Pff lijkt me voor henzelf vooral erg. Heb wel eens gehad dat de werkgroepdocent gewoon echt niet verstond wat een Chinese studente zei en het uiteindelijk maar een beetje weg lachte? Zo ongemakkelijk
Ik heb docenten gesproken die werken voor de faculteit geesteswetenschappen dus ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is op de hele universiteit. (Het zal mij niks verbazen als dit per opleiding zelfs verschilt.)
En daarnaast heb ik enkele keuzevakken en workshops bijgewoond met buitenlandse studenten en het was soms bizar om een docent met bergen ervaring te zien stuntelen in het Engels, terwijl je die persoon prima hebt zien lesgeven in het Nederlands. Veel essentiele informatie ging gewoon verloren.
Maar als er standaard een grote hoeveelheid studenten aangeeft het Engels niet goed te beheersen terwijl zij wel veel Engeltalige media tot zich nemen, dan is er toch sprake van een structureel probleem in onderwijsland dat verder gaat dan een groepje dat zichzelf maar moet bijspijkeren.
Op zich ben ik ook niet tegen de invoering van meer Engels op universiteiten @Zemraluani maar het is allemaal te snel en rigoureus verlopen. Het zou minimaal een 5-jarenplan moeten zijn, niet een omschakeling van 1 a 2 jaar omdat je lekker verdient aan buitenlandse studenten. (Of veel opleidingen altijd in 2 varianten aanbieden.) Op middelbare scholen zouden ze dan dingen moeten aanpassen en studenten, die al een BA doen waarvan de master straks alleen in het Engels is, al op die omschakeling voorbereiden. En uiteraard docenten ook tegemoet komen.
Ja dit heb ik ook regelmatig meegemaakt. Een docent wil dan de student ook niet afrekenen op een mindere beheersing van het Engels, wat ik goed snap, maar vaak ontstond er dan een dubbele standaard. Bij presentaties was het bij ons echt not done om een blaadje met tekst erbij te houden, maar Aziatische uitwisselingsstudenten mochten dit wel en dan werd er niks van gezegd. Daarnaast kregen we een cijfer voor onze deelname aan discussies in de werkgroep, en waar er bij Westerse studenten wel eens onvoldoendes vielen als ze weinig tot niks zeiden tijdens een werkgroep kregen Aziatische studenten standaard een 7 ook al brachten ze het hele blok geen woord uit. En bij groepsopdrachten was je vaak nog urenlang bezig met het verbeteren van hun teksten omdat ze geen grammaticaal correcte Engelse zin konden formuleren. Daar kunnen die studenten ook niks aan doen en ik zie niet direct een oplossing, maar ik vond het soms wel frustrerend.
Hebben jullie een betaalde Spotify en/of Netflix account?
- Ja allebei
- Ja Spotify
- Ja Netflix
- Nee beide niet
0 stemmers
Ik heb Spotify en neem Netflix soms voor een paar maanden (bv. in de winter).
Heb spotify in mân KPN abo zitten
Abortus
- Voor
- Tegen
0 stemmers
Je schijnt te kunnen stemmen of je er voor bent dat Rotterdam de hoofdstad wordt van Nederland. Zodat ze Amsterdam van de troon sturen.
Wil je dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland wordt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Topidee dit, misschien blijven de toeristen dan eindelijk een beetje weg uit Amsterdam.
My thoughts, zoân fijne prettige stad in de jaren 90/begin 2000. Super gezellig. Laat iedereen massaal Rotterdam maar ontdekken
Dat is precies de reden dat ik âneeâ stemde. Laat die toeristen maar in Amsterdam
Ik ben vooral pro-choice. Dus of iemand nu voor of tegen is maakt mij niet uit, maar vooral dat een vrouw zelf de keuze mag maken.
Lust jij koriander?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo nee. Smaakt dit voor jou naar zeep?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik lust koriander alleen in warme gerechten, in salades (rauw dus) vind ik het niet lekker maar ik vind het niet naar zeep smaken.
Koriander is de bom diggity
Dit ligt er ook wel echt aan waar je gaat wonen. Een appartementencomplex in een grote stad vind ik wel anders dan een rijtjeshuis in een dorp. Wel leuk dat je duidelijk het eerste in gedachten had, met âop de gang je buren tegenkomenâ. Interessante situatie in je rijtjeshuis, de buren opeens in je gang haha
Ik woon in een studentencomplex, dus het boeit me niet zo veel. Als ik ergens permanent zou gaan wonen zou ik me wel voorstellen.
Wat hier al wordt gezegd, het ligt echt enorm erg aan de plek. Je voelt zelf denk ik wel aan of het gepast is om te doen of niet.