Stel hier je persoonlijke vraag

Ik was gisteren met een groepje in een kroeg en ik betaalde twee rondjes bier (ook de enige rondjes die we hebben gehad). Voor sommigen heb ik 1 biertje betaald, voor anderen 2. In totaal heb ik zo’n 25 euro uitgegeven. Nu twijfel ik met dit soort dingen altijd of ik dan een Tikkie ga sturen, omdat ik voor de meesten maar 1 biertje heb betaald. Er doet zich binnenkort niet echt een gelegenheid voor om bier terug te krijgen. Wat zouden jullie vinden?

• Ik zou het niet meer dan normaal vinden om een betaalverzoek te krijgen van nog geen 3 euro
  • Ik zou je wel een beetje gierig vinden als je me dat ene biertje terugvraagt

0 stemmers

Ik zou het zelf niet terugvragen, maar als die andere persoon zijnde zou ik al direct na afloop gezegd hebben: Joe stuur even een tikkie he!

11 likes

Hmm lastig, 1 of 2 biertjes trakteren vind ik geen probleem. Maar omdat het hier dus om meerdere personen gaat kost het jou dus wel “veel” meer. Dus dan zou ik het denk ik wel terugvragen, want dat moeten zij toch ook inzien? Het is niet dat je gaat schooien om één biertje, maar het zijn er wel meerdere geweest. Ik vind eigenlijk dat ze er zelf mee moeten komen maar dat doen ze waarschijnlijk toch niet. Ik zou je niet gierig vinden als je het terug zou vragen.

edit: ligt er voor mij ook een beetje aan hoe goed bevriend je bent met deze mensen

2 likes

Nee hoor het is vanaf vandaag september! :wink: Al vind ik het er zelf nog te vroeg voor. Geniet er juist van dat het eindelijk weer wat frisser is 's nachts!

1 like

“Wat fijn…”

1 like

Ahh, ik zou het dan zo laten en hopen op extra veel goede karmapunten :smiley:

2 likes

Dan zou ik het niet terugvragen nu, maar de volgende keer mag iemand anders wel de rondjes doen. Beetje suf dat ze jou twee keer laten gaan?

4 likes

Zou voor mij verder ook een beetje afhangen van de setting/type personen allemaal studenten die maar net rondkomen of dat je gewoon al een lekker salaris hebt.

1 like

Super!

1 like

Ja idem. Irritant altijd dat soort dingen.

Oke ik ga het gewoon zo laten inderdaad thanks!

• Goeie buur
  • verre vriend

0 stemmers

Oké, wil even weten of ik raar ben of niet. Als ik in een dubbeldekkertrein reis wil ik altijd het liefst beneden zitten, omdat daar aan de zijkant een verhoging op de vloer is en ik vind het fijn zitten om met 1 voet daarop te staan. Zo:

• Herkenbaar
  • Vind ik ook wel fijn maar ik zoek het niet speciaal op
  • Ik heb geen mening hierover
  • Vind ik juist niet fijn/vind die verhoging juist in de weg zitten
  • ???

0 stemmers

1 like

je bedoelt als je zit dus?

Ja! Ik zit nu dus zo, vanuit mij gezien:

1 been hoger omdat die voet op de verhoging staat

(Groetjes uit de 1e klas, thanks treinpakkers :thumbsup: )

9 likes

Ik zit ook altijd zo! Maar ik denk er met mn warrige hoofd niet overna en altijd als ik dan aan de verkeerde kant ga zitten baal ik

1 like

Met wie shop je het liefst?

• Alleen
  • Met een vriendin/vriend
  • Met partner
  • Met moeder/oma
  • Met broer/zus
  • Niet, ik draag al 10 jaar hetzelfde
  • Anders…

0 stemmers

Voorkeur?

• Hardgekookt ei
  • Zachtgekookt ei

0 stemmers

Ik vind hardgekookt echt niet lekker, het word zo droog en het verminderd de smaak. Als er al zo’n blauwig randje op zit is het helemaal smerig. Vooral in van die maaltijdsalades.

6 likes

Als ik ga het liefst alleen, maar ik shop eigenlijk vrijwel alles online. Ik heb echt een hekel aan winkelen namelijk.

5 likes