Stel je persoonlijke vraag #10

ik heb alleen de twee bovenste nog, onderste zijn getrokken want die lagen allebei gekanteld. oftewel met het snijvlak tegen de andere kiezen aan haha. ik kan niet tegen het trekken van kiezen (het zweet breekt me ook uit nu ik dit typ), dus had bij de eerste keer aangegeven dat ik het spannend vond. verdoving geprikt en toen even gewacht en toen gingen ze beginnen maar dat deed fucking veel pijn. dus ik begon te gebaren onder dat doek dat het pijn deed naar ze gingen gewoon door :sob: op een gegeven moment deed een verpleegkundige mā€™n armen naar beneden?! ā€œrustig mevrouw u voelt alleen druk!ā€ nou echt niet, voelde gewoon dat mes in mā€™n kaak gaan. dus toen heb ik keihard gegild en toen stopten ze :joy: bleek dat de verdoving niet goed werkte dus ik voelde echt alles haha. na het wegsnijden nog bijna flauwgevallen dus was echt een drama. tweede keer, twee maanden later was ik zo bang dat ik kalmerende pillen heb gekregen van tevoren en toen ging het wel beter omdat ik zo waus was als ik weet niet wat. en toen hadden ze ook gelijk meer verdoving geprikt en langer gewacht voor ze gingen beginnen haha

1 like

De pijn was tĆ© verschillendā€¦ Mā€™n eerste (horizontaal liggende) is er met hamer en beitel uit gesloopt om het maar zo te zeggen. Heeft langer dan een kwartier geduurd, allemaal slangen met bloed uit mā€™n mond. Dikke blauwe wang erna en 2 weken flinke pijn.

Daardoor durfde ik de rest niet te laten verwijderen. En als mensen zeiden dat ze er niets van voelden, dacht ik: W.T.F.

Maar de andere zijn juist heel soepel gegaan! Ligt echt aan de kies. Ben blij dat ze eruit zijn nu.

@unglaublich lees jouw ervaring nu pas. Jeetje!

2 likes

Na pijn vond ik echt 20000% meevallen. Maar ik heb een extreem kleine mond en dus ook kleine kiezen dus mn wond was heel klein

Die verdovingsspuit was overigens wel heftigā€¦ leek wel alsof ze die in je frontaalkwab zetten ofzo

1 like

Ik ook niet! Iedereen reageert altijd verbaasd en ik heb nog nooit iemand gevonden die ze ook niet heeft. Ik ben wel soms bang dat de tandarts het verkeerd gezien heeft en er over 10 jaar ergens nog eens een verstandskies doorkomt :stuck_out_tongue:

1 like

Echt naar om te zien wat mensen allemaal doen voor geld. Toen mijn oma doodging vonden de twee zussen van mn vader dat ze recht hadden op meer van de erfenis omdat mijn vader een betere baan heeft en dus al meer heeft. Ik vind het belachelijk dat ze zo dachten, maar mijn vader heeft het laten gaan. Goed, dan nemen jullie een groter deel, whatever, ik heb het niet nodig en het is het me niet waard om daar een verstoorde relatie door te krijgen. Vond ik wel heel classy van hem, denk dat ik daar principieel wel meer bezwaar tegen had gehad.

7 likes

Geloof jij dat er ooit mensen op de maan zijn geweest?

  • ja
  • nee
  • twijfel

0 stemmers

Geloof jij dat in 1969 de eerste mens voet op de maan zette?

  • ja
  • nee
  • twijfel

0 stemmers

Ik heb (nog) geen testament op laten maken, maar wil het wel doen omdat we een koophuis hebben dat inmiddels in waarde is gestegen, en een paar oldtimers.
Wel heb ik vast laten leggen wie de voogdij krijgt over mijn dochter in geval van overlijden van mij en mijn man.

Ik weet dat jij hier ook vandaan komt, maar dat is niet waar? Het gaat veel westelijker dan Hoorn.

Ik had trouwens vandaag een meeting ergens beneden randstad en ik hoorde dus een heel klein West-Fries accent(collega uit Amsterdam hoorde het niet). En meer oost West Friesland(dit is echt anders). Ik heb hem daarna gegoogled en hij is inderdaad opgegroeid in het oosten van West-Friesland :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

3 likes

Hoe wat waar tell me ik ga volgende week

Het kan nog! Ik heb er ook nog geen, maar ik heb sinds kort een beugel en de orthodontist vertelde me dat ik er wel twee door ga krijgen. Hiervan voel ik van een ook al echt een puntje door mijn tandvlees. Hij gaf ook aan dat het niet gek is als ze op latere leeftijd doorkomen, dus wie weet haha.

Doorkomen van de kiezen vond ik pijnlijker.

1 like

Ja ik bedoelde meer dat het niet, zoals eerder werd gedacht, in Friesland lag. Meer de neus van Noord-Holland (tot Alkmaar) En oostelijk West-Friesland is toch tussen hoorn en enkhuizen zo ongeveer? Bedoel jij westelijker?

Nou goed, even kort door de bocht en snel iets typen gaat fout. West-Friesland is een grote regio in Noord-Holland iig.

1 like

Aha, nu snap ik het! Ja goed aangegeven dan
Ja, ik vind het eigenlijk wel onder algemene kennis vallen dat je weet dat dit niet in Friesland ligt, maar ik heb zelfs van andere N-Hers gehoord dat ze dat niet wisten(wat ik dus heel gek vind). Ik bedoelde idd westelijk!

2 likes

Volgens mij is het laten trekken van verstandskiezen net zoiets als een zwangerschap: het verschilt per persoon en per keer hoeveel last je er van hebt en er is bijna geen peil op te trekken. Ik ken verhalen van mensen die er 2 weken ziek van zijn geweest en zelf kon ik de volgende dag alweer (voorzichtig) vast voedsel eten.

Hoeveel tanden en kiezen heb jij in totaal?

  • 1-20
  • 21-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40

0 stemmers

Waar laat iemand 40 tanden en kiezen?!

1 like

Is het raar dat ik dit niet weet?

34 likes

Nee hoor, ik ben net ook met mijn vinger al mijn tanden/kiezen langs gegaan hahah.

7 likes

Ik heb net met een vinger in mā€™n mond mijn tanden zitten tellen, wie nog meer? :stuck_out_tongue:

31 likes

Ik heb net serieus voor de spiegel staan tellen :joy: Maar 28, en nog 3 verstandskiezen die nog niet doorgekomen zijn (dus met die erbij 31)

2 likes