Geen idee. Ik heb het zelf niet meegeteld.
Bijna nooit (meer) door mijn gegroeide zelfkennis.
Dat ik die vuilniszak eruit heb gehaald wordt soort van automatisch DIRECT gewist uit mijn korte termijngeheugen waardoor ik de volgende keer gedachteloos mijn afval weer in de prullenbak gooi (en vervolgens weer 10 min bezig ben met mijn kop in die bak om het schoon te maken😒)
als je met je pijltje naar het staafje van je geboortejaar gaat zie je een aantal
Ik droeg áltijd, dag en nacht de ring die ik van mijn ouders heb gekregen voor mijn 16de verjaardag maar sinds ik een nieuwe baan heb waar sierraden niet toegestaan zijn eigenlijk nooit meer, en daar baal ik goed van
Geïnspireerd op een buzzfeed post:
Stel je zou een 6-jarige dochter hebben die heeft uitgevogeld hoe je speelgoed kan bestellen op Amazon (of Bol) nadat je eerder haar had laten zien wanneer haar verjaardagscadeau, een barbie, zal aankomen. Je dochter heeft zonder jouw toestemming 350 euro aan speelgoed besteld en deze goederen worden samen met de barbie de dag erna geleverd. (Het was al te laat om de de mega order te cancelen.) Wat doe je met de spullen als die zijn aangekomen?
- Je stuurt alle spullen inclusief de barbie, die eigenlijk je dochters verjaardagcadeau was, terug om op die manier haar een wijze les te leren.
- Je stuurt alles terug exclusief de barbie omdat je haar nog wel een verjaardagscadeau gunt.
- Je laat haar alles houden. Ze is immers bijna jarig.
- Ze mag van jou nog enkele andere dingen houden (naast de barbie) omdat je het best knap vind dat ze al wist hoe ze een bestelling kan plaatsen.
- Je stuurt je dochter en de artikelen terug naar Amazon. Ik heb liever een kind dat zich wel aan de afspraken houdt en niks achter je rug doet.
0 stemmers
Krijgt je kind verder nog straf?
- Nee, een goed gesprek met je kind + alles terugsturen is genoeg gestrafd.
- Nee, ik geloof niet in straffen.
- Nee, Het kind hebben toegesproken dat je niet zomaar iets mag bestellen zonder toestemming van papa/mama is meer dan genoeg. (De barbie mocht ze wel houden)
- Ja, ze mag voorlopig niet meer achter een computer/ipad/telefoon
- Ja, ze mag voorlopig niet zonder toezicht achter een computer/ipad/telefoon.
- Ja, we vieren haar verjaardag niet meer.
0 stemmers
Ik denk dat als ikzelf een dochter zou hebben van 6 dat ik de barbie stiekem niet zou terugsturen maar enkele weken later alsnog zou geven als zij duidelijk heeft ingezien dat dit not done was. Al zouden mijn ouders denk ik en alles terugsturen en mij een half jaar lang niks schenken + afzeggen verjaardagsfeestje. (Dat zou ik dan wel weer TE streng hebben gevonden.)
Ik zou het of terugsturen of achterhouden voor sint of jaar erop ofzo. Hangt af van wat het terugsturen kost de barbie krijgt ze gewoon.
En ik zou mezlef voor mn kop slaan dat ik mn kind niet goed genoeg onder controle heb. Dus zonder toezicht en toestemming op de pc (hallo wachtwoord)
Lastig, in mijn kamer wat een keuken/woonkamer/slaapkamer is…
Maar denken jullie dat een kind van 6 bewust door heeft dat het om zo’n bedrag gaat en dat dit echt niet kan? Ik weet het niet hoor, maar misschien is dit tot op zekere hoogte nog lastig te begrijpen voor een kind. Hoewel, nu ik erover nadenk zit je dan in groep 3 ofzo en dan heb je dat waarschijnlijk wel door
Dit was het oorspronkelijke bericht. (Waarbij ik het uberhaupt dom vond dat de moeder het kind liet poseren met alle pakjes.) Ik denk dat een kind iig zich er wel van bewust is dat het een ongebruikelijke hoeveelheid is.
Oh ja dit klinkt wel alsof ze het door heeft idd. Ik denk alleen niet dat zulke foto’s maken/posten helpt als je je kind wil straffen haha, dan denkt zo’n kind alleen maar dat het leuk/grappig was.
Het bedrag zou me nog niet eens uitmaken. Gewoon het principe. Je bestelt iets wat niet mag. Of dat dan 1 ding is van 1 euro of 10 dingen van 100 euro.
Het kind weet echt wel waarde van spullen (wat is heel duur en wat heel goedkoop)
Een caravan.
Ben jij mama
- Nee
- Ja
- Mama to be
0 stemmers
Op mijn werk
Weet niet of deze al geweest is, maar ben benieuwd:
Wat voor telefoon heb jij?
- iPhone
- Samsung
- Huawei
- Sony
- HTC
- LG
- Anders
0 stemmers
En in wat voor vorm:
- Abonnement + telefoon (niets afbetaald, dus alles per maand)
- Abonnement + telefoon: waarbij deels afbetaald bij aanschaf
- Losse telefoon gekocht, met sim only
- Prepaid
- Geen idee (telefoonabonnement van werk, of anders)
- Anders
0 stemmers
Ik zit in een hotel!
In een airbnb
Oké ik kan niet kiezen dus jullie moeten helpen. Ik ga over twee weken naar Berlijn en in eerste instantie dacht ik ik neem mijn Eastpak (gewoon dat standaard model) mee voor overdag om mijn portemonnee enz in te doen en mijn aankoopjes. Maar nu heb ik sindskort een nieuwe tas erbij die ook ruim is en nu twijfel ik welke ik meeneem.
Dus ik wil jullie mening. Ik heb geen foto van de rugtas want iedereen kent dat model wel. Dit is de andere tas:
- Schoudertas
- Rugtas
0 stemmers
Ik krijg altijd best snel last van mijn schouder als ik lang met een schoudertas loop. Als je dat ook hebt zou ik je rugtas meenemen. Als je daar geen last van hebt neemt je toch leuk je nieuwe tas mee!