Stel hier je persoonlijke vraag #5

Bruto weet ik, netto niet. Vind ik ook ingewikkeld berekenen ivm sommige (vrijwillige) inhoudingen die op m’n brutoloon worden toegepast.

4 likes

Zo’n verschil of je fulltime of parttime werkt! Eigenlijk kan je het alleen goed vergelijken als je bruto doet, anders hebben de parttimers belastingvoordeel en verdienen eigenlijk niet meer, maar krijgen wel meer.

Ik heb nu exclusief vakantiegeld gedaan trouwens, sommige mensen krijgen vakantiegeld elke maand.

Edit: ik had het eerst op 15 euro berekend, toen bleek het 18 en nu heb ik 23 op mijn salarisstrookje staan. Eindstand: ik kan niet rekenen.

Edit2: oh die 23 is natuurlijk bruto.

3 likes

Netto zou ik het echt niet weten, het is juist heel gebruikelijk het altijd over bruto te hebben bij salarissen toch?

10 likes

Waar ga ik eten bestellen oftewel welke pizza is lekkerder? Jullie krijgen 10 minuten want langer kan ik echt niet wachten haha

• New York Pizza
  • Domino’s Pizza

0 stemmers

Die nieuwe Double Cheese & Onion pizza van Domino’s :drooling_face: thank me later

2 likes

Vegan bbq van dominos! Echt supernice om een keer uit te proberen

3 likes

NY Pizza Double Tasty :ok_hand: Omdat ik nooit kan kiezen welke ik wil doe ik twee verschillende helften

1 like

Ik zou niet weten wat ik per uur verdien maar dat is bij veel ‘volwassen mensen’ banen ook normaal toch dat je gewoon een maandloon krijgt obv X uur per week XD? Weet wel wat m’n bruto maandloon is

3 likes

Daaruit kun je ook je uurloon uitrekenen, of op je loonstrookje kijken :slight_smile:

Nog bedankt voor alle suggesties maar ik eet eigenlijk alleen pizza margherita haha :upside_down_face: Ik heb iig braaf naar jullie geluisterd en het is die van Domino’s geworden. Hij is heerlijk!

24 likes

En @Violoncello jullie hebben me overtuigd. Ik heb hem besteld in de kleur ‘berry’ en ben nu al excited❤

2 likes

Ik hou zo van dit topic. Ik heb nog een dilemma vandaag. Ik wil over een tijdje een nieuwe kofferset kopen maar twijfel een beetje. Help. Wat heeft jullie voorkeur?

Voor handbagage:

• Harde koffer
  • Zachte koffer

0 stemmers

Als gewone/grote koffer:

• Harde koffer
  • Zachte koffer

0 stemmers

En deze speciaal en alleen voor (ex-)SuitSuit eigenaren:

Vind je SuitSuit koffers fijn in gebruik?

• Ja, fantastisch!
  • Nee, niet aan beginnen
  • Iets ertussenin, maar ik zou het niet aanraden
  • Iets ertussenin, maar ik zou het wel aanraden

0 stemmers

1 like
Samenvatting

8 likes

Op mijn loonstrook staat mijn uurloon, ik was 40 cent omhoog gegaan daardoor kwam mijn vraag eigenlijk haha

2 likes

Ik heb al een aantal jaar een SuitSuit-handbagagekoffer. Ik reis erg veel en hij heeft er erg lang mooi uitgezien, maar nu begint hij wel wat krassen en sporen te tonen. Verder nog steeds wel prima. Ik vind het vooral erg handig dat ik hem altijd meteen zie als hij op de bagageband komt, haha. Fel lichtblauw, valt goed op tussen alle zwarte koffers.

1 like

Ja klopt, maar had voor de poll uitgerekend wat ik netto dan over hou per uur.

Backpack anywhere anytime

9 likes

Grote backpack als ruimbagage! Maar ik ga dan ook naar plekken waar je niet eens je koffer mee zou kunnen nemen :sweat_smile:

1 like

Geen idee of je het tegen mij hebt maar omdat ik de poll maakte. Ik neem nooit twee koffers mee hoor, nog nooit ergens lang genoeg heen geweest om meer dan 1 koffer nodig te hebben haha. Maar soms is voor een weekendje weg een handbagagekoffertje genoeg terwijl ik voor langere vakanties wel een grote wil. Dus vandaar dat ik 2 koffers wil. Ik ga alleen op vakanties waarbij een koffer hartstikke prima is, een backback is voor mij iig niet nodig.

Haha, nee! Ik heb wel op harde koffer gestemd als ruimbagage, maar die heb ik niet :P. Ik kreeg een zachte van m’n werk, dus ik vind het onnozel om nog een harde te kopen, maar ik vind hem eigenlijk superonhandig. Ik heb ook al 2 backpacks (een grote en een kleinere) en een handbagagekoffer, dus dat wordt anders wel echt teveel van het goede. Ik ga ofwel met een backpack ofwel met een handbagagekoffer vliegen en dan met een kleinere rugzak of een (grote) handtas, afhankelijk van m’n bestemming.