Stel je persoonlijke vraag #10

Met Turks bedoel ik alleen Tarkan.

Maar 70% van wat ik luister is Spaans, 10% Portugees, 10% Engels, 5% slechte Franse rap en 5% rampeneren op die beat.

16 likes

Hahaha ik las even en ik dacht dat het een apart dialect was ofzo, maarr ik heb hem.

Turks luister ik naar Altin Gün echt topmuziek.

6 likes

Reggeaton en Romeo Elvis all day!!! (Al vergat ik bij het invullen eerst wel even dat reggeaton spaanstalig is haha)

1 like

ik word nerveus van hoofdrekenen. echt gewoon angstig.
kan jij goed hoofdrekenen?

  • nee ik krijg kortsluiting :exploding_head:
  • wel oke
  • ja ik ben daar een genie in!
  • ik denk gemiddeld
  • nee
  • ja
  • mwah
  • je hebt nog een optie vergeten

0 stemmers

Heb je aanraders? Wil graag aan mensen laten zien dat ik echt niet alleen maar Jesse McCartney luister.

2 likes

Wat vet, ik ga het eens luisteren!

Ik word sowieso heel nieuwsgierig wat er allemaal tussenzit met die talen. Ik heb altijd het gevoel dat ik zoveel mis door alleen te luisteren binnen bepaalde talen. Als iemand nog parels wil delen in andere talen dan engels/nederlands of de bekende dingen, misschien leuk om het hier te doen:

4 likes

Helemaal niks want we zijn nu allemaal supervolwassen!

Ik heb trouwens het idee dat ik online heel langzaam een klik met mensen voel, terwijl ik het in real life heel snel kan hebben. Ik vind het toch wel echt heel moeilijk om ‘de persoon’ achter posts in te schatten.

4 likes

Niet per sé aangesproken, maar soms ben ik bang dat het ook voor mij geldt. Ik heb de eigenschap dat ik door iedereen altijd aardig gevonden wil worden en als ik dan zulke posts lees denk ik: ohja, niet iedereen vindt elkaar aardig, dus er zullen er ook wel wat zijn die mij niet leuk vinden.

5 likes

Nou ik voel me wel aangesproken maar het is niet alsof ik daar dan echt mee zit en/of mijn gedrag aanpas. Mijn hele SJW vibe kan mensen wel eens tegen de haren instrijken, dat weet ik heus wel.

6 likes

4 dagen :joy:

1 like

Wel aangesproken in de zin van dat het vast weleens over mij gaat, maar niet aangesproken in de zin van dat ik dat erg vind. Ik zou het alleen vervelend vinden als iemand die ik wel heel grappig of leuk vind ineens zou zeggen ‘ik vind die grace echt een enorm zeikwijf denkt ze dat ze grappig is ofzo?’ want a) ja en b) dan is de liefde dus niet wederzijds :disappointed_relieved:

2 likes

de oudere albums van roméo elvis (’morale’ en ‘bruxelles c’est devenu la jungle’, ‘chocolat’ vind ik best kut), le77, de oudere dingen van l’or du commun (eerste albums staan enkel op youtube), jeanjass, prince waly, 1995, primero, peet, swing, le dé, fixpen sill (zwitsers).

veel brusselse dingen. blu samu is ook tof (engels met sporadisch portugees).

5 likes

Dit. Ik zou het niet erg vinden als iemand zou betalen voor sex. Mits diegene die hij betaald het werk doet zonder dwang. Maar aangezien de sex industrie niet 100% zuiver is zou ik het rot vinden om te weten dat iemand in het verleden misschien sex heeft gehad met iemand die gedwongen is dat werk te doen. En dat dat geld ook niet 100% naar haar gaat maar naar de mensen die de illegale sex industrie zo in stand houden.

3 likes

Nee, ik kan echt in paniek raken van cijfers en kan met gemak 3 minuten doen over een sommetje als 263-47. Is altijd zo geweest, ik ben heel goed in talen/spelling, maar een ramp met rekenen/wiskunde. Ik zou ook best een dyscalculie test willen doen, maar die zijn duuuuuur.

5 likes

Ik kan wel oke hoofdrekenen, maar gebruik altijd mijn vingers (buig ze dan om en om en tel mee in m’n hoofd), ook bij grote getallen.

Ik was verbaasd dat ik jou bij nee zag staan. Ik vind jou heel slim (en dat vind ik niet zo snel).

Ik vind juist analyseren, theorie en begrijpen in hoge mate ‘slimheid’ bepalen. Veel meer dan talen of dingen van buiten leren. Dat vind ik meer een knappe vaardigheid ofzo, maar niet per se slim.

6 likes

ik heb echt exact hetzelfde. mn vader zegt altijd dat het onmogelijk is om dyscalculie te hebben als je 548 op de citotoets scoort van de bassischool ,waar dus voor zover ik nog weet voornamelijk bij het onderdeel rekenen het gaat om het hoofdrekenen. scoorde wel duidelijk laag daarin maar ik doe echt lang over simpele sommen en dan raak ik in mn hoofd alweer in paniek. en toen op de middelbare school ontdekte ik WISKUNDE. de leraar moest ff duidelijk maken dat ik het laagste cijfer VAN HEEL HAVO/VWO HAD GEHAALD. ja dankje, doet mn zelfvertrouwen echt veel goed apelul (het was een 4,8 en ik vergeet het nooit weer).

3 likes

IJslands

7 likes

Ja, vreselijk… ik heb zodra het kon wiskunde laten vallen na 3 havo (net zoals economie, scheikunde en natuurkunde, ook drama). Zoveel avonden jankend aan de keukentafel gezeten met m’n vader die me wanhopig probeerde te helpen met m’n huiswerk… Het mocht niet baten :joy:

2 likes

kom maar door

1 like