‘Gewoon’
Lentefeest is geloof ik ongeveer hetzelfde als de communie! Voor het lentefeest hoef je alleen niet in God te geloven.
Kwam een keer terug van vakantie was er ineens zo’n pootje afgebroken?
Ik heb nu een nieuwe want ik kon dat niet langer dan 1 minuut aan.
Oh haha! Misschien een soort eigengerechtig feest?
Het was ook echt bizar, er op terugkijkend. Ook dat de docenten er kennelijk 0,0 moeite mee hadden. Wij zongen altijd Nederlands, Turks, Arabisch, Spaans en Zweeds omdat dat alle achtergronden in de klas waren en er was 1 Aziatisch meisje (niet eens Chinees) en “voor haar” zongen we dan Hankypanky Shanghai, echt erg Jezus.
Dit verbaast mij ook hoor! En ik heb niks naars m.b.t. dit liedje meegemaakt in mijn jeugd, vind het alleen achteraf onwijs gênant dat we dit zongen. En die beweging erbij maakt het nog 10x erger.
Edit: ik weet trouwens niet zeker of we dit in de klas zongen of op verjaardagen buiten de klas, maar dat ik me het liedje herinner is al erg genoeg. Hadden een Koreaans meisje in de klas dus ik hoop dat die dit heeft verdrongen of zich niet aangesproken voelde.
De reden dat ik geen spijt heb van het zingen van het liedje is dat er geen enkele manier was hoe ik destijds had kunnen weten dat het niet ok was. We zongen dit volgens mij ergens tot groep 4/5 en ik leg de verantwoordelijkheid daarvoor compleet neer bij de volwassenen. Ik hoefde trouwens zelf mn oogleden niet opzij te trekken want ik heb Aziatische ogen.
Jaaa wij zongen het ook altijd voor de enige Aziatische (Indonesische) jongen in onze klas. Ik dacht destijds ook: “wat fijn voor hem, hij kan dit goed verstaan”
Ik ken dit liedje niet, moest zelfs Googlen. Het werd dus nooit gezongen op school. Vanaf welk jaar zongen jullie dit? Ik zat tot 2001 op de basisschool. Kwam het daarna?
Ik heb ingevuld dat ik er geen spijt van heb. Niet omdat ik het niet erg vind, in tegendeel. Ik vind het best schokkend dat leraren hierop aanstuurden en er de ernst niet van inzagen. Ik heb alleen geen spijt, omdat ik op die leeftijd geen idee had hoe dit voor anderen kan zijn. Ik deed gewoon mee met de klas. Het was op dat moment de verantwoordelijkheid van de leraar. Nu zou ik het uiteraard niet meer doen en ik zou het later ook mijn kinderen niet laten zingen.
Ohhh ok! Vraag me dan af waarom sommige juffen en meesters het wel deden en anderen niet.
Oh wat erg het laatste en nog erger dat ik hier om moest lachen .
Haha same, zo stom. Ik kan mij echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst géén nagellak op had.
Nee ik zat er ook tot 2001 en bij ons werd het ook wel eens gezongen!
Edit: ik kan me trouwens niet meer herinneren of we dat echt klassikaal deden of dat het gewoon iets onder de kinderen was zegmaar
Ik heb een toetsenbord met 1 afgebroken pootje en dat is echt het enige minpunt aan die baan
bij de Russische versie hadden wij ook onze armen over elkaar en stampten we op de grond, zo erg als je er later op terug kijkt. Maar op dat moment was je je echt van geen kwaad bewust!
Ik word hier zooo agressief van. Die eigenschap wil ik echt veranderen aan mezelf haha. Dat ik me zo op kan winden om stomme mensen op internet.
Maar o wee als je hem racistisch noemt want hij komt elke week bij de Chinees en zijn zoon heeft Marokkanen in het voetbalteam hoor!
Wij zongen het wel in het Frans en Duits en als klap op de vuurpijl: Happy birthday to you in de wei staat een koe, en die koe zegt i love you, happy birthday to you.
Nog steeds mijn favoriet die.