Stel hier je persoonlijke vraag

En dan het liefst Philips Sonicare.

Oh grapje, is blijkbaar een oude poll

Succes! Ik vind lange vluchten eigenlijk gewoon standaard kut. Vooral als je van die verrotte tijden hebt en je helemaal geradbraakt aankomt. Maar neem aan dat het voor je vakantie is dus ook veel plezier! haha.

1 like

Misschien wel, ik heb het wel op hygiĂ«ne maar zoals ik al zei bij m’n eigen wc en bij mensen thuis maakt het me meestal niks uit. Wel grappig trouwens, zag laast iets op youtube dat ging over kinderen die naar de basisschool gingen in Japan. Zij moesten allemaal een mondkapje, schort aan, handen desinfecteren voor de lunch etc. Pas als ze mochten eten mocht dat kapje af. Iemand uit India reageerde en zei, ja hier geloven wij dat als alles te schoon is dat juist niet goed voor je weerstand is. Nu zijn die landen ook wel 2 uitersten maargoed.

Gereformeerd maar niet streng

Ik wil mijn haar weer eens verven maar ik weet niet welke kleur ik wil, het is allebei cherry alleen is de één licht en de ander donker. Ik heb in het verleden zwart, rood, bruin en roze gehad. Ik heb geen andere recente foto in kleur. Mijn eigen foto staat in spoiler.
Haarverf1

Samenvatting

Haarverf2

• Links
  • Rechts

0 stemmers

Ja snap je helemaal. Mensen vinden het altijd raar dat ik liever een overstap heb dan een rechtstreekse vlucht. Maar ik kan dan tenminste ff uit die buis. Fatsoenlijk plassen, frisse lucht etc. Dan doe ik er maar wat langer over.

1 like

Nee is teveel geld. Moet ook sparen.

Oh yo ik zie nu pas op mijn mobiel dat rechts best fel is. Hmpf. Rood en roze was bij mij ook best wel fel maar ik wil denk ik toch iets subtielers? Naja mochten toch veel mensen dat felle een goed idee vinden dan denk ik daar nog even over na. :3 Heb het wel vaker gehad.

Ik heb tijdens mijn opleiding (Nederlands) geleerd dat het onbeleefd is om je mail te beginnen met enkel een begroeting zonder aanspreking. Dus Beste Meneer/Dokter Bernhard of Goedemiddag Meneer/Dokter Bernhard, maar nooit enkel Beste of Goedemiddag

4 likes

Ja klopt! Alleen ik ben wel heeeel blij met deze tijd. Ik kan overal slapen dus het grootste gedeelte kan ik gewoon slapen en dan ben je er ook al bijna.

Dankjewel! :blush:

Even mn benen strekken toch? En wel bijzonder dat 98% niet gaat staan, waar in het vliegtuig 98% wel gaat staan😂

4 likes

Ik verbaas me altijd over hoe belangrijk mensen zoiets vinden. Dan leer je tijdens je opleiding dat iets onbeleefd is en dan doe je dat dus niet, maar is wat je in de praktijk leeft wat beleefd of onbeleefd is niet veel belangrijker? Niet per se jij, maar het doet me denken aan meerdere mensen die laatst hun sollicitatiebrief lieten reviewen en dan beginnen met “geachte mevrouw blabla” en eindigen met “hoogachtend” wie praat nog zo?! En dan staat er bij eigenschappen “flexibel” :joy:

8 likes

Haha ja ik ben het ook pas onbeleefd gaan vinden nadat ik het zo geleerd had. Vroeger had ik er geen aandacht voor maar als ik nu een mail aankrijg met ‘Beste’ als aanhef lees ik de inhoud in mijn hoofd meteen op zo’n hooghartige zakelijke toon

1 like

Wat is daar mis mee dan? Een sollicitatiebrief is toch juist het moment om netjes te schrijven?

4 likes

Langer dan een jaar gezocht, en vervolgens een baan in een andere richting genomen

1 like

wat ik zelf zo’n afschuwelijke aanhef vind: Beste,

beste wat of wie? beste is niks, dat hoort ergens bij! maar het gebeurt zoooo vaak.

18 likes

Brrr ik vind dat heel horkerig
De ergste vind ik de mail waarin alleen de onderwerpsregel gebruikt wordt

2 likes

Ik mis ‘ik geloof in mezelf’.

Nee, grapje.

3 likes

Nu ben ik wel benieuwd naar welke kerk je dan gaat (als je daarheen gaat tenminste/het wil delen)? :slightly_smiling_face:

Dat mag! Natuurlijk niet bij hele formele communicatie en liefst ook niet in de eerste mail. Dus dan stuur je eerst van “Hallo Frank etcetc” en als Frank hierop antwoordt, dan is het gewoon okĂ© om in jouw antwoord enkel ‘Frank’ als aanhef te gebruiken

1 like