Stel hier je persoonlijke vraag

KUN JIJ FLUITEN

• JA
  • NEE

0 stemmers

4 likes

Ik heb ingevuld dat ik geloof in de goddelijke schepping, dus je vraag geldt niet helemaal voor mij, maar ik geloof eigenlijk beide: ik geloof dat het leven op aarde door God gecreƫerd is, maar dat het zich vervolgens ontwikkeld heeft volgens de evolutietheorie.

9 likes

Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen

11 likes

Wat dat betreft denk ik dat de evolutietheorie het bij het rechte eind heeft, ik geloof alleen niet dat het leven ergens diep in de zee spontaan ontstaan is. Ik denk ook dat het hele scheppingsverhaal (dat de aarde in zes dagen geschapen is) meer poƫtisch is opgeschreven dan dat het daadwerkelijk zes dagen waren. Ik zie het meer als zes fasen of zo, waarbij de volgorde van de schepping - dat vind ik dan wel weer wonderlijk - ongeveer hetzelfde is als bij de evolutietheorie, terwijl de Bijbel al duizenden jaren eerder werd geschreven.

5 likes

Dit denk ik ook inderdaad! De enige opmerking die ik heel soms krijg is dat ik niet zo arrogant/chagerijnig/bitchy/boos moet kijken. Soms willen ze je ook helpen met hun gore vingers bij je mond :face_vomiting::face_vomiting::nauseated_face:

7 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar!

Ja ik herken me in wat je zegt, twee jaar geleden werd ik lastiggevallen door twee jongens in een busje en achteraf zeiden heel veel mensen tegen me dat het me zou helpen als ik een meer gesloten houding zou creëren voor mezelf. Ik kwam heel naïef over, dat trok vaak vervelende aandacht aan. Vond dat eerst echt kut om te horen, want het was toch niet mijn schuld dat ik lastiggevallen werd?

Maar heb toch geprobeerd m’n houding te veranderen buiten en ik word nu een stuk minder aangesproken in het openbaar, ook door krantenverkopers enzo, terwijl ik niet per se onvriendelijk kijk. Het is echt een soort onzichtbaar pantser dat soms kan helpen.

Shit ik heb denk ik per ongeluk gestemd maar ben geen man oepss

9 likes

Dat is afhankelijk van de tijd die er tussen ā€˜niet kunnen’ en het optreden zit. Als het over 1 a 2 dagen is en niet supergewild is dan geef ik soms dingen van 40 euro ook nog gewoon weg.

2 likes

Ik realiseerde me laatst dat ik mezelf dit ook heb aangeleerd. Als ik op straat loop kijk ik gewoon niemand aan, ik vermijd blikken, loop snel en kijk vooral naar de grond. Maar eigenlijk is dat best jammer omdat je daardoor ook de spontane leuke ontmoetingen misloopt.
Het werkt over het algemeen wel tegen vervelende aandacht van mannen maar ik vind het ook zonde.

2 likes

Dan haal je hem toch weer weg :stuck_out_tongue:

Ja ik kan hem ā€˜losklikken’ maar volgens mij telt hij nog steeds mee??

Draag jij sieraden 24/7?

• Ja een armband/armbanden
  • Ja een ketting/kettingen
  • Ja een ring/ringen
  • Ja oorbellen
  • Ja meerdere soorten sieraden
  • Nee

0 stemmers

Festivalbandjes maar die gaan in de winter wel voor altijd af want het zit vervelend met lange mouwen. Dus een paar maanden 24/7 en daarna niks.:+1:

Telt een piercing die nooit uitgaat als sieraad?

3 likes

Geen idee. Ik heb het zelf niet meegeteld.

Bijna nooit (meer) door mijn gegroeide zelfkennis.
Dat ik die vuilniszak eruit heb gehaald wordt soort van automatisch DIRECT gewist uit mijn korte termijngeheugen waardoor ik de volgende keer gedachteloos mijn afval weer in de prullenbak gooi (en vervolgens weer 10 min bezig ben met mijn kop in die bak om het schoon te makenšŸ˜’)

1 like

als je met je pijltje naar het staafje van je geboortejaar gaat zie je een aantal :slight_smile:

Ik droeg Ɣltijd, dag en nacht de ring die ik van mijn ouders heb gekregen voor mijn 16de verjaardag maar sinds ik een nieuwe baan heb waar sierraden niet toegestaan zijn eigenlijk nooit meer, en daar baal ik goed van

GeĆÆnspireerd op een buzzfeed post:

Stel je zou een 6-jarige dochter hebben die heeft uitgevogeld hoe je speelgoed kan bestellen op Amazon (of Bol) nadat je eerder haar had laten zien wanneer haar verjaardagscadeau, een barbie, zal aankomen. Je dochter heeft zonder jouw toestemming 350 euro aan speelgoed besteld en deze goederen worden samen met de barbie de dag erna geleverd. (Het was al te laat om de de mega order te cancelen.) Wat doe je met de spullen als die zijn aangekomen?

• Je stuurt alle spullen inclusief de barbie, die eigenlijk je dochters verjaardagcadeau was, terug om op die manier haar een wijze les te leren.
  • Je stuurt alles terug exclusief de barbie omdat je haar nog wel een verjaardagscadeau gunt.
  • Je laat haar alles houden. Ze is immers bijna jarig.
  • Ze mag van jou nog enkele andere dingen houden (naast de barbie) omdat je het best knap vind dat ze al wist hoe ze een bestelling kan plaatsen.
  • Je stuurt je dochter en de artikelen terug naar Amazon. Ik heb liever een kind dat zich wel aan de afspraken houdt en niks achter je rug doet.

0 stemmers

Krijgt je kind verder nog straf?

• Nee, een goed gesprek met je kind + alles terugsturen is genoeg gestrafd.
  • Nee, ik geloof niet in straffen.
  • Nee, Het kind hebben toegesproken dat je niet zomaar iets mag bestellen zonder toestemming van papa/mama is meer dan genoeg. (De barbie mocht ze wel houden)
  • Ja, ze mag voorlopig niet meer achter een computer/ipad/telefoon
  • Ja, ze mag voorlopig niet zonder toezicht achter een computer/ipad/telefoon.
  • Ja, we vieren haar verjaardag niet meer.

0 stemmers

Ik denk dat als ikzelf een dochter zou hebben van 6 dat ik de barbie stiekem niet zou terugsturen maar enkele weken later alsnog zou geven als zij duidelijk heeft ingezien dat dit not done was. Al zouden mijn ouders denk ik en alles terugsturen en mij een half jaar lang niks schenken + afzeggen verjaardagsfeestje. (Dat zou ik dan wel weer TE streng hebben gevonden.)

18 likes