Dit is precies t zelfde als hoe ik erin sta. Een paar tientjes lenen zou ik niet zo erg vinden maar het gaat om meer euro’s dan 4 tientjes en door omstandigheden ben ik helaas genoodzaakt om tussen deze 2 te kiezen, vind dat ontzettend lastig.
Edit; niet quoten aub, misschien haal ik t nog weg
Ik moest vroeger elke dag 30 kilometer fietsen naar de middelbare school. Heb er daardoor zo’n enorme hekel aan gekregen. Zodra ik een baantje kreeg kocht ik van mijn loon elke maand een busabonnement.
De enige keer dat ik fiets, fiets ik naar station. Naar station is berg af, dus ik ben super snel daar, super chill. Maar terug naar huis moet ik een flauwe berg omhoog en ik haaat het. Krijg altijd pijn aan Mn benen en raak helemaal buiten adem. En het is echt maar 5 minuten fietsen Misschien zegt dit meer over mijn conditie haha
Een stukje fietsen in de zomer met mooi weer kan wel lekker zijn. Verder haat ik, maar dat ligt ook aan m’n fiets en de drukte in de stad. Heb voor de zoveelste keer een lekke band. En ik raak vaak bezweet van fietsen (omdat ik meestal moet haasten
).
Voor de mensen die fietsen haten, wat vinden jullie er dan zo erg aan?
Pijn in mijn geval, vreselijk veel pijn aan mn knieën bij het kleinste zuchtje wind tegen
Ik vind fietsen prima, niks op tegen. Of ja, zolang het niet langer dan een uur enkele reis is en het vooral niet regent. Fietsen in de regen is echt de hel.
Ik haat het niet maar ik vind ook heel het proces van fiets pakken, slot losmaken, afneembare lichtjes bevestigen, parkeerplaats zoeken, enzovoort enzovoort zo irritant.
Enige keer dat ik fietsen echt haat is als het spiegelglad is, dikke tegenwind en regen. Dan heb ik echt dikke spijt van mijn baankeuze
Maar verder prima hoor, ik fiets wat af per maand. Gemiddeld zo een 200 km denk ik wel
Ik vind fietsen in mijn stad dichtbij de kust wel vaker minder leuk want die WIND. Ik wil wel vooruit komen.
Ik word echt agressief als ik fiets en tegenwind heb of regen. Kan dan echt te keer gaan in mezelf, wat het niet beter maakt vaak.
Ik vind fietsers ook de meest asociale weggebruikers ooit. Elke x dat ik in de stad bijna werd aangereden was het 9 van de 10 x een fietser. Ben ook echt blij met die komende boete van 90 plus euro voor appen op de fiets.
Voor de mensen die regelmatig fietsen, vanaf hoeveel kilometer (‘enkele reis’) pakken jullie een ander vervoersmiddel (scooter, auto, ov, etc.)?
- <5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16+
0 stemmers
En vanaf welke afstand (in km) ruil jij meestal de ‘benenwagen’ in voor de fiets als je ergens heen gaat? Dus wanneer stop je met lopen, en start je met fietsen?
- ik fiets altijd alles
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6+
0 stemmers
Ik pak het OV als ik naar een andere stad moet. Heb geen auto of scooter, dus ik moet wel fietsen. Tenzij ik mijn ouders lief aankijk, maar die hebben de auto ook vaak zelf nodig.
Ik fiets soms naar de AH als ik haast heb. Die is 500 meter ver maar dan ben je toch wel weer dik 5 minuten onderweg als je loopt en fietsend echt maar anderhalve minuut. Maar liever lopen natuurlijk…
Ik heb dit een beetje andersom; ik fiets eigenlijk altijd maar ik zou liever lopen en als ik het gevoel heb dat ik daar de tijd voor heb doe ik dat. Wil sowieso wel meer lopen, vind dat veel ontspannender dan fietsen.
Ik ga altijd zweten omdat ik niet normaal sloom kan fietsen en mijn ogen gaan altijd (nee, echt áltijd) tranen en dan is mn make up weer verpest.
Dat hangt van het weer af, haha. Als het regent/vies weer is, ga ik eerder lopen (want: paraplu) of met de metro. Als het mooi weer is, heb ik meestal niet het geduld om te lopen, dus dan ga ik met de fiets (en ik vind fietsen in de zomer wel leuk).
Haha even als een aanvulling op jouw reactie.
Kun jij fietsen met een paraplu?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als ik eenmaal fiets dan lukt het wel, maar op/afstappen en stoppen bij een stoplicht ofzo is echt een probleem.