Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ja van wegmisbruikers hahaha. “De boete gaat langs de officier…” etc

4 likes

Nope, geen idee. In België is blijkbaar de procureur des Konings vergelijkbaar!

2 likes

@DeFourneau heb ‘anders’ gestemd want ik denk dat het heel erg afhangt van je relatie met je tante en hoeveel zin zij er in heeft. Is zij super enthousiast en kan ze niet wachten en hebben jullie (ondanks de andere interesses) een goede band? Dan zou ik wel gaan. Is dat allemaal al mwah dan zou ik misschien makkelijker afzeggen. In mijn eigen geval met mijn eigen tante zou ik wel gaan maar wie weet is dat heel anders natuurlijk.

4 likes

Ben jij burgerlijk?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Je hebt nieuw ondergoed nodig. Geen fancy setje, maar gewoon wat nieuwe broekjes om dagelijks te dragen. Waar ga je heen?

• Hema
  • H&M
  • Hunkemoller
  • Primark
  • Wibra/Zeeman
  • Anders (waar dan?)
  • Ik draag alleen maar fancy setjes

0 stemmers

Ik heb anders gestemd omdat ik zoiets nooit zou toezeggen en zou het zo afschuwelijk vinden om 5 dagen met iemand weg te moeten gaan terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb.

Maar zie aan de andere kant nou ook een enthousiaste tante voor me die dit helemaal leuk vind en misschien zelf geen kinderen heeft.

1 like

@Boommm Zware beesten zien rennen ziet inderdaad bijzonder uit. Ik heb eens een neushoorn zien rennen en het leek net alsof hij het veld over huppelde, zo leuk om te zien!

(Ik had in eerste instantie getypt dat ik een eenhoorn had zien rennen, goeiemorgeeen :unicorn:)

4 likes

Ik ga elke zaterdag met mijn moeder naar de markt, ik heb een koophuis in een ‘kindvriendelijke’ buurt en ik ga dit jaar trouwen. Vrij burgelijk in mijn ogen.

Ik associeer ultieme burgerlijkheid met een hartstikke voorspelbaar ritme? Zoals doordeweeks werken, vrijdag avond met een glaasje wijn en toastjes the voice o.i.d. kijken, op zaterdag boodschappen doen en op familiebezoek op zondag? En dat riedeltje elke week weer. Misschien eens lekker gek met de meiden lunchen en in de zomer 2 weken kamperen met de kids in Frankrijk.

9 likes

Kantoorbaan, krentenbol met kaas mee in een zakje, op zaterdag schoonmaken, op zondag naar de intratuin of Ikea, boodschappen voor de hele week (laten bezorgen). En ik vind een maand naar Thailand ondertussen ook wel behoorlijk burgerlijk. Maar allemaal dingen waar ik van geniet. Ik vind burgerlijkheid helemaal niet negatief, ik hou er juist van. Alleen verjaardagen in een kring blijf ik vreselijk vinden.

3 likes

ik zie burgerlijk niet perse in de herhaling, meer in hoe gemiddeld je bent. En weinig avontuurlijk. Want je kunt opzicht wel ieder weekend een ander uitje hebben, waardoor toch ieder weekend er anders uit ziet, maar wel allemaal gevuld met burgerlijke dingen. Zoals een stukje fietsen met de bakfiets, een dagje naar het dolfinarium, met z’n allen tegelijk in de file naar het strand, met z’n allen op tweede paasdag naar de meubelboulevard, naar de libellefandag. Gewoon niet zo avontuurlijk. Lekker veilig en niet opvallen.

4 likes

Ja zij is enthousiast en de band is in de basis hecht. Maar de kloof is ook groter geworden en irritaties zijn er ook steeds meer aan mijn kant. Beetje dubbel dus!

@Karl_Lagerfeld Ja, zij heeft geen kids en ik geen ouders meer… Dus zo is 't ook ontstaan.

1 like

Ik heb nee gestemd en ik erger me eraan, maar ik doe het wel eens per ongeluk omdat mijn telefoon dat af en toe doet haha. Meestal heb ik het pas door als het appje al verzonden is.

1 like

Bijna al mijn ondergoed komt van de Monki.

1 like

Ik heb ook ‘een beetje’ gestemd want ben 30+, getrouwd, woon in een koophuis met vaste baan en ben zwanger. En we gaan straks verhuizen naar een eengezinswoning. Dus op papier rete burgerlijk. Maar ik stond gisteravond wel met 23 weken zwanger tot 02:00 twerkend in de kroeg met vrienden haha!

8 likes

Koop je wel eens iets bij de railcatering?

• Ja (bijna) altijd als ze langskomen
  • Af en toe
  • Ooit een keer gedaan
  • Nee nog nooit gedaan

0 stemmers

Mijn vader heeft nog nooit ‘haha’ of een variant op whatsapp gestuurd :o Hij heeft toch al een jaar of 5 whatsapp, en hij kan hele verhalen sturen en maakt ook wel eens een grapje, maar zegt dan er direct na ‘nee hoor. ik maakte een grapje.’ :’) Ik ben benieuwd of er ooit in zijn whatsapp carrière een ‘haha’ wordt verstuurd :’)

10 likes

Leukere bestemming kiezen maar wel samen.

Ik vind 12 ook echt weinig (qua kcal wel veel helaas) en 24 goed. Ik vind het ook niet te vergelijken met verse poffertjes, dan is 12 misschien al beter (alsnog weinig, ik ben een vreetzak), maar zo uit een pak? Dan heb ik meer nodig :stuck_out_tongue:

3 likes

Kun/mag je niet met een (noise cancelling) koptelefoon op werken? Ik had het bij mijn vorige baan ook wel eens, en dan zette ik gewoon mijn koptelefoon op met een muziekje of podcast waarbij ik niet te veel op moest letten. Wisten mijn collega’s ook meteen dat ze me niet moesten storen :smile:

Ik ken het, heb ook in een callcenter gewerkt, als ze niet druk aan het bellen zijn zitten ze wel met elkaar te keten… Hopelijk heb je hem snel bij elkaar gespaard, bij mij was het echt een uitkomst!

1 like