Stel hier je persoonlijke vraag

Ben je gek! Gewoon zeggen nee sorry amen klaar

Dit is zo makkelijk gezegd. :slightly_frowning_face::disappointed_relieved: Zit echt te huilen hier nu.

Ja is ook wel weer zo maar hoop dat jullie ook begrijpen dat het voor mij moeilijk is, ik moet daar echt aan werken. Loop helaas niet voor de gein bij een psycholoog.

Ik snap dat dit heel moeilijk is. Maar het is ook niet leuk als daar met tegenzin naartoe gaat. Je moet je er goed bij voelen. Ik vind het ook heel moeilijk om nee te zeggen dus het is helemaal niet raar. Is het misschien een idee om het op te schrijven/ te appen. Minder persoonlijk maar dan kan je het wel kwijt.

Hoe vaak is dit? Elke week? Elke maand? Hoeveel krijg je betaald? Heb je dat kind weleens gezien?

Als je echt echt niet wil moet je het niet doen. Maar als je het niet wil doen omdat de faalangst zegt dat je niet voor een kind van 2,5 kan zorgen is het wat anders.

4 likes

Ik doe het zelf altijd wel. Maar ik kan wel begrijpen waarom mensen het om bepaalde redenen niet doen. 1836283 mensen die per dag plassen op een openbare wc. Die mensen die raken ook allemaal de kraan aan met hun ā€˜vieze’ handen. Daarna draag je met je schone handen weer de vieze kraan dicht. Weg nut van handen wassen.

Zelf gebruik ik daarom altijd heen panisch een papiertje om hem dicht te draaien.

Situatie: geen eigen tuin, hond is dol op het park tegenover je huis, wat minder fan van lang wandelen, maar des te meer van in het gras liggen met een stok en een beetje om zich heen kijken. Weinig interesse in andere honden, tenzij ze eerst bij haar komen kijken en dan is ze nog na 2x snuffelen klaar, speelt niet met ze.

Ik ga dus bijna dagelijks op een bankje aan het veld zitten 20 - 60 minuten.
Er lopen dan ongeveer 10 honden inclusief baasjes langs in zo’n uur. Jij zou…

• Lekker op mn telefoon blijven kijken, ik heb belangrijke forumzaken bij te lezen
  • Elke keer opkijken van mn telefoon om goedemiddag te zeggen, maar daarna gaat mn blik weer naar beneden
  • Mn scherm uitklikken elke keer, telefoon naast me neer leggen en geĆÆnteresseerd en vriendelijk gedag zeggen. Je zit in een openbaar park, potverdikkeme, doe eens sociaal.

0 stemmers

Ik doe nu steeds 3, maar ik wil eigenlijk gewoon 1 doen.

Realtime footage:

60 likes

Denk wel regelmatig… Ze heeft niks gezegd maar moet volgend weekend dan al bijv. eerste keer oppassen. Weet ook niet wat ik krijg eerlijk gezegd. Ze bleef maar doordrammen en steeds hetzelfde herhalen. Kind niet gezien, ik zou dan deze week bij haar gaan eten met mijn vader. Maar ik vind hoeveel ik krijg betaald niet belangrijk, iedere euro is chill.

Misschien kan je deze week er gaan eten en kijken hoe het klikt met dat kind en die vrouw. Kan je ook meteen die kamer zien waar je zou moeten slapen en hoeveel je betaald krijgt. Als ze zich dan nog steeds irritant gedraagd en je geen klik voelt zou ik gewoon nee zeggen. Misschien iets van dat je geen klik voelt met dat kind ofzo dan.

2 likes

Ben bang dat ik dan echt geen nee meer kan zeggen. Ik ken mijzelf.

Als de communicatie nu al zo slecht verloopt, dan gaat het volgens mij niet snel kunnen werken. Jij vindt het moeilijk om mensen teleur te stellen en zij merkt ofwel niet dat jij het niet wilt, ofwel denkt ze jou alsnog te kunnen overtuigen. Als je toezegt dan denk ik dat dit patroon zich zou blijven herhalen in jouw nadeel, bv dat ze ineens vraagt of je toch niet vroeger kan komen of later kan blijven of dat ze last minute ervan uitgaat dat jij kunt oppassen terwijl je gewoon thuis wilde blijven.

17 likes

Dan moet je het gewoon niet doen. Het klinkt alsof je het helemaal niet wilt.

1 like

Maar wat dan? Dan zit je daar op te passen op een kind waar je niet eens op kan passen? Dat is toch ook hartstikke onveilig. Ik zou zelf echt nooit op een baby passen bijv. want ik vertrouw mezelf daar echt niet mee, haha

2 likes

Mijn ex zegt ook dat ik het niet moet doen. Ik moet alleen nog moed verzamelen. Waarom maakt mij dit zo verdrietig, ik wil dat niet. Ik wil gewoon normaal met dit soort dingen om kunnen gaan. Mss vind ik wel een keer een adresje waar ik wel gewoon 's avonds kan oppassen op een wat verstandiger kind. Want dat wil ik echt wel (tegen betaling).

Heb afspraak met mijn vader ook afgezegd, zij is daar ook ben ik bang. Ik heb gezegd dat ik hem morgenavond wel even bel, dan kan ik het uitleggen en als hij doordramt kan ik de telefoon wegklikken.

3 likes

Ik vind het erg om mensen teleur te stellen, daar ga ik aan werken bij de psycholoog. Ik vind dat echt hƩƩl erg, dat gaat ver in mijn hoofd.

Jullie zijn lief. :heart:

1 like

Ik ga morgen mijn vader bellen en het hem (wrs huilend) uitleggen. Als hij het niet begrijpt dan hoef ik hem sowieso tot kerst niet weer te zien.

@Fenayi Ik zou zelf denk ik daar gewoon gaan eten en kijken of het klikt en of het idd ligt aan je faalangst of echt aan het oppassen zelf. Je kan ook een briefje meenemen waarin je zegt dat je het liever toch niet doet en dan laat je dat briefje achter na het eten. Dan heb je het geprobeerd en dan hoef je je later ook niet af te vragen of het nou wel of geen goede keuze was om het af te wijzen. Vind je het bij het eten toch wel leuk dan hou je dat briefje gewoon in je zak.

Stelling: ā€œIk vergeet wel eens op whatsapp berichten te reagerenā€

• Nooit, ik reageer meteen.
  • Ja, soms maar dan reageer ik meestal een (aantal) dag(en) later alsnog.
  • Ja, soms en vaak vergeet ik dan helemaal te reageren.

0 stemmers

Praat je met een zachte g?

• Ja
  • Nee

0 stemmers