvalt, dan bevries ik inderdaad. In het ideale geval ben ik een paar dagen volledig “immersed” (hoe zeg je dat in het Nederlands?), dan komt het weer allemaal terug.
Ja, het is niet zo gemakkelijk om aan te geven hoe goed je een taal spreekt. Ik spreek bijvoorbeeld behoorlijk Duits qua woordenschat en zinsconstructie, maar let alsjeblieft niet op de grammatica/naamvallen, want ik zeg gewoon wat mij het meest logische klinkt en ik heb geen idee wat de regels zijn (ik leerde het als kind via familie). En in mijn Spaans heb ik net het omgekeerde. Ik heb een goeie grammaticale basis door privé-les, maar mijn woordenschat komt wat achter.
Ik vind talen sowieso wel superinteressant (ook al leer ik ze op zich niet zo graag, haha) en ben ook letterlijk elke dag bezig met meerdere talen. Mijn doelen zijn momenteel min of meer vloeiend worden in Frans en m’n Spaans onderhouden.
Bij mij is het ook minder dan 5
Bij de spelling (een accent erop) die mijn ouders wílden 24, bij wat de gemeente er van heeft gemaakt 7
Nog een <5 hier.
Probeer het minstens 3x, je moet er even handigheid in krijgen, en leg de lat niet te hoog: het zit dan misschien niet super indrukwekkend, maar wel veel mooier en verzorgder dan wanneer ik mijn haar ondersteboven föhn. You can do this!
Welk van de wereldwonderen heb jij gezien?
- Piramide van cheops
- Chichen itza
- Cristo redentor
- Chinese muur
- Machu picchu
- Rotswoningen in petra
- Taj mahal
- Colosseum
- Geen
0 stemmers
Als je hier een of meerdere van gezien hebt, ben je achteraf blij dat je deze bezocht hebt?
- Ja
- Nee
- Mwoahh
- Anders
0 stemmers
Tsja, hype waard… mooi en indrukwekkend maar ik zou er niet voor naar Rome vliegen
Ah ja is niet mijn bedoeling de reis erheen eventueel te rechtvaardigen… Zal de tweede vraag anders formuleren
Oh nee joh dat bedoelde ik niet!! Maar wel lief!
Haha ik las piramide van chips.
Dacht al, waarom ken ik dit niet?! Klonk heerlijk
Haha FF’s zeven wereldwonderen: piramide van chips
@Zemraluani ja die staat in het rijtje van the new seven wonders of the world, is een aantal jaar geleden op gestemd.
Ik vond zelf de Taj mahal heel erg indrukwekkend, terwijl een deel van mijn reisgezelschap het maar mwoah vond ('huh gewoon een gebouw we hebben toch al genoeg tempels gezien? '). En de piramide van cheops ook, al vond ik stiekem de wat minder populaire piramides nog indrukwekkender. Zo bijzonder, alleen in de woestijn naast zo’n piramide!
Ik vond de Taj mahal ook super indrukwekkend, zo groot en mooi en wit Had er denk ik ook wel mee te maken dat ik wist dat ik waarschijnlijk maar 1x in mijn leven op die plek zou komen.
Ik ben op de Chinese muur geweest, maar het was zo ontzettend mistig dat we vrijwel niks zagen. Toen het even 10 min opklaarde was het heel mooi, maar daarbuiten zag ik echt maar 3 meter ver
Woohh mijn huis komt uit 1650, koel