Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik vind dit deeggebeuren om een of andere reden heel dubbelzinnig klinken. Heb hier zelf ook nog nooit van gehoord, maar over dingen doorgeven gesproken:

Hadden jullie Flip de beer op de basisschool?

• Ja, ik heb hem ook een keer tijdens de zomervakantie mogen hebben
  • Ja, super leuk, lekker een weekje op pad met Flip, jammer dat vloggen toen nog geen ding was
  • Ja, maar mijn moeder zei toen ik 5 was dat die knuffel smerig was omdat vieze kindjes die knuffel ook overal mee naartoe sleepten dus de magie was er voor mij snel af
  • Ja, maar Flip heeft geen indruk op me gemaakt
  • Nee, had ik wel graag willen hebben
  • Nee, en ik voel geen enkel gemis
  • Waar heb je het in herman’s naam over?

0 stemmers

Voor de mensen die ouwe Flip niet kennen:

7 likes

Ik kreeg Herman een keer tijdens uitgaan. Iemand gaf me die enorme bak met deeg want ze kwam er niet vanaf. Stond ik daar met die bak op de dansvloer. Uiteindelijk heeft iemand in Herman gekotst. Heb hem achtergelaten in de oude Tivo.

40 likes

Naar aanleiding van de uitzending van RTL late night waar het over ā€˜Houdoe’ gaat. Nu vroeg ik mij af of en wanneer jullie houdoe zeggen.

• Ik kom uit Brabant en zeg altijd houdoe
  • Ik kom uit Brabant en zeg nooit houdoe
  • Ik kom uit Brabant en zeg alleen houdoe in Brabant
  • Ik kom niet uit Brabant en zeg houdoe
  • Ik kom niet uit Brabant en zeg alleen houdoe in Brabant
  • Ik kom niet uit Brabant en zeg nooit houdoe
  • Wat betekent houdoe?
  • Mensen die houdoe zeggen zijn vreemd

0 stemmers

Ik zeg namelijk altijd houdoe als ik wegga, mijn vriend moet mij er ook heel vaak op wijzen dat het best vreemd is om dit boven de rivieren te zeggen. Maar ik vergeet dit altijd en doe het vaak uit automatisme :joy:

Ik zeg het alleen in het buitenland waar personeel aso is, dan loop ik weg en ipv bye is het yooooo houdoe he! Voor de rest vind ik het echt een lelijk woord.

4 likes

Oooh meej Ricardo, jij slettebak!

4 likes

Blijft dan moederdeeg dan wel houdbaar? En wordt er ooit nog iets anders met het deeg gedaan naast doorgeven? Zoveel vragen.

4 likes

Kom uit Brabant en zeg het soms zowel in Brabant als daarbuiten. In dezelfde situaties als waarin ik joeeeee, ajuuu, Ciao oid zou roepen, niet heel serieus dus.

Ik vond dat Herman brood/cake altijd super lekker, altijd blij wanneer een vriendinnetje ermee aan kwam zetten. Mn moeder vond het onzin om het deeg weer opnieuw uit te delen lol

2 likes

Dafuq did I just read

4 likes

Heb je Herman ook ooit gebakken? Ken namelijk niemand die dat gedaan heeft volgens mij.

1 like

Herman kan de tyfus krijgen

36 likes

Dat Herman ging bij ons ook rond, en vond ik ook lekker. Maar als ik er nu over nadenk klinkt het echt super ranzig, want hoe lang is dat deeg al wel niet rond gegaan.

3 likes

En dit wordt echt serieus genomen door mensen?

Waarom zou je in vredesnaam een bal deeg meenemen tijdens het uitgaan omdat je hem nergens kwijt kunt?! Gooi gewoon weg of bak het af???

I’m astonished

4 likes

Je steelt geen fiets.
Je steelt geen auto.
Je gooit geen Herman weg.

32 likes

Hahahaha zo fucking droog dat hele Herman gebeuren, ik kom echt met een nieuw fenomeen in aanraking blijkbaar

7 likes

Is diegene die in herman kotste ook gestenigd of verjaagd uit de communie met brandende fakkels en hooivorken?

2 likes

Ik ken Herman wel, maar heb nooit een Herman gehad :disappointed:

Nee

Een vriendschapstarter :slightly_smiling_face:

14 likes

We hadden geen Flip de Beer op mijn basisschool maar omdat mijn moeder lerares was op een andere basisschool kwam Flip toch regelmatig bij mij thuis langs. Om in de wasmachine te gaan :thumbsup:

6 likes