Ik vind dat niet gek. Een sollicitatiebrief is een formeel gebeuren. Het eventuele gesprek daarna is weer wat anders. Op het moment dat jij je brief schrijft weet je meestal toch niet hoe de sfeer op de werkplek is?
Haha ja dat doet mijn baas vaak, liefst ook alles in CAPS geschreven
Dat ligt heel erg aan waar (en als wat) je solliciteert. Ik kan overigens aan een website al wel zien of ik er wil werken en wat de sfeer is. Ik vind geachte en hoogachtend echt heel erg ouderwets en onnodig, tenzij je in het echte leven ook zo praat.
Juist aan de hand van een brief kun je een beetje persoonlijkheid laten zien, zij zijn tenslotte ook op zoek naar een klik.
Welke kerk als in waar of wat voor? Hahaha
Nee toen ik thuis woonde ging ik wel eens met mn ouders mee en voel me nog steeds welkom in die kerk. Best “modern” als in we hebben een vrouwelijke dominee die in haar preek best wel controversiële onderwerpen durft aan te snijden op zn tijd.
Ik ben momenteel niet actief bezig met het geloof maar vind het wel prettig om te geloven dat er een God is en bestempel mezelf dan ook als gelovig. Ik leef niet aan de hand van (de regels van) de Bijbel en geloof dat de verhalen die erin staan symbolisch zijn en van waarde kunnen zijn voor mensen die het fijn vinden een soort leidraad te hebben. Ik vind het sowieso mega interessant om te kletsen over wat mensen al dan niet geloven
Edit: dit is weer een lang verhaal geworden waarin ik volgensmij je vraag niet eens beantwoord lol, maar de kerk waar ik naartoe ga heet dus wel “De gereformeerde kerk” vandaar dat ik mezelf gereformeerd “vind”
Nee ik heb ook mijn sollicitatiebrieven echt niet geschreven met ‘geachte en hoogachtend’. Ok, geachte kan ik nog wel inkomen maar ‘hoogachtend’ vind ik echt too much. Snap wel dat het aan de sector ligt, maar ik wilde dan ook niet werken op een super traditionele hiërarchische afdeling dus daar selecteer je ook van te voren wel op.
Hoe hef jij je brieven dan aan?
En ik zie niet in hoe je geen persoonlijkheid zou kunnen laten zien als je een brief formeel aanheft.
Hi/Beste Huismus,
Blabla
Tot snel?
Vriendelijke groet,
Xiomara
Persoonlijkheid gaat natuurlijk over de brief in z’n geheel, maar als je al begint met geachte en eindigt met hoogachtend, zegt dat ook wel wat natuurlijk.
Niet naar jou want ik weet je keuze niet, maar:
Waarom neem je een hond als je er vervolgens niet voor kunt betalen (of ja, je spaarrekening gaat er aan, ja dus, het gaat om je huisdier). Sorry, heel egoïstisch vind ik dat en zulke dingen maken mij echt kwaad.
Er staat geen leeftijd bij? Als hij al heel oud is vind ik het wel een ander verhaal ja.
Ja, ik geloof dat ik dan iets heel anders over wil brengen in mijn sollicitatiebrieven.
Maar misschien werken we ook in een ander soort sector, al is mijn sector nou niet superformeel.
In dit geval kunnen ze er wel gewoon voor betalen ja, dus dan vind ik het egoïstisch om niet te doen met de geachte “dan gaat de spaarrekening eraan”. Normaals, als het beestje al aan z’n einde is vind ik het een ander verhaal.
@ezw Dat kan. Ik merk gewoon dat het best vaak voorkomt dat mensen denken oh leuk een huisdier terwijl ze zelf net kunnen rondkomen en niet nadenken over de gevolgen (wat als zo’n beestje ziek wordt bijvoorbeeld). Maar goed, dat is dan ook de reden dat ik zelf nog geen hond heb
Ja ligt ongetwijfeld aan de sector! Ik krijg best vaak complimenten over m’n brieven en word vaak uitgenodigd, terwijl een ex-klasgenoot met haar formele brief nog nooit is uitgenodigd bijvoorbeeld. En zij begon altijd met Geachte… en schreef zelfs nog adresgegevens bovenaan, terwijl het een PDF is die per mail wordt verzonden.
Ik zou kiezen voor het spreiden over twee jaren, maar ik vraag me af of de verzekeraar dat toe gaat staan. Ik heb er verder weinig verstand van hoor, maar weet je zeker dat dat mag?
Het is niet alleen kunnen betalen, maar vaak ook de vraag of je het wil betalen. Zou er voor mij, naast de leeftijd van het beestje, ook vanaf hangen of ie daarna helemaal de oude is, of pijn/klachten blijft hebben en verdere operaties nodig heeft. Ik heb een vriendin die duizenden euro’s heeft besteed aan een reeks operaties voor een kat, wiens kwaliteit van leven twijfelachtig bleef. Dat zou ik zelf niet gedaan hebben, als de dierenarts dit al aan had kunnen geven op het moment van de eerste ingreep. Dan maar egoïstisch in de ogen van sommigen, en mijn ervaring is ook dat sommige dierenartsen nogal snel (dure) behandelingen aanraden.
@Mayou hebben jullie ook een second opinion ergens gevraagd?
Ik vind het hopeloos ouderwets en afstandelijk, maar genoeg mensen vinden het inderdaad gewoon netjes.
Wist ook niet dat er zoveel mensen uit 1953 op het forum zaten
Zonnige groet? Hahaha ik zou denken dat je een new age hippie bent!
Ik zou zelf nooit mijn sollicitatiebrief beginnen met “Hi” (ik heb sowieso een hekel aan hi, zeg gewoon He of Hoi), maar ik zeg dan
Beste Pietje,
Blabla
Met vriendelijke groet,
Kauai
Als ik Hi Hyde naar je mail heb ik ook echt niet de intentie om vrienden met je te worden, hoor.
Met de irritatie die van je opstel afdroop was de ironie me even ontgaan.