Stel hier je persoonlijke vraag #5

Enige keer dat ik fietsen echt haat is als het spiegelglad is, dikke tegenwind en regen. Dan heb ik echt dikke spijt van mijn baankeuze :joy::joy:
Maar verder prima hoor, ik fiets wat af per maand. Gemiddeld zo een 200 km denk ik wel

3 likes

Ik vind fietsen in mijn stad dichtbij de kust wel vaker minder leuk want die WIND. Ik wil wel vooruit komen.

Ik word echt agressief als ik fiets en tegenwind heb of regen. Kan dan echt te keer gaan in mezelf, wat het niet beter maakt vaak.

4 likes

Ik vind fietsers ook de meest asociale weggebruikers ooit. Elke x dat ik in de stad bijna werd aangereden was het 9 van de 10 x een fietser. Ben ook echt blij met die komende boete van 90 plus euro voor appen op de fiets.

11 likes

Voor de mensen die regelmatig fietsen, vanaf hoeveel kilometer (ā€˜enkele reis’) pakken jullie een ander vervoersmiddel (scooter, auto, ov, etc.)?

• <5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16+

0 stemmers

En vanaf welke afstand (in km) ruil jij meestal de ā€˜benenwagen’ in voor de fiets als je ergens heen gaat? Dus wanneer stop je met lopen, en start je met fietsen?

• ik fiets altijd alles
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6+

0 stemmers

Ik pak het OV als ik naar een andere stad moet. Heb geen auto of scooter, dus ik moet wel fietsen. Tenzij ik mijn ouders lief aankijk, maar die hebben de auto ook vaak zelf nodig.

Ik fiets soms naar de AH als ik haast heb. Die is 500 meter ver maar dan ben je toch wel weer dik 5 minuten onderweg als je loopt en fietsend echt maar anderhalve minuut. Maar liever lopen natuurlijk…

4 likes

Ik heb dit een beetje andersom; ik fiets eigenlijk altijd maar ik zou liever lopen en als ik het gevoel heb dat ik daar de tijd voor heb doe ik dat. :slight_smile: Wil sowieso wel meer lopen, vind dat veel ontspannender dan fietsen.

4 likes

Ik ga altijd zweten omdat ik niet normaal sloom kan fietsen en mijn ogen gaan altijd (nee, echt Ɣltijd) tranen en dan is mn make up weer verpest.

2 likes

Dat hangt van het weer af, haha. Als het regent/vies weer is, ga ik eerder lopen (want: paraplu) of met de metro. Als het mooi weer is, heb ik meestal niet het geduld om te lopen, dus dan ga ik met de fiets (en ik vind fietsen in de zomer wel leuk).

Haha even als een aanvulling op jouw reactie.

Kun jij fietsen met een paraplu?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als ik eenmaal fiets dan lukt het wel, maar op/afstappen en stoppen bij een stoplicht ofzo is echt een probleem.

4 likes

Ik denk dat iedereen dit wel kan als ie het probeert, maar of je het wil is een tweede ding haha. Ik vind het ook best wel aso als mensen dit in de stad doen, je ziet gewoon minder en je zit mensen in de weg met je plu.

13 likes

Ik doe niet aan paraplu’s, daar heb ik een regenjas voor haha. Krijg last van mijn schouder en ik raak ā€˜m toch kwijt.

3 likes

Ik vind fietsen super relaxt. Zeker in de stad. Je bent zo kilometers ver weg maar het lijkt niet zo ver (in de polder vind ik het wat minder leuk). Ik zweet wel heel snel Ʃn ik kan niet langzaam fietsen. Dus 5km met een brug erbij is echt niet leuk. Als ik s ochtends vanaf mijn vriend naar mijn werk moet ofzo, dan ga ik ook altijd ongedoucht richting huis om daar nog te douchen want ik heb standaard een natte rug/buik bij thuiskomst. Iehh. in elk seizoen kut. In de zomer heb ik er ook nog eens een druipend hoofd bij en natte haren.
Maar de activiteit zelf vind ik fijn.

3 likes

Zodra de klinkers beginnen? Wat is dat?

Ik kijk niet naar km’s maar naar reistijd (vaak ben je in stad sneller met de fiets dan met het OV) en of het donker is. In sommige buurten fiets ik niet graag.
Denk ook dat als je eenmaal een auto hebt, je die misschien wel sneller zou pakken. Nu is het vaak de keuze tussen fiets of ov en de fiets is dan vaak chiller qua reistijd.

2 likes

Ik start met lopen als de kinderkopjes beginnen?
Oh wacht ik snap hem nu. Ik dacht aan een seizoen ofzo, ik dacht in welke periode zal je minder last hebben van die klinkers dan :’) snap hem nu

2 likes

Alleen kinderkopjes zijn weer anders dan klinkers! Je hebt bij ons in de buurt een straat met van die ā€˜ā€˜bolle’’ kinderkopjes en dat is echt de hel.

1 like

Dat is het punt dus :stuck_out_tongue: ik heb daar wel eens gedoucht s ochtends maar dan ging ik de brug terug over en kwam ik helaas bezweet aan. Ik woon vlakbij werk en hoef ook geen bruggen over dus dan douche ik thuis zodat ik niet doorweekt aan kom. Dan loop ik of pak ik weer de fiets.
Ik zou naar werk 8/10 km verderop ook prima fietsen qua afstand, super fijn zelfs, maar qua fris aankomen is het niet zo’n goed plan. Als ik naar een belangrijke afspraak moet, moet ik mezelf ook echt zeggen: rustig aan, niet zo doortrappen. En bij aankomst mijn gezicht droogdreppen :’)

1 like