Stel hier je persoonlijke vraag #5

Hahaha geweldig al die plekken!!

Oh en ‘op de wasmachine’ - specifiek die van mijn schoonmoeder. En ze hield zo van schoon.
Moest eens weten dat ik die dag met mijn blote billen op het apparaat gezeten had.

11 likes

Dit was niet in het buitenland hoop ik? Anders was deed je dit misschien samen met mijn vriend :o :’) :stuck_out_tongue:

2 likes

Wat zeg jij?

• AUto
  • OOto

0 stemmers

Auto, maar als ik dialect praat zeg ik wel otto

5 likes

AUto. Maar de juiste uitspraak is ooto.

Ik sprak het vroeger altijd uit als ooto, maar ik vond een au-klank netter staan dus heb mezelf een foutief iets aangeleerd. :s

Als je je uitkleedt kan je
a) aan je mouwen/ broekspijpen trekken zodat het niet binnenstebuiten gaat
b) gewoon alles uittrekken en dan later terug vouwen

Wat doe jij?

• Gewoon uittrekken, later terug vouwen
  • Zo uitkleden dat het niet binnenstebuiten gaat

0 stemmers

Ben benieuwd of ik apart ben haha

Ik vind het zelf echt geen prettig idee als mensen het doen op plekken waar ik misschien nog in aanraking mee kan kan komen :sweat_smile: vooral bijvoorbeeld een bank van iemand anders of een bed

2 likes

Mijn beste vriendin heeft bij een pretpark gewerkt en daar zijn na sluitingstijd sommige attracties ook niet veilig geweest, vind dat ook niet zo frisjes als je de volgende dag weer in dat karretje zit :’)

1 like

Haha nee gewoon in Nederland. Oja en we werden ook nog eens betrapt. Iemand kwam eraan en deed de lichten aan. Lagen we daar. :new_moon_with_face: en dat verhaal ging dus snel rond en ik schaamde me kapot en hij was vet trots. Dacht trouwens dat je relatie uit was, maar leuk!

Oh en wat ik achteraf ook wel een rare plek vind is het aanrecht van mijn oma’s huis. Zij woonde er niet meer en ik woonde er tijdelijk. Maar familieleden hadden ook de sleutel dus er kon altijd iemand binnenkomen en het was midden op de dag. Ik zat op het aanrecht en ik keek ff door de deur naar buiten wat van glas was en ik vrees dat allemaal andere oudjes hebben kunnen “meegenieten”. Ook een keer kwam mijn tante binnen “HALLO!” terwijl wij boven in bed lagen te wippen. Heb ik vervolgens een heel gesprek gevoerd terwijl mijn ex de hele tijd nog in me zat. :woozy_face:

6 likes

Ik ken in mijn omgeving alleen mijn vader die eauto ofzo zegt. BLEH maar het schijnt wel de correcte vorm te zijn. Oja en zo’n kakstel waarbij ik vroeger oppaste.

Ja maar eigenlijk zijn heel veel dingen dan niet fris. 90% van de meiden hier heeft seks gehad in de woonkamer, dus als jij bij iemand thuis op de bank gaat zitten is dat waarschijnlijk ook niet super fris haha

10 likes

De woonkamer zal nooit meer hetzelfde zijn na dit bericht.

3 likes

Maar thuis heb je wel handdoekjes etc binnen handbereik, na sluiting in een pretpark niet lijkt me. Maar verder wel met je eens hoor, gewoon niet te veel bij nadenken als je ergens gaat zitten :woozy_face:

2 likes

Mijn ouders kregen in oktober een nieuwe bank. Helemaal speciaal laten maken enzo. Nou in december waren ze op vakantie en ik ging daar naartoe, en ik had bijna seks op die bank gehad maar gelukkig voelde ik me schuldig dus hebben we ons verplaatst. Kan ik ze niet aan doen. :face_vomiting:

7 likes

Wat voor cijfer geef jij je levensstijl als het gaat om eten, bewegen etc. 1 is slecht en 10 is heel goed.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Het is blijkbaar allebei goed! Als je op het Frans afgaat is het ‘ooto’, maar de meer ingeburgerde manier is ‘auto’. En uiteindelijk komt het natuurlijk uit het Grieks, op basis waarvan je weer ‘auto’ zou zeggen.

Ik zeg trouwens ooto omdat ik dat mooier vind, maar ik dacht eigenlijk dat dat fout was.

Uitleg van Onze Taal

Zowel de uitspraak [oto] als de uitspraak [auto] is goed.

Het woord auto is in 1899 voor het eerst in het Nederlands gesignaleerd. Volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal zou aan het begin van de twintigste eeuw de uitspraak [oto] het meest zijn gebruikt, onder invloed van de belangrijke rol die Frankrijk toen speelde in de auto-industrie. Wat ook kan hebben meegespeeld, is dat alleen de elite (de adel en de gegoede burgerij) in staat was zich een auto te veroorloven, en de voertaal binnen deze kringen was toen deels nog Frans.

In de loop van de twintigste eeuw is de uitspraak [auto] steeds gebruikelijker geworden, waarschijnlijk op grond van de spelling van het woord. De woordenboeken vermelden beide uitspraakvarianten; [auto] is heel gebruikelijk geworden, maar [oto] is zeker nog niet verdwenen.

4 likes

Volgens mij zeggen ze in auto reclames het ook allemaal verschillend. :thinking:

1 like

Heb jij allemaal verschillende kleuren handdoeken, of alle handdoeken in dezelfde kleur/set?

• Verschillend
  • Hetzelfde

0 stemmers

• Wc doortrekken
  • Wc doorspoelen

0 stemmers

Ga jij na het poepen wel eens terug naar de wc om te kijken of je niet vergeten bent om door te trekken/spoelen?

• Ja, vaak
  • Ja, soms
  • Ja, heb ik ooit wel eens gedaan
  • Huh nee
  • Ik woon alleen dus boeit niet zo als ik het vergeten was

0 stemmers