Stel hier je persoonlijke vraag #5

Damstraatjes :cry:

2 likes

Het ging over of je op korte afstanden de fiets pakt of de benenwagen. Als het dichtbij is heb ik altijd de neiging om te rennen. Als het donker is/in zijstraten doe ik dat dan ook vaak, maar op hoofdwegen op klaarlichte dag houd ik mezelf vaak meteen weer in :’) Voel me echt een kleuter maar lopen gaat zo sloom, op een drafje gaat veel sneller en waarom niet. Maarja, mensen kijken je wel vaak vreemd aan. Dan denk ik maar “ach ze zullen wel denken dat ik haast heb” en dan is het ook weer ok maar toch :stuck_out_tongue:

8 likes

Ik moest hier aan denken omdat ik het zelf net ervoer :joy:. Volgens mij heb ik het ooit gehoord bij Geordie Shore.

Ken jij het gegeven “fanny flutter”?

• Uhu
  • Say what?

0 stemmers

Heb jij weleens “fanny flutter” ervaren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Aha! Een vriendin van me gebruikte deze term toevallig laatst. Wist niet dat het van Geordie Shore komt.

Hahaha. Ja geen idee of het daar ontstaan is, maar heb het daar ooit gehoord.

Haha neeee! De bekende kriebels in je buik als je verliefd bent, maar dan in je vagina (want je voelt je seksueel aangetrokken tot iemand).

6 likes

“Fanny flutters is when you see someone and get a slight tingling sensation in your private area. It could suggest you could have some sort of have sexual chemistry with them and want so have sexual interactions with them to or just find them extremely attractive”
Ik dacht eerder ook zoiets als wat jij dacht haha

6 likes

Hahaha ik dacht ook dat het dit betekende. Vond het echt tegenvallen toen ik googelde.

1 like

Whaha. Ik voel me aangesproken. Ik las het hierboven ergens dus gooide het er ook maar in. Ik weet eigenlijk niet of ik het woord wel eens gebruik, ik denk dat ik moet bekennen van wel. Maar niet op een heel serieuze manier. “Ik kom met de benenwagen” zou ik wel appen naar een vriendin, maar niet zeggen tegen m’n baas ofzo.

2 likes

Haha ik zeg benenwagen altijd ironisch (inderdaad echt een stom woord).

Oh ik geniet juist van fietsen tussen de toeristen in Amsterdam, maar word er dan ook wel licht sadistisch van… Heel hard bellen als ze zonder te kijken het fietspad over willen steken, ze net een tikje afsnijden als ze zwiepend met hun huurfiets in slakkengang over het fietspad rijden. #sorrynotsorry

10 likes

Ik zou dan bang worden dat het op mijn rug, borst en buik nog erger wordt. Na een paar km goed doortrappen heb ik echt een nat shirt op die plekken :blush: (edit: deze smiley komt echt niet overeen met de : - $ die ik postte hoor. een schamend poppetje is geen blozend lachend poppetje)
In de zomer toen het zo warm was had ik eens een foto gemaakt toen ik ergens aan kwam omdat het echt NIET normaal was dat het bijna grappig was. Leek wel of ik een flesje met vloeistof over mijn kop had gegooid :’). In je vrije tijd is dat al kut, maar hoe moet dat als je representatief voor de dag moet komen. Ik heb daardoor dus al vaker het OV gekozen. Hoewel, in de zomer heb ik dan ook hitte uitbraken in de metro met een nat gezicht tot gevolg. Nog maar ff genieten van de kou nu :’)

2 likes

Ik heb mijn zweethoofd grotendeels geaccepteerd, maar voor sommige gelegenheden wil ik echt niet zweten dus dan gebruik ik dit wel eens in de zomer (denk aan een bruiloft bij 30 graden):

Het werkt echt goed, maar als ik het heb opgesmeerd voelt het alsof m’n gezicht er af gaat vallen (vreselijk dus, daarom gebruik ik het niet te vaak).

Ja ik moet dus ook altijd uitzweten en krijg van binnen naar buiten en andersom ook een warmte/zweetuitbraak! Zo vervelend. Ik kan me wel bedenken van ‘ja mijn lichaam doet goed zijn werk nu, koelt goed af door dit zweten’, maar het is k u t als je er normaal wilt uitzien. Heb nu ook vaak standaard een extra ondergoed hemdje mee als ik een stuk moet fietsen, heb ik tenminste een droog ondershirtje.

1 like

Zweet je dan niet extra op je rug ofzo? Of ja, als je het op je hele lichaam smeert dan kan de warmte nergens heen en dat lijkt me ook niet goed?

Ik smeer het alleen op m’n gezicht, moet eerlijk zeggen dat ik niet echt gemerkt heb dat ik dan op andere plekken veel meer zweet. Zou dat misschien ook niet heel erg vinden eigenlijk. Vind het vooral fijn dat het niet gelijk zo zichtbaar is in je gezicht.

Je kunt je natuurlijk wel kleden op zweetpartijen, maar soms is dat ook maar lastig met shirtjes in de zomer bijvoorbeeld. Of verplichte werkkleding (waar ik dus een zweetrug in kan krijgen…). Maar wel een oplossing inderdaad voor als er iets belangrijks op de planning staat! (vorige hete zomer trouwde een bekende en toen dacht ik echt van wat een ramp is dat, bruid zijn met dit weer. mijn make up zou echt meteen weggezweet worden. door zenuwen wordt het nog erger, dan is dit wel een uitkomst!)

Over dat zweten: bij mij nam het vorig jaar steeds meer toe. Inderdaad bij even fietsen kon ik me al kapot zweten, en had vaak meerdere keren op een dag een klamme rug. Maar ik ben een tijd terug van anticonceptie veranderd en heb er nu helemaal geen last meer van :woman_shrugging:t2:

1 like

Thuiszorg is vaak redelijk flexibel. Ik denk dat het wel mogelijk is om aan de hand van je schooltaken een rooster te maken. Veel thuiszorgorganisaties hebben studenten in dienst en volgens mij valt alles te bespreken. Daarnaast is de vraag vanuit de thuiszorg heel groot, dus ik denk dat ze allang blij zijn met wat ze krijgen.

2 likes

Ik wil voor de optie all of the above gaan. Voor nu is het even bikkelen, maar je hebt in ieder geval inkomen. Ondertussen kan je doorsolliciteren naar een baan die beter past qua uren

8 likes