Stel hier je persoonlijke vraag

Ik heb eens boven een supermarkt gewoond, bye money, gaf toen echt veel te veel geld uit aan eten :money_with_wings:

1 like

Herkenbaar. Ik woon ook boven een supermarkt en het zou me niet alleen geld, maar ik denk ook wat kilootjes schelen als dat niet het geval was :stuck_out_tongue:

5 likes

@Boommm en @Truitje Ja dat ook haha. Die supermarkt was ook nog tot 22.00 open, zo vaak nog wat te snacken gehaald voor op de bank 's avonds.

1 like

Haha ja hier maar tot 18.00, alleen op vrijdag tot 20.00. Dat scheelt wel iets! (Al vind ik het in deze tijd belachelijk korte openingstijden. Het is ook niet bepaald zo dat het in een afgelegen gat is oid, gewoon in het centrum).

2 likes

Wat zeg jij als het 11:20 is?

• 20 over 11
  • 10 voor half 12

0 stemmers

Word je chagrijnig als je honger hebt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Woon en werk (of als je nog niet werkt: studeer) je in dezelfde stad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je van je collega’s?

• fantastisch, zijn ook mijn vrienden
  • bijna allemaal heel leuk
  • sommigen zijn heel leuk, anderen wat minder
  • sommigen zijn ok, de rest is niet leuk
  • allemaal niet leuk

0 stemmers

Hoe vaak ga jij langs bij je ouders?

• Paar keer per week
  • Ieder weekend
  • Om de twee weken
  • 1x per maand
  • Eens in de zoveel maanden
  • Verschillend: soms maanden niet, soms een paar keer achter elkaar wel
  • Alleen met feest- en verjaardagen
  • Nooit
  • Ik woon nog thuis

0 stemmers

Vind je dat te weinig?

• ja
  • nee

0 stemmers

Vinden je ouders dat te weinig?

• ja
  • nee

0 stemmers

Wat vind jij de beste wettelijke pensioenleeftijd?

• onder de 60
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • boven de 70

0 stemmers

Haha mijn eerste kamer was tegenover de Albert Heijn dje tot 22 open was (als dorpse meid njet gewend). Als dan tijdens het studeren ‘s avonds dat blauwe licht m’n kamer in scheen kon ik toch meestal niets anders dan nog even iets te snacken halen. Mijn studentenkilos komen dus zeker niet van bier Haha.

2 likes

Heb je al winterkleren gekocht sinds de zomer?

• ja
  • nee

0 stemmers

Heb je al pepernoten gegeten?

• ja
  • nee

0 stemmers

Stomme AH had de pepernoten ergens verstopt en ik kon ze niet vinden :sob: dus moet nee stemmen :sob:

1 like

Heb jij een bijbaan gehad tijdens je studie?

• Ja
  • Nee
  • Af en toe wat losse uurtjes, geen wekelijks baantje

0 stemmers

Zo ja, hoeveel uur per week?

• 0-5
  • 5-10
  • 10-15
  • 15-20
  • 20-25
  • 25+
  • Erg wisselend

0 stemmers

En tijdens welke fase van je studie?

• Bachelor
  • Master
  • Beide

0 stemmers

• Pauw
  • Jinek
  • Kijk ik allebei niet

0 stemmers

• Jinek
  • Laat op één
  • Huh?!

0 stemmers

• Publieke omroep
  • Commerciële omroepen
  • Ik kijk geen tv

0 stemmers

Ik heb een vraag voor mezelf, ben benieuwd jaar jullie mening.

Ik: socially awkward paardje, werk sinds 4 maanden bij mijn werkgever, grote afdeling, had wat moeite om in te burgeren. Nu beetje plekje aan het vinden.

Had bij mn introductie gezegd dat ik wel van films hou. Daarom was ik uitgenodigd voor een filmclubje van 6 mensen waarvan ik er 1 redelijk ken en de andere 5 mwa alleen van naam. Eerste twee keren kon ik niet. Morgen is er weer een. Het ding is: intussen heeft een van die zes zo’n 20 oud-werknemers ook uitgenodigd in dat clubje (zijn toegevoegd aan groepswhatsapp). Ik ken hen allemaal niet maar zij kennen elkaar allemaal weg en zijn close. Voor ‘t grootse gedeelte expats, paar Nederlanders.

Het is voor mij zo’n drempel om morgen te gaan, hoewel ik wel graag wat meer contacten zou willen maken. Ben erg verlegen, zit nu al in mn hoofd met dat ik daar alleen zit en domme dingen ga zeggen haha. Krijg flashbacks naar een verjaardag twee maanden geleden waar ik ook niemand kende en waar niemand tegen mij sprak en ik daar alleen zat haha.

Wat zou jij doen:

• Gewoon gaan, door de akwardness heen bijten
  • Niet gaan, bespaar jezelf de stress
  • Ik heb wel een tip voor je, namelijk … (laat alsjeblieft je tip achter in de comments, kan ze hard gebruiken)

0 stemmers

Wat doet zo’n filmclubje precies? Als het gewoon inhoudt dat iedereen gezamenlijk een film gaat kijken dan is dat misschien juist wel leuk om heen te gaan? Want de film is er toch wel dus je hoeft niet de hele tijd te praten en als je aan de praat raakt met iemand is dat mooi meegenomen, maar zo niet dan is het ook geen ramp denk ik? Als het je echt te veel stress geeft zou ik niet gaan, maar je kunt het ook een keertje aankijken en dan beslissen of het iets voor je is ja of nee. Samen een film kijken lijkt me best een laagdrempelig event om in je eentje heen te gaan. Maar misschien begrijp ik het concept filmclubje verkeerd haha.

4 likes

Gewoon gaan, in het ergste geval kijk je een film en ben ne daarna weer weg, in het beste geval heb je een leuke avond, leer je een hoop nieuwe collega’s kennen en voel je je meer op je gemak op je werk. Borrels enzo hou ik zelf ook niet zo van maar omdat je een film gaat kijken samen kan er niet zo veel mis gaan denk ik?

1 like

Gewoon gaan! Tijdens de film hoef je niks te zeggen en na de film kan je over de film praten, dus hoef je geen gespreksonderwerp te bedenken.

3 likes

Nou, je hebt geloof ik al een duidelijk antwoord gekregen! :stuck_out_tongue:

Een kleine tip, zal je vast al vaker gehoord hebben: zelf ervaar je je verlegenheid het sterkst. Andere mensen zijn ook weer erg gericht op hun eigen interacties.
En verder: leg de lat niet te hoog en heb geen verwachtingen. Je gezicht laten zien is al goed genoeg!

3 likes

Ik heb een beetje een meh dag gehad op mijn werk en ik weet niet precies waarom. Dit is ook de eerste meh dag sinds ik er werk.

Hahaha 100%, oké das duidelijk

Thanks @Keaton, @DeFourneau, @Squidy, @Rosemary en @grace
Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad wel fijn dat ik makkelijk stil kan zijn! Misschien dat ik inderdaad gewoon even een biertje drink alvast :see_no_evil:
En @DeFourneau je hebt een goed punt dat mensen helemaal niet zo op me zullen letten inderdaad

4 likes

Ik vind het

• chill/leuk
  • niks aan
  • allebei

0 stemmers

dat het weer vroeger donker wordt buiten.

@lapzwans Wordt vast leuk!

1 like