Hoeveel uur per week werk je (gemiddeld)
- 0 - 8
- 8 - 16
- 16 - 24
- 24 - 32
- 32 - 40
- meer dan 40
0 stemmers
Hoeveel uur per week werk je (gemiddeld)
0 stemmers
Wat zeg je
0 stemmers
Daar zit officieel een verschil in, toch?
Volgens mij is schoonbroer de broer van je partner, maar is zwager de partner van jouw zus/broer.
Weet het niet zeker hoor
ik kwam er vandaag achter dat als ik vriendinnen of andere kennissen zie en we begroeten elkaar (of nemen afscheid) met een kus of een knuffel, IK me altijd laat kussen en/of knuffelen.
als in, dat iemand anders mij een kus geeft op mijn wang ipv ik. of een bepaalde knuffel die je krijgt ipv geeft.
dus
wie ben jij.
de ‘doener’ of ‘laten gebeurer’ <dit is geen woord.
0 stemmers
als je niet begrijpt wat ik bedoel mag je het vragen.
Liever niet want ik heb hier echt een schurft hekel aan.
Meeste vrienden weten dit gelukkig ook wel inmiddels
Heb je al het gevoel dat het herfst is?
0 stemmers
Vind je dit erg?
0 stemmers
Draag je al een vest/trui?
0 stemmers
Is het al tijd voor warme chocolademelk met slagroom?
0 stemmers
En pepernoten?
0 stemmers
Hoe slaap jij?
0 stemmers
Wisselend, maar meestal naakt
ook in de winter?
Ik draag alleen een wijd shirt of hemdje zonder onderbroek
Ja, eigenlijk wel. Met lekkere grote en zware dekens! Als ik het koud heb ‘s nachts ben ik wel de overdrijver die met broek trui en sokken in bed kan liggen en ik heb ook wel eens een los shirtje aan en dan heb ik bijvoorbeeld mijn BH zal uit gegooid en dan slaap ik daarin met onderbroek.
De korte versie; ja ook in de winter meestal naakt.
Ik vind zwager echt zo’n raar woord. Ik heb het hier ook nog nooit gehoord.
Ik ken het echt door dit forum hahaha.
Steeds meer opleidingen in het hoger onderwijs (alleen) nog in het Engels aanbieden.
0 stemmers
Waarom is dit een goede of slechte ontwikkeling?
0 stemmers
Volgens mij is zwager Nederlands en schoonbroer Vlaams! Ik vind schoonbroer zo lelijk (sorry) en niet-kloppend, maar lees/hoor het steeds vaker!
Haha moet je toch geen sorry voor zeggen! Eigenlijk zijn het beide gewoon vreemde woorden.
Ik heb veel docenten horen zeggen dat het Engels van veel studenten maar ook docenten belabberd is en dat zelfs na een jaar studeren in het Engels die studenten het Engels nog niet nagenoeg perfect beheersen. (Bijv. veel zinsstructuren en uitdrukkingen die een Engelsman nooit zou gebruiken etc). Zij zijn vaak van mening dat je een tweede taal pas goed kan leren en gebruiken als je je moedertaal perfect beheerst en dat is voor velen niet het geval omdat de taalbeheersing van Nederlanders door de jaren slechter is geworden.
Het Engels van internationals is ook om te huilen. Ik moet zeggen dat ik docenten heb die echt goed Engels spreken, maar er dus regelmatig studenten zijn (voornamelijk uit China en oost-Europa) die gewoon niet te verstaan zijn. Academisch Engels vind ik een goede ontwikkeling maar dan wel als je het aankan en met de juiste docenten erbij. Maar dat zal wel een utopie zijn. (Mijn Engels is trouwens ook niet super haha, maar relatief gezien merk je echt verschil).
Verwachtingen zijn heel leuk en je kan de verantwoordelijkheid wel deels bij de leerlingen zelf leggen, maar het begint bij goed onderwijs en daar gaat het vaak verkeerd. Dat wil niet zeggen dat de mensen die hier docent zijn slechte docenten zijn, absoluut niet, maar de overheid heeft jarenlang lopen slapen (en te weinig geld uitgegeven) met het gevolg dat de kwaliteit steeds slechter is geworden. Dan zou je eerst ervoor moeten zorgen dat de kwaliteit beter wordt en en de eisen die aan vakken worden gesteld meer in lijn zijn met de verwachtingen van hogescholen en universiteiten. Nu krijgen leerlingen op een universiteit vaak 1 schrijfklasje academisch schrijven aangeboden en dat is te weinig om echt goede stukken in het Engels te schrijven.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er soms ook nog gesjoemeld wordt in China en dat er dus studenten hier mogen studeren die eigenlijk veel minder kennis bezitten dan dat op papier is aangegeven. Lijkt me als student ook knap kut dat je in een vreemd land in een andere taal er helemaal niks meer van bakt
3 dingen waarvan ik er altijd minimaal 1 niet op krijg