Stel hier je persoonlijke vraag

Persoonlijk zou ik een rugtas meenemen omdat ik dat minder zwaar sjouwen vind dan een schoudertas, zeker als je nog dingen wilt kopen :). Maar wel minder handig met het oog op zakkenrollers.

3 likes

Ja ik weet dat niet haha, ik loop al tijden met een Eastpak rond als ik wat meer mee moet meenemen. Ik heb heel lang niet zo’n soort tas gehad.

Ik zou dan voor de zekerheid je rugtas doen want het is ook niet leuk als je wel pijn krijgt en je niet meer kan genieten van je vakantie. Maar inderdaad wel oppassen met zakkenrollers!

1 like

Even een vraagje: weet iemand toevallig hoe het zit als je in september begint aan een master voor het wettelijk collegegeld en je in februari 2019 start met een deeltijd master? Betaal je dan voor je deeltijd master ‘niks’? Of moet je dan alsnog voor die deeltijd master los betalen? :grimacing:

Je blijft het normale bedrag betalen zolang je je 2e master begint voordat je bij je 1st bent uitgeschreven. Als je in februari begint met een tweede betaal je niks extra daarvoor.

1 like

Rugzak en dan zo’n klein tasje wat je om kan doen voor portemonnee en telefoon enzo

Een klein schoudertasje voor al je basics en daarin een opvouwbaar tasje voor al je aankopen

Ja zag ik ook, ik ben bij beide de winnaar

1 like

Mensen kunnen het minst goed omgaan met leeuw, maar ook het best goed :’) grappig.

edit: oh is al gezegd, haha

Oké dit is duidelijk. Rugtas gaat mee.

ik heb geen rijbewijs omdat ik al 88 x gezakt ben

4 likes

haha thanks. echt kut, ik kan gewoon rijden hoor. hoef zelfs bijna niet meer te lessen van de instructeur want hij vindt het zielig voor de portemonnee. maar wanneer ik op moet lukt het gewoon niet en blijf ik elke keer zakken. ben ook gewoon té zenuwachtig, ik kan letterlijk niet eens praten. heb er ook therapie voor dus hoop dat het de volgende keer eens mag baten

2 likes

Haha ik moest een beetje lachen toen ik “op straat” invulde.

Dat krijg je volgens mij automatisch als je voor de 4e keer op moet. Wat vervelend trouwens @safkina . En helpt een rustgevende pil misschien?

ja faalangst doe ik elke keer maar zelfs dat maakt niet uit. de examinatoren zeggen ook steeds dat ze zien dat ik het kan maar als er 1 dingetje mis gaat sla ik zo dicht en dan blijven er kleine dingen misgaan, ik maak het in mijn hoofd heel groot en ja, beetje sneeuwbaleffect zeg maar. het heeft heel veel impact gehad op echt vanalles in mijn leven, zelfvertrouwen, gemoedstoestand, dingen afreageren. ben een tijdje best wel depressief geweest (niet alleen daardoor maar hielp wel voor een groot deel mee denk ik) en vooral schaamte want er is zooooveel onbegrip. volgens mij zijn veel mensen van mening dat je nogal een sukkel bent als je er lang over doet dus dat helpt ook niet mee.
ik schaam me er ook voor om het hier te vertellen maar over het algemeen zijn jullie allemaal zo lief voor elkaar dat ik het wel durf.

oke heel lang verhaal sorry maar kan er nooit echt goed over praten ook :frowning:

13 likes

als ik het zo lees klinkt het ook allemaal zo overdreven ouzo
 dat zoiets zoveel kan doen met me. en dan schaam ik me nog meer

Ja ik heb ook goede ervaringen met faalangstexamen. Ik had hetzelfde als wat jij hebt, en die man die het faalangstexamen afnam was gewoon een stuk gemoedelijker, heel geruststellend, kletste gezellig met me enzo. En door die ontspannen sfeer kon ik zelf ook een stuk makkelijker ontspannen.
En je mag geloof ik ook zelfs nog stoppen om effe jezelf bij elkaar te rapen!

EDIT: sorry te snel gepost! Vind het echt zo rot om te lezen :frown: Ik kan me zo goed inleven, is echt heel heel heel vervelend

1 like

Awh nee ik vind het helemaal niet overdreven! Ik vind het ook knap dat je het durft te delen hier als het zo veel met je heeft gedaan.

Ik ben zelf 1 keer gezakt en toen voelde ik me echt al zo naar, ik kan me voorstellen dat het je zelfvertrouwen een flinke deuk geeft. Heel goed van je dat je ook gewoon door blijft gaan! Veel mensen die ik ken die vaker gezakt zijn stoppen op den duur gewoon (maarja, dan verleer je wel een groot deel van de skills). Ik hoop dat het je snel gaat lukken om beter om te gaan met de spanning :heart:

Oh en al helemaal nooit luisteren naar mensen die zich veel beter voelen omdat ze maar 20 uur les hebben gehad en hem toen hebben gehaald, die mensen zijn echt vreselijk. Dat ze gewoon geen begrip op kunnen brengen en zichzelf zo goed voelen.

Bij mij is het met autorijden meer een kwestie van plek waar ik rij dan type auto. Ik raak snel gestresst op snelwegen met heel veel banen, daar hou ik echt niet van. Überhaupt rijden in de grote stad is niet echt mijn ding.

2 likes

Ja vreselijk idd dat mensen altijd moeten benadrukken dat ze hun rijexamen na een beperkt aantal lessen in een keer gehaald hebben. Vraag me vaak ook af of dat waar is? Is zo makkelijker over te liegen

1 like

Tja, iemand die ik ken was idd na 13 rijlessen in 1x geslaagd
 maar 13 dagen later reed hij ook zijn eerste auto in de sloot

7 likes