Anonieme poll:
Ik vind kinderen willen en ‘nemen’ egoïstisch
- Ja
- Nee
0 stemmers
Anonieme poll:
Ik vind kinderen willen en ‘nemen’ egoïstisch
0 stemmers
Als het om werkgelegenheid gaat, denk ik net zoals iemand hierboven zei dat journalistiek niet de beste keuze is. Mocht je in de journalistiek willen werken, denk ik zelf dat je meer aan praktijkervaring hebt dan aan een master. Door zelf al te schrijven, bloggen, freelancen. Ik vind het lastig om te zeggen wat voor jou de beste keuze is, omdat dat samenhangt met persoonlijke overwegingen. Veel succes met de keuze.
Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik ben zelf verrassend goed terecht gekomen als je wist hoe ik was op de middelbare school, maar de verwachtingen die mijn leeftijd schepten/scheppen hebben voor heel veel mentale problemen gezorgd. Ik heb ook altijd het idee gehad dat ik slim moest zijn want wat of wie was ik anders? Naast die hoogbegaafdheid had ik niets om me mee te identificeren
Wat vind je moeilijker
0 stemmers
Journalistiek geeft net zo weinig baangaranties als een literatuurmaster. (Ik heb een literatuurmaster alleen maar gedaan omdat ik vanwege ziekte mijn eerder educatieve master niet kon afmaken en niet bij de pakken neer wilde zitten. Anders had ik die keuze niet geemaakt. De mensen waarvan ik weet dat ze journalistiek hebben gestudeerd (sommige niet afgemaakt) zijn uiteindelijk veelal toch meer in de communicatiewere;d beland en enkele mensen die een geesteswetenschappenstudie hadden gedaan zijn juist terecht gekomen in de journalistiek. :’)
Ben ik de enige met fomo??!
@anon26776401, @Alsjehaarmaargoedzit, @LizzyBennet
Dat dacht ik ook al, ergens wel fijn om mijn vermoedens bevestigd te zien. Ik vind het idee van journalistiek wel heel leuk, maar dat is inderdaad misschien iets wat ik eerder op een andere manier zou kunnen bereiken dan door het te studeren! Denk dus idd dat als ik überhaupt een master zou doen, dat het dan bedrijfscommunicatie zou zijn! Bedankt voor het meedenken
echt dikke fomo hier
Fomo is my middle name
Hier meer een slomo. Alles gaan laaaaangzaaam hier zelfs het naar bed gaan.
Nou ja, als hoogbegaafdheid is gebaseerd op IQ, en IQ is een quotient van intelligentie gedeeld door leeftijd, en je leeftijd wordt kunstmatig omhoog geschroefd door je een klas hoger te doen (dus niet dat je dan ouder wordt haha maar je gaat in een andere leeftijdsgroep op school), en je intelligentie blijft hetzelfde, dan gaat in die rekensom je IQ dus omlaag? Haha
Hoe goed was jij in de bekende piepjestest / coopertest op school?
0 stemmers
Ik stopte wanneer ik een voldoende had. Onze leraar vertelde: “als je nu stopt heb je een 6” en dan haakte ik af
Aanvulling op vorige post (poll over masters):
Bij nader inzien (aka een hele hoop puzzelen) zie ik dat mijn plan niet helemaal zou lukken door overlappende uurroosters. Daardoor zou het grote voordeel (namelijk dat ik vanaf februari 2020 al zou kunnen werken) niet meer opgaan. Nu is er ook nog een andere optie, namelijk dat ik de interessantste vakken (op vlak van werkgelegenheid dus bv niet de masterproef en stage, maar wel ‘digitale marketing’, ‘bedrijfscommunicatie’ en ‘consumer behaviour’) van de master bedrijfscommunicatie zou opnemen door middel van een creditcontract. Dat betekent dat ik de vakken volg en ik er een certificaat voor krijg, maar dat er geen gevolgen aan vasthangen als ik ze niet haal (behalve dan dat ik mijn geld verspild heb). Dus de nieuwe opties zijn:
0 stemmers
Hierna stop ik erover!!!
Ik vond dit altijd zo leuk haha
Ik vond dit vreselijk. Ik zocht altijd van te voren al een klasgenootje op waarvan ik dacht dat diegene ook niet ver zou komen en dan spraken we af samen tot de derde (geloof ik, of is dat wel heel laag?) trap te lopen en er dan samen mee te kappen zodat we allebei niet als enige de eerste afvaller zouden zijn
En Trefbal?
0 stemmers
Ik mis nog “ik was degene die altijd vrijwillig in het ‘af’ vak ging vanaf het begin”
Mn lievelings gymles! Mn doel was altijd zoveel mogelijk jongens te verslaan