Stel hier je persoonlijke vraag

Ik vind deze vraag wel lastig ( @hummus). Ik had graag een ‘mwah’ optie gehad. Ik ben niet echt blij dat ik besta ofzo, ik vind leven geen geschenk van god. Niet dat ik graag uit het leven wil want nu heb ik al vrienden en familie. Maar als ik nooit bestaan had had ik dat niet zo erg gevonden. Ik kan me voorstellen dat mensen die ernstig ziek zijn geweest hier heel anders over denken, ik zou dat ook doen want dan ben je waarschijnlijk/hopelijk blij dat je er nog bent. Maar voor mij, op dit moment, ben ik niet overwegend blij dat ik besta.

3 likes

Proteststem op JEZUS LEEFT (ja zo stond het echt op dat blad)

3 likes

Wat ik erbij was vergeten dat te zeggen is dat er wel roddels rondgingen uiteindelijk. De sfeer werd een beetje grimmig en toen heb ik met haar een gesprek gehad. In eerste instantie heb ik toen ook gelogen, maar toen ik achteraf wegliep dacht ik; nee, dit kan ik niet.

Ik begrijp het ook goed hoor, als mensen niet kunnen ‘waarderen’ hoe ik het afgehandeld heb. Maar goed, het is gebeurd, ik heb er van geleerd, en ik hoop ergens dat zij er allebei ook toch wel iets van geleerd hebben

1 like

Ohhh, dat is allemaal veel te lang geleden! Ik krijg nu wel zin om mijn eindlijst eens op te snorren als ik bij mijn moeder ben.

& steenvruchten (nectarines, perziken, pruimen) en appels/peren :cry:

Ah ja, ik zie het zelf niet zo omdat er nog zoveel fruit is wat ik wel kan eten. Maar dat maakt de poll wel wat makkelijker ja.

Jahoor, nog meer vreemdgaanpolls.

Stel, je hebt het 1x gedaan met iemand die een relatie heeft. Je wist dat diegene in een relatie zat maar je kent de partner niet. Zou je dan die partner op de hoogte stellen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Stel, je hebt het 1x gedaan met iemand die een relatie heeft. Je wist dat diegene in een relatie zat maar je kent de partner wel. Zou je dan die partner op de hoogte stellen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als je de partner op de hoogte hebt gebracht/zult stellen, dan doe je dat

• Voor je eigen gemoedstoestand (je geweten sussen met het idee dat je je fout hebt opgebiecht)
  • Om de partner te ‘helpen’ (zodat diegene zelf kan beslissen of ze nog door wil gaan met de vreemdganger)
  • Beiden

0 stemmers

Je hebt gehoord dat de partner van een vriend(in) van jou is vreemdgegaan. Zou je je vriend(in) hierover inlichten?

• Ja, ik zou dit zeggen tegen mijn vriend(in).
  • Nee, ik zou de partner dwingen het te zeggen tegen mijn vriend(in). Als de partner dit niet doet zeg ik het alsnog.
  • Nee, ik zou de partner dwingen het te zeggen tegen mijn vriend(in). Als de partner dit niet doet zeg ik het ook niet.
  • Nee, ik zou niets zeggen tegen mijn vriend(in) of de partner.

0 stemmers

1 like

Ik onthou niet eens wie wat gezegd heeft dus zou niet weten hoe ik iemand dan zou kunnen blijven veroordelen :joy:

14 likes

Is jouw (voormalig) partner weleens vreemdgegaan in jullie relatie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Koffie. Maar goed dat is geen voeding…

Ik heb een doos merci gekregen en nu ben ik benieuwd. Welke smaak vindt je het lekkerst en is als eerste op.

• Donkerblauw (melk chocolade)
    • Bruin (koffie creme)
    • Groen (melk hazelnoot/amandel)
    • Lichtbruin (hazenootcreme)
    • Beige (marsepein)
    • Donkerbruin (puur creme)
    • Rood (puur mousse)
    • Paars (melk praline)

0 stemmers

En welke blijft over?

• Donkerblauw (melk chocolade)
    • Bruin (koffie creme)
    • Groen (melk hazelnoot/amandel)
    • Lichtbruin (hazenootcreme)
    • Beige (marsepein)
    • Donkerbruin (puur creme)
    • Rood (puur mousse)
    • Paars (melk praline)

0 stemmers

Ik heb een rest van een doos merci liggen en dat zijn enkel die met marsepein :smiley: Binnenkort maar eens in de koffiehoek op het werk droppen, eindelijk er vanaf dan

2 likes

Ik vind die met koffiesmaak dus juist super goor.

2 likes

Ik heb in beide gevallen ‘nee’ gestemd. Wil niet per se zeggen dat ik mensen niet eventjes veroordeel maar dat blijft echt allemaal niet hangen dus als ze 5 minuten later een nieuw bericht zouden posten zou ik niet anders over hun denken.

5 likes

WAARGEBEURD #HETISGEBEURD

Je hebt een collega die gescheiden is en zijn kinderen uit eigen wil niet meer wil zien. Een van de twee kinderen (een tiener) wil graag contact hebben met zijn vader, omdat hij zijn vader mist. Jij hoort het allemaal zonder dat je collega het doorheeft. Wat vind je en doe je?

• Helemaal niks. Het is een persoonlijke aangelegenheid en je had eigenlijk niet mogen meeluisteren. Bovendien weet jij misschien niet eens het hele plaatje. Misschien heeft die collega wel een goede reden waarom hij zijn beide kinderen niet meer wil zien.
  • Je probeert het onderwerp toch een keer voorzichtig aan te snijden. Bijvoorbeeld als collega’s onderling een keer over hun kinderen en de feestdagen/vakantie praten. Bovendien hoop je eerst via collega’s wat meer informatie op te pikken over de familiesituatie van je collega voordat je overgaat tot actie.
  • Na het telefoontje confronteer je de collega direct door bepaalde doordachte vragen te stellen. “Hoorde ik daar een kinderstem? Ik wist niet dat je kinderen had […] Hoe oud zijn ze? […] Vind je het dan niet gek dat ze ook wel eens met hun vader willen spreken? Ik zou zeker als tiener ook dringend behoefte hebben aan mijn ouders”

0 stemmers

Verandert deze ontwikkeling het beeld dat je had van die collega?

• Ja, ik vind hem nu eigenlijk een grote eikel ongeacht hij zijn werk goed doet.
  • Nee, want we zijn slechts collega’s en hij doet zijn werk goed. Het zijn twee gescheiden werelden.
  • Geen idee.

0 stemmers

Dat hoeven toch niet 1 op 1 dezelfde mensen te zijn? Ik begin vaak onderaan in dit topic en stop dan na 5 polls ofzo

Ja dat bedoel ik. Een paar minuten nadat ik hem had gepost zat ik ook te denken dat ie nogal krom geformuleerd was :disappointed_relieved:

1 like

Nee oké, maar even uitgaande van wat je weet (opgebiecht door je partner) of denkt te weten (dat je partner trouw is).

1 like