Stel hier je persoonlijke vraag

Bespeel jij een muziekinstrument? (en dan bedoel ik niet dat je het vroeger deed en je het instrument nog in huis hebt, maar dat je het ook nu nog regelmatig bespeelt)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja: op welke leeftijd ben je hier mee begonnen?

• Jong - 6 jaar
  • 7 - 10 jaar
  • 11 - 15 jaar
  • 16 - 20 jaar
  • 21 - 25 jaar
  • 26+ jaar

0 stemmers

Hoeveel scheetjes laat jij per dag?

• Geen, ik ben een echte vrouw en echte vrouwen laten nooit scheetjes :blossom:
  • 0-5
  • 5-10
  • 15-20
  • 20-25
  • Mijn leven is een grote scheet dus ongeveer iedere 5 minuten

0 stemmers

Haha nou ja als het op een hand te tellen is :raising_hand_woman:‍♀️ dan is het niet zo lastig om bij te houden

21 likes

Ik heb het lang bij gehouden, totdat ik mn huidige vriend leerde kennen. Daarom weet ik dat het er rond de 30 zijn :dizzy_face:

1 like

Niet uit haat maar om entertainment. Was mijn manier van likes scoren.

1 like

Haha gemiddeld laat een mens 15 scheten per dag geloof ik, dus bijna iedereen liegt met z’n 5-10 :stuck_out_tongue:

4 likes

Jup, helemaal precies. Ik hield het vroeger bij in mn dagboek en dat kwam ik tegen toen ik al 7 jaar een relatie had dus kon ik toen makkelijk aanvullen met de 3 die ik daarvoor nog had gehad en er niet op stonden. Zijn er daarna nog maar een paar bij gekomen dus die heb ik er ook bij gezet.
Heb er zelfs symbooltjes achter staan om aan te geven of ik er ook mee gerommeld heb, all the way ben gegaan en of ik er een relatie mee had.
Dus ik weet alles in detail :grin:

Waren er 22 overigens. Waarvan 8 relaties en toevallig ook 8 sekspartners en grappig genoeg zijn dat niet dezelfde 8.

1 like

Ik vind dat ook heeel knap. Ikzelf woon in mn eentje en probeer van 5 euro per dag te eten. Dus in mn eentje heb ik al 150 euro joh. En dat red ik zelfs nooit

1 like

Ik geef in m’n eentje ook al snel 200 euro uit dus die mensen die ALLES van eten enzoe doen voor 100-200 met 2: respect. (Die hoeven mss wel minder vaak iets weg te gooien, want meer dingen zijn gemaakt voor 2/gezin qua hoeveelheid)

2 likes

Oke er zijn nog niet zoveel stemmers maar waaaaat 100-200 euro per maand met z’n tweeën??? Wij moeten dikke moeite doen om per week rond de 60 euro te komen, dat lukt bijna nooit. Of gaan jullie dan veel uit eten/thuisbezorgd? :stuck_out_tongue:

2 likes

We zijn met gezamelijke booschappen begonnen toen we allebei nog studeerden en doen alle boodschappen (du sinclusief drogisterij en schoonmaakspullen en alles) van 200 per maand. Als we vanaf september allebei werken zullen we het wel wat omhoog gooien. Maar mijn vriend en ik houden allebei van koken en zijn daarin ook creatief dus hebben nooit schraal hoeven eten (als in spagetti met ketchup ofzo). Tips zijn: vanuit de aanbiedingen boodschappen doen, aantal dagen vooruit plannen zodat je alle aanbiedingen maximaal benut en soms loont de markt of turkse supermarkt voor groente en fruit.

1 like

Ja ik kan hier ook slecht tegen maar sinds kort staat ‘hosten’ als aparte categorie op onze maandelijkse begroting dus dan gaat er nog steeds wel geld naar toe maar dan voelt het beter omdat het uit een apart potje komt waar ik al rekening mee hou. En omg die vriend, ik zou daar op een gegeven moment wel opmerkingen over gaan maken hoor. ‘Oh krijg je niks? Wil je dan misschien alle bierflesjes die je op onze kosten leeg hebt gedronken ook meenemen naar huis voor het statiegeld?’

Mmh ja dit doen wij ook wel. Denk dat wij ook gewoon wel veel vreten lol

2 likes

Als het 15 gemiddeld is, dan zijn er dus mensen van 0 en 30 (als uitersten). Dus het is niet altijd liegen :relaxed:

De eerste jaren deed ik boodschappen voor ons samen. Toen kwam ik gemiddeld op 125 euro per maand uit. Na wat ruzietjes (over andere dingen) is besloten dat mijn vriend de boodschappen ging doen. Hij koopt veel minder voordelig, dus ik schat dat we nu op 200 euro zitten.

Toen ik nog boodschappen deed was ik student, dus ik wilde goedkoop uit zijn. Ik fietste dan ook voor aanbiedingen naar verschillende supermarkten (dus soms ook wat verder fietsen). Dat maakt wel echt uit. En de dure supermarkten sloeg ik sowieso over (tenzij ze er dus goede aanbiedingen hadden, dan kocht ik alleen die daar).

Trouwens, wij drinken alleen water, ranja, koffie en thee. Geen sapjes of prik, alleen als uitzondering (bijvoorbeeld een keer bij een uitgebreidere lunch op zondag). We eten ook weinig chips/koek/snoep, gewoon omdat we er niet zo’n behoefte aan hebben.

1 like

3 les pains voor 5 euro? Is dat een dinsdagactie die bij alle AH’s geldt? Ik heb er nog nooit van gehoord maar het spreekt me wel aan :relaxed:

1 like

Oh dan ga ik het eens vragen! Ik wist niet eens dat de AH dagacties had :thinking:

Ik woon op dit moment niet in Nederland maar wel in een vergelijkbaar land waar de boodschappen evenduur/duurder zijn. Wij geven rond de 45-50 euro per week uit aan boodschappen. Dit komt vooral omdat we ons niet meer kunnen veroorloven.
Wij halen groente en fruit op de markt. Kan hier veel kopen voor rond de 15 euro. Daar hebben we dan 3-4 soorten groentes, aardappelen, uien, en 3-4 soorten fruit voor. Aan de hand van wat ze daar hebben kopen we vaak boodschappen eromheen. Fruit eten we als tussendoortjes. Wij eten 1x per week “makkelijk” en dat is vaak pizza. Verder eten we 1-2 keer pasta, 1-2 rijst en de rest aardappels. Ik eet in de ochtend en middag brood en mijn man eet in de ochtend yoghurt met granola en in de middag brood. Verder kopen we 1-2 zakken chips en 1-2 chocolade dingen. Mijn man drinkt koffie, thee en water. Ik drink ranja, thee, water en cola zero. We kopen geen alcohol voor thuis.

Misschien is het handig om te bedenken waar al het geld heengaat? Koop je bijvoorbeeld veel bier/wijn? Koop je veel dure kaasjes voor in het weekend? Maar misschien genieten jullie er wel heel veel van en als je het geld hebt is het misschien wat bij jullie past?

2 likes

Het zijn er 5 maar heb op 5-15 gestemt :grin:

Voor mij een beetje hetzelfde. Het is meer keuze hoe aanwezig haar kinderwens is. Wil ze dat opgeven voor iemand. De man in deze kwestie vind ik wel heel kort door de bocht als hij haar zou gaan verlaten. Het kan eenmaal gebeuren. De boel saboteren vind ik een heel ander verhaal en echt triest als een vrouw dat bewust zou doen.

1 like