Stel hier je persoonlijke vraag

Ik ga hieronder wat plaatjes posten van eten en dan moeten jullie zeggen of jullie dit meer gezond of eerder ongezond vinden (is dus lekker subjectief en je MOET kiezen er is geen middenweg van semi-gezond)

afbeelding
kaas tosti op wit brood

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

pasta pesto

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

afbeelding
broodje avocado met gepocheerd ei

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

deze burger, homemade

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

AH kant en klaar caesar salad

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

afbeelding
wraps met vega gehakt

[poll type=regular]

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

Interessant testje. Ik merk dat ik alles waarbij ik het gevoel heb van een ‘normale’ avondmaaltijd (of lunch) gezond vind. En als ik erbij denk “oei alweer twee avonden op rij zoiets gegeten, dus nu weer wat beters” noem ik ongezond.

1 like

ja grappig he :stuck_out_tongue: iedereen denkt er weer anders over. Geen idee wat de objectieve “beoordeling” van deze gerechten is overigens, zou ik wel benieuwd naar zijn

Ik heb elke maaltijd die koolhydraten, vetten en proteïnen bevat en waar ook groenten inzitten beoordeeld als gezond

4 likes

Dus stel, bij de tosti was er ook nog een plaatje van een salade met ei
Dan had jij gezond geklikt (denk ik?), terwijl je dan in feite alleen iets toevoegt en de tosti an sich niet per se ongezond is (maar het uiteraard wel gezonder kan)

Haha ja volgens mij wel. Ik vind gezond relatief

Haha ja nee dat was ook precies waarom ik dit maakte, vond het wel een grappige gedachtegang!

Ja is ‘gezond’ de aanwezigheid van goede dingen of de afwezigheid van slechte dingen?

1 like

daarom lekker anoniem gemaakt

2 likes

ik denk dat er gewoon veel verwarring heerst
en van alle kanten hoor je weer wat anders over de tig miljoen diëten die er zijn en die allemaal de focus ergens anders leggen :stuck_out_tongue:

1 like

@MadameMignon nooo nu ik heb zo’n trek in een tosti :heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

maar of je nou elke dag met een tosti witbrood met kaas luncht of een pizza calzone, dan snap ik wel dat je de tosti als (relatief) gezond(er) ziet en denk dat om die reden mensen dat aanvinken als gezond

2 likes

Dus gezond is voor jou de aanwezigheid van goeie dingen, ik denk dat het voor mij dan meer betekent de afwezigheid van slechte dingen (zoals @hanson hierboven zei).

Verder weet ik echt Niks over eten overigens en kijk alleen een beetje of er niet te veel kcal inzitten en dat is het

nee maar ik denk dat mensen dat automatisch wel gaan doen ook icm de andere gerechten in de poll

plus ik denk dat er weinig mensen zijn die bij een tosti denken OMG NEE EEN TOSTI. KOM ER AL VAN AAN ALS IK ER NAAR KIJK

9 likes

Ik denk bij een tosti vooral “oh een boterham met kaas, prima”

10 likes

Denk maar zo, waarschijnlijk is de moeder van je vriend degene die de wc schoonmaakt. (Weet het wel zeker) en die kijkt niet raar op van een maandvervandje.

5 likes

Daarvoor staat het prullenbakje toch? Als er geen prullenbakje is anders opruimen.

Gooi je dan niet vaak eten weg? Of worden restjes de dagen daarna nog opgegeten? Geen verwijt of iets hoor, ik ben gewoon benieuwd!

1 like

Ik wilde dat ik zo was