Ik woon op dit moment niet in Nederland maar wel in een vergelijkbaar land waar de boodschappen evenduur/duurder zijn. Wij geven rond de 45-50 euro per week uit aan boodschappen. Dit komt vooral omdat we ons niet meer kunnen veroorloven.
Wij halen groente en fruit op de markt. Kan hier veel kopen voor rond de 15 euro. Daar hebben we dan 3-4 soorten groentes, aardappelen, uien, en 3-4 soorten fruit voor. Aan de hand van wat ze daar hebben kopen we vaak boodschappen eromheen. Fruit eten we als tussendoortjes. Wij eten 1x per week “makkelijk” en dat is vaak pizza. Verder eten we 1-2 keer pasta, 1-2 rijst en de rest aardappels. Ik eet in de ochtend en middag brood en mijn man eet in de ochtend yoghurt met granola en in de middag brood. Verder kopen we 1-2 zakken chips en 1-2 chocolade dingen. Mijn man drinkt koffie, thee en water. Ik drink ranja, thee, water en cola zero. We kopen geen alcohol voor thuis.
Misschien is het handig om te bedenken waar al het geld heengaat? Koop je bijvoorbeeld veel bier/wijn? Koop je veel dure kaasjes voor in het weekend? Maar misschien genieten jullie er wel heel veel van en als je het geld hebt is het misschien wat bij jullie past?