Stel hier je persoonlijke vraag

Een fulltime is bij mij 24 uur dus ik denk dat ik dan wel gewoon 4/5 blijf werken.

1 like

Ik werk in het onderwijs! Weet niet hoe dat in Nederland is maar in België is een fulltime in het basisonderwijs 24 uur. In het middelbaar nog minder zelfs

2 likes

In NL niet, dan is het gewoon 40 uur (op papier :see_no_evil:).

3 likes

Ja dat is natuurlijk wel een verschil en ik werk in de realiteit ook wel meer dan 24 uur. Maar ik probeer zoveel mogelijk voorbereidend werk in de middagpauze of tijdens een turnuurtje te doen waardoor het bij mij goed meevalt hoeveel werk ik buiten de schooluren heb

1 like

Maar naast je lesuren ben je ook nog wel aan het werk toch? Of valt dat wel mee? Op hoeveel uur kom je dan in totaal?

Ah oké. In het basisonderwijs idd is (bij mij) fulltime 40 uur en 1fte.
En dat wordt dan opgedeeld in lesgebonden uren en niet lesgebonden uren. Afhankelijk van je fte krijg je nog een bepaald aantal taken erbij.

Kan me nu ook beter voorstellen waarom er zoveel leerkrachten van het BO naar het VO overstappen. Ik wist oprecht niet dat dit net de uren zo zat.

5 likes

Ik zou zoiets ook niet uit beleefdheid aanbieden, tenzij ik zelf geen trek meer had. Als het een bakje pasta van julia’s was zou je toch ook niet een hapje aanbieden? Waarom bij pizza dan wel.

haha maar het gaat om 1 stuk toch? dat is dus 1/8 van een pizza
wil dat wel met een onbekende delen hoor, waarschijnlijk zit ik toch al lang vol na een halve

5 likes

Hahaha gek, kom nou!! Gewoon in de prullenbak joh. Daar is dat voor!

5 likes

Ik ga hieronder wat plaatjes posten van eten en dan moeten jullie zeggen of jullie dit meer gezond of eerder ongezond vinden (is dus lekker subjectief en je MOET kiezen er is geen middenweg van semi-gezond)

afbeelding
kaas tosti op wit brood

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

pasta pesto

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

afbeelding
broodje avocado met gepocheerd ei

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

deze burger, homemade

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

AH kant en klaar caesar salad

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

afbeelding
wraps met vega gehakt

[poll type=regular]

• Gezond
  • Ongezond

0 stemmers

Interessant testje. Ik merk dat ik alles waarbij ik het gevoel heb van een ‘normale’ avondmaaltijd (of lunch) gezond vind. En als ik erbij denk “oei alweer twee avonden op rij zoiets gegeten, dus nu weer wat beters” noem ik ongezond.

1 like

ja grappig he :stuck_out_tongue: iedereen denkt er weer anders over. Geen idee wat de objectieve “beoordeling” van deze gerechten is overigens, zou ik wel benieuwd naar zijn

Ik heb elke maaltijd die koolhydraten, vetten en proteïnen bevat en waar ook groenten inzitten beoordeeld als gezond

4 likes

Dus stel, bij de tosti was er ook nog een plaatje van een salade met ei
Dan had jij gezond geklikt (denk ik?), terwijl je dan in feite alleen iets toevoegt en de tosti an sich niet per se ongezond is (maar het uiteraard wel gezonder kan)

Haha ja volgens mij wel. Ik vind gezond relatief

Haha ja nee dat was ook precies waarom ik dit maakte, vond het wel een grappige gedachtegang!

Ja is ‘gezond’ de aanwezigheid van goede dingen of de afwezigheid van slechte dingen?

1 like

daarom lekker anoniem gemaakt

2 likes

ik denk dat er gewoon veel verwarring heerst
en van alle kanten hoor je weer wat anders over de tig miljoen diëten die er zijn en die allemaal de focus ergens anders leggen :stuck_out_tongue:

1 like

@MadameMignon nooo nu ik heb zo’n trek in een tosti :heart_eyes::heart_eyes:

3 likes