Stel hier je persoonlijke vraag

Hm ja ik snap het. Ik zou graag wat meer willen wegen maar ik kom gewoon nooit aan. Dus dit is gewoon hoe mijn lichaam gebouwd is.

Ik vind zelf dat mensen wel terecht moeten kunnen met hun vragen en gewicht benoemen juist goed kan zijn voor een realistisch en gezond beeld.

Maar waar ik echt van aan de schijt ga, zijn mensen die het nodig vinden om te benoemen dat zij slanker/dunner etc zijn in reactie op iemand die overduidelijk issues heeft.

1 like

Het is erg lastig. Dat expliciet noemen van gewicht/lengte is eigenlijk het enige waarvan we de mensen vragen om het niet te doen. Of dat nou ā€œjuistā€ is psychologisch gezien, daar zou ik echt graag een of andere professor over spreken die me dat haarfijn kan uitleggen; begrijp aan de andere kant wat je bedoelt, dat dat juist nuttig zou kunnen zijn. Dat weet ik dus niet en dat zit me best dwars. Maar weet wel dat dit is wat er gekomen is uit vele, vele gesprekken hierover, in de egf-tijd en nu.
Dat tweede lijkt me bijzonder onhandig of onaardig. Maar dat is iets anders dan waar we het nu over hebben lijkt me?

3 likes

Nee dat bedoel ik juist ook. Ik denk niet dat mensen bedoelen dat iemand met bmi 20 er dik uitziet (en al helemaal niet obees!)

1 like

ā€œdikā€ is ook super-, super-subjectief he? geen absolute term, niet iets wat je wel of niet bent.

16 likes

Ik denk dat de vraagstelling niet zo handig was. Ik denk namelijk dat sommige mensen hebben gelezen ā€˜vind je dat bmi niet alles zegt’ en andere ā€˜kan je met een bmi van 20 er toch dik uitzien’.
Dat zijn natuurlijk best wel verschillende dingen en de laatste vraag kan je volgens mij helemaal niet beantwoorden.
Als dit een onzekerheid is die je tegenkomt in je leven lijkt een poll me daar ook niet de juiste oplossing voor eigenlijk.

19 likes

Ik heb zelf op ā€˜ja’ gestemd, maar meer omdat ik BMI gewoon een stom systeem vind dan omdat ik per se een beeld heb van wat ā€˜dik’ is en hoe een BMI van 20 er dan uitziet (ik zou het zelf namelijk niet weten). Denk dat hoe je eruitziet, hoe je je voelt, hoe gezond je bent, welke maat kleren je past en wat je BMI is allemaal totaal uiteen kunnen lopen.

13 likes

Kijk ook uit welke conclusies je eraan verbindt, zo’n uitslag! Het enige wat het zegt is dat in deze tijdspanne deze mensen op deze opties hebben geklikt. Dat zegt een heel, heel klein beetje over de wereld maar niet veel!

6 likes

Lees je liever

• Engelse boeken
  • Nederlandse boeken
  • Allebei

0 stemmers

Heb je je telefoon meestal op stil, trillen of geluid staan?

• Stil
  • Trillen
  • Geluid

0 stemmers

Lees je liever.

• Een boek
  • Een tijdschrift
  • Het ongemakkelijke verhalen topic

0 stemmers

Wat verdien jij netto?

• 0 - 500
  • 500 - 1000
  • 1000 - 1500
  • 1500 - 2000
  • 2000 - 2500
  • 2500 - 3000
  • meer dan 3000

0 stemmers

Hoelang heb je ā€˜s ochtends nodig voor je naar je werk, opleiding etc. vertrekt?

• Minder dan een kwartier
  • Kwartier tot een half uur
  • Half uur tot een uur
  • Een uur tot twee uur
  • Langer dan twee uur

0 stemmers

Hoeveel landen heb je in je leven bezocht, inclusief Nederland of het land waar je woont?

• 1 - 5
  • 6 - 10
  • 11 - 15
  • 16 - 20
  • 21 - 25
  • 26 - 30
  • 31 - 35
  • 36+

0 stemmers

:joy:

11 likes

Ik weet niet hoe je een iphone op stil krijgt hahaha
Heb hem nu altijd op trillen

Excuus aan iedereen, ik worstel zelf met een eetstoornis en was door een stokende groepsgenoot onzeker gemaakt. Ik vind de uitslag lastig maar ik had het kunnen verwachten. Mijn vraagstelling was niet juist en zeker niet handig, en mijn excuses. Ik had juist het idee omdat er meer over gepraat werd dat ik hier met mijn vraag dus terecht kon. Dat kan ik op zich ook, maar ik maak mensen bang, onzeker en boos. Dat was absoluut niet mijn bedoeling. :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Kan het niet beter in de psychisch praattopic? Of is dat dan ook niet verstandig?

Jaja jij vind dat trillen gewoon fijn.

6 likes

Deze smiley: :slight_smile:

• Sarcastisch rotding
  • Schattig
  • Geen mening

0 stemmers