Stel hier je persoonlijke vraag

Ik zou zeggen een full body donatie voor een ander :stuck_out_tongue: je bent je hersens, niet je lichaam. Maar ik geloof ook niet zo in een bovennatuurlijke ziel die van hersens/lichaam naar hersens/lichaam kan gaan

Wat zou Descartes van je denken

2 likes

Nee, die hersenen zouden denk ik niet 100% hetzelfde werken en dan zijn er wel twee mensen die heeeeeeeel erg op elkaar lijken. Is mijn theorie. Maar dit is vergelijkbaar met het zombie denk experiment :stuck_out_tongue:

1 like

Nee. Ik las pas geleden een artikel over dat je het meer moest zien als bij een eeneiige tweeling!

1 like

Ah vandaar! Maar waarom zou er niet iets gemaakt kunnen worden als bypass voor de hersenen? Ik denk dan dat je inderdaad het karakter etc over zou nemen :thinking: Alleen, als je dan de hersenen van iemand anders krijgt weet je dus ook niet meer wie je daarvoor was. Want dat staat in je oude hersenen. Dus je kent ook niemand meer. Nouja, je kent dan de mensen die het nieuwe brein kent.

Hmm, misschien toch maar niet doen. Aan de andere kant, dan zouden hersendode mensen misschien weer kunnen leven? :thinking:

Oh ga ik lezen, dank!

1 like

Ja ik had jouw link wel vast in een nieuw tabblad geopend maar nog niet gelezen, ga ik op een later moment doen want ik vind nadenken over zulke dingen ook heel interessant :stuck_out_tongue:

Toevallig wist ik dus wel antwoord op het kloongedeelte, vandaar dat ik vast reageerde daarop haha.

1 like
  • sjips
  • tjips

0 stemmers

• patat
  • friet

0 stemmers

• oto
  • auto

0 stemmers

• kienowa
  • kienwa

0 stemmers

1 like

Interessant artikel! Bedankt voor het delen!

1 like

Oh buiten onze stad? Dus overal behalve in Rotterdam bedoel je?

Ik woon in een vrij kleine stad, maar er is één groep jongens (stuk of 10) waar ik veel last van heb gehad. Riepen mijn naam en zeiden dan: met die kk, (vind het gewoon erg om dit woord alleen al te typen, laat staan om er mee te schelden) dikke, lekkere kont. Altijd hetzelfde. Ook liep ik door de stad met een dure camera en na dit geroepen te hebben, kwamen ze me achterna. Zeiden dat ze de camera wel uit mijn handen konden trekken. Ze deden uiteindelijk niks, maar ze hebben me sowieso een jaar lang hiermee lastig gevallen. Soms negeerde ik het en soms zei ik er wat van. Als ik wat zei was ik een hoer. Politie zei dat blaffende honden niet bijten en ik het gewoon moest negeren.

Ohh nu snap ik hoe je je zin bedoelt haha.

De politie heeft duidelijk geen verstand van honden.

13 likes

3 maanden stage in Paramaribo is genoeg nageroepen/nagefloten worden voor 5 mensenlevens. Hier gebeurt me dat nooit (niet aantrekkelijk voor de mensen hier kennelijk haha)

2 likes

Ja, regelmatig ook wel (wekelijks in de zomer). Roepen dan enzo he. Ik postte laatst al in het feminisme topic dat een fietskoerier mijn bil vastgreep terwijl hij langsfietste en hij is gelukkig ontslagen inmiddels, maar ik heb het helaas al twee keer eerder gemaakt. Ook jongens/mannen die gaan meelopen of dat ze inderdaad zeggen wat ze met je willen doen. Wal ge lijk

Precies dat. Ik voelde me ook heel kwetsbaar en boos. Het is zelfs zo geweest dat ik plekken in de stad ging vermijden.

Uiteindelijk zijn er verschillende meisjes van rond de 14 aangerand door jongens uit deze groep. Als ik er aan denk hoe zij zich hebben gevoeld, word ik echt verdrietig. Wat denken zulke jongens toch

Ik heb (toevallig in Rotterdam) een keer meegemaakt dat ik uit wilde gaan en ik toen ik naar buiten liep er achter kwam dat ik vergeten was een bh aan te doen omdat ik vol betast werd door een groep jongens waar we tussendoor moesten.
Echt bizar eigenlijk. Maar vroeger keek ik daar niet zo van op, vond het wel vervelend maar was er ook een beetje aan gewend ofzo.

Bah, ik krijg echt een akelig gevoel bij het lezen van jullie posts @Circe @mikselke @anon53054661 @Knofje @Infidel.

Helaas heb ik het idee dat mensen het ook nog steeds normaal vinden om zich zo te gedragen. En dat je je als vrouw dan maar aan moet passen door het te negeren. Ik word echt naar van dat idee, lekker de kern van het probleem proberen te verschuiven.

2 likes
  • 5% van Kylie Jenners financiele vermogen hebben en een belangrijke bijdrage leveren aan het legen van de zakken van make-up liefhebbers
  • Het volledig geestelijk vermogen van Stephen Hawking (zonder ALS) hebben en een belangrijke bijdrage leveren aan de wetenschap

0 stemmers

Als je een week naar een grote Europese stad gaat. Wat is dan ongeveer je budget voor zo’n week om van te eten, drinken en winkelen? Hotel en vervoer is dan al betaald.

• Minder dan €300
  • €300-400
  • €400-500
  • €500-600
  • €700-800
  • €800-900
  • €1000 of meer

0 stemmers