Stel je persoonlijke vraag #10

ja idd! Maar ik wilde niets spoileren dus ben er daarom wat vaag over gebleven. Misschien kan je de naam ook nog even in een spoiler zetten? Weet niet of mensen erover vallen, maar om het te voorkomen.

@Memphis
Ja, inderdaad. Maar dat is ook wel een interessante vraag, ook voor mensen die stemmen dat ze het alleen ok vinden als het vrijwillig is; wanneer is het dan vrijwillig en wie gaat dat vaststellen? Als het binnen een bepaald beeld past, zal er namelijk ook altijd een bepaalde druk zijn.

Nou die film hoef ik ook niet meer te zien :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja balen, wilde die film nog wel zien. Dus ik denk dat het handiger is een spoiler te plaatsen @Luzarl

Verder vind ik wat @Memphis ook zegt. Het moet gewoon een eigen keuze zijn. Zo’n pil lijkt me een goede oplossing. Niet zo van als je 85 bent is het klaar. Wie weet heeft iemand dan nog wel de wil om te leven.

Shit, had het echt meteen weggehaald maar alsnog te laat

1 like

ja, dat is ook zo. Ik vind het een heel interessante maar ook lastige discussie. Ik ben zelf geneigd naar het accepteren als onderdeel van cultuur (en vind inderdaad ook dat ouderen hier vaak (te) lang, met allemaal kunst en vliegwerk en zonder echte kwaliteit van leven in leven worden gehouden), maar is dan alles acceptabel? Vrouwenbesnijdenis, kannibalisme, marteling, mensenoffers? Dat is wel een interessante eraan.

@morale
vrijwillig is inderdaad supermoeilijk te bepalen denk ik, vooral als iemand binnen een bepaald paradigma is opgebracht.

Ik vond het trouwens ook echt een heel goede film en ik had hetzelfde gevoel als jij. Maar op reddit dacht iedereen er anders over, en dat vond ik ook bijzonder. Heb het altijd wel vreemd gevonden dat zoveel mensen vrijwel alles alleen vanuit hun eigen perspectief kunnen zien. vond het wel een interessant onderwerp om over na te denken in ieder geval. Want wanneer wordt iets dan absoluut onacceptabel bijvoorbeeld.

2 likes

Ik zou dit wel beledigend vinden, maar kan opmerking over mijn lichaam ook niet aan.

Ik had ooit een collega en zij was vrij stevig en zwanger, wat je eigenlijk niet zag, op een gegeven moment ging ze dus met verlof en na haar bevalling kwam ze terug, toen zei een collega van een andere afdeling “wow wat heb jij lekker lang vakantie gehad, waar ben je naar toe geweest?” Zij zei dus “ik ben bevallen”, heb nog nooit zo’n awkward moment meegemaakt want die man keek van haar naar mij en weer terug naar haar en liep weg.

43 likes

@midheavenmoon Oh ik dacht dat het beledigend kon zijn omdat iemand super trots was op haar buik en iemand dan niet doorhad dat ze zwanger was. Zwangeren zijn meestal toch trots op hun buik? Maar ik dacht dan aan iemand die heel klein ‘draagt’. Dus super slank is voor zwangerschap en tijdens zwangerschap. Dus dan is het niet echt een belediging als ‘zo vind je me normaal ook een walvis’ maar eerder dus van onzichtbaarheid terwijl het graag gezien werd.

4 likes

Hahaha verstandig. Ik heb ooit de fout gemaakt om een bank op Marktplaats te kopen. Was een IKEA-bank met een wasbare hoes dus ik dacht dat dat wel veilig zou zijn. Thuis de hoes eraf gehaald om die te wassen, maar de bank die eronder vandaan kwam was echt ZO ranzig. Alsof er iets op had liggen ontbinden.

5 likes

Omg dit lijkt me echt de hel! Moet trouwens wel opbiechten dat ik mijn vriend op een dekentje laat zitten oid omdat ik de bank niet wil verneuken (haha :grimacing:)

1 like

Ik was dit jaar op een festival waar dit recht voor mijn neus gebeurde, het waren officieel dan wel niet echt dixie’s maar zulke vacuĂŒm festivaltoiletten. Het was na afloop van het laatste optreden dus er stonden echt ontzettend lange rijen voor de toiletten. Twee mensen gingen samen een toilet binnen en vervolgens zie je het hele toilet op en neer bewegen. Een vrouw die in de rij stond flipte helemaal, begon op die deur te bonken, kreeg ruzie met de jongen in het toilet die weigerde om ergens anders seks te hebben. Na 10 minuten gaven ze het toch maar op en moesten ze de walk of shame naar buiten door alle boze wachtenden mensen. Lijkt me nu niet echt romantisch.

Het wachten ging wel snel met dit entertainment.

59 likes

Hahahaha :joy: wel netjes

Ja, ivm koophuis. Niet omdat ik zo rijk ben, maar voor nu hebben mijn vriend en ik laten vastleggen dat alles naar elkaar gaat.

4 likes

Mijn ouders en opa hebben dat ook allemaal niet. Mn andere opa werd in 2010 ziek en in 2011 hebben ze een paar weken voor zn dood in een notitieblok de bezittingen verdeeld (en ook nog eens oneerlijk!) en dat was het :face_with_monocle:

1 like

Ik ben wel bij een notaris gaan informeren, maar op dat moment kon ik m’n ouders nog niet onterven en had ik te weinig geld om de rest over te laten aan de personen die ik wilde (want: geen familie, dus ingewikkelde opzet of hoge successierechten). Maar die wetgeving is in 2018 veranderd, dus eigenlijk zou ik er weer eens opnieuw voor kunnen kijken

1 like

Maar stel (om even van het ergste uit te gaan) jullie krijgen samen een ongeluk en komen allebei te overlijden, wat dan?

Ik heb overigens zelf geen testament maar heb ook niet veel te verdelen etc dus nog nooit echt aan gedacht

Wij zijn nu bezig met een samenlevingscontract en daar nemen wij het een en ander al in op. Zoals dat bij overlijden van ene van de personen het gezamenlijke goed naar de ander gaat. Willen we dat bij overlijden de persoonlijke bezittingen ook naar de ander gaan hebben wij wel een testament nodig. Maar dat is voor ons op dit moment niet van belang.

Wanneer er kinderen in het spel zijn wil ik wel een testament. Hierdoor weet ik ook dat ik bij mijn opa en bij mijn ouders in het testament sta en dat dat in dit geval wel van belang is.

1 like

Wow is dat serieus zo duur? :astonished: van beide wist ik dat niet. Maar opzicht wel begrijpelijk dat je het daar dan bij houd. Zou het dan inderdaad zoals @Taksi zegt pas doen met kinderen.

Dit is bij mijn vaders kant gebeurd waardoor er 1 zus nu gehaat word door 3 van de 5 overige broers en zussen. Gelukkig heeft mijn vader nog wel een goede band met haar want ze is mijn lievelingstante maar het doet me echt pijn im te zien dat de rest haar negeert als ze allemaal in dezelfde ruimte zijn

Ja je moet een erfenis toch ook eerst accepteren? Dat kan de ander niet in die ene minuut lijkt me?

1 like

Ja wij hebben er ook erge ruzie over gehad in de familie. Maar mijn moeder heeft maar Ă©Ă©n zus en geen ouders, dus uiteindelijk hebben ze toch maar besloten het goed te maken, want ze hebben alleen elkaar nog

2 likes