Stel je persoonlijke vraag #10

Beetje ongeschreven regel vond ik idd bij 3 stoelen, degene bij het raam heeft het raam, dat is chill, degene bij het gangpad heeft het gemak van op kunnen staan zonder daarbij anderen te hoeven aanspreken en kan wanneer er niemand langsloopt zijn of haar benen een beetje fijner strekken zo langs het gangpad, de middelste heeft geen van deze voordelen dus dan mag hij of zij de twee armleuningen.

Maar op zich passen er best twee ellebogen per leuning hoor, maar als ik aan de zijkant zit kijk ik wel voorzichtig of het erbij kan en laat ik de middelste zijn/haar positie ā€œkiezenā€

6 likes

Ik doe mijn stoel nooit omlaag. In economy class kan je stoel toch echt maar 5 cm naar achteren, dat gaat echt niet het verschil maken als je wil slapen want je zit evengoed rechtop :joy:

4 likes

@midheavenmoon @Pendule jullie hebben ja gestemd, wat was er toen aan de hand? Of weten jullie dat niet? Ben echt benieuwd naar hoe dat dat in z’n werk gaat!

Straks ligt er een vrouw te bevallen en blijkt de aanwezige arts uruloog te zijn ofzo :stuck_out_tongue: ben je mooi klaar mee dan

Wel op het station! Ik wist niet dat ze speelde dus ik snapte niet waarom het zo teringdruk was.

2 likes

Ik was de arts toen, vond ik echt niet leuk ook. Met tegenzin opgestaan. Iemand was flauwgevallen. Je kunt als arts ook geen flikker, want je hebt niks bij je. Was een gedoe om haar liggend te krijgen in een vliegtuig. Kon alleen een beetje bloeddruk meten na heel veel gedoe en pols voelen en wat vragen stellen. Denk dat die vrouw uiteindelijk is flauwgevallen omdat ze gewoon te weinig gegeten had, maar als er iets serieus aan de hand is, kan je precies niks daar. Maakt niet echt veel uit wat voor een arts daar zit.

20 likes

Hebben ze dan echt helemaal niks aan medische spullen achter de hand in een vliegtuig? Weet niet wat je in dit soort situaties nodig had gehad hoor, maar is er echt niks?

Ja bizar om dit te bedenken eigenlijk, vind dit een eng idee wel

2 likes

nouja, ik weet dat het een gedoe was om een bloeddrukmeter te krijgen en de communicatie was niet optimaal. Ze zullen wel een defibrillator hebben neem ik aan. Verder weet ik het ook niet. Hoef t ook niet per se uit te vinden want ik vond het echt niet leuk, en voor je het weet wordt je ook nog aangeklaagd als je niet voldoende kan helpen.

Maar ik bedoel meer, stel dat die vrouw was flauwgevallen omdat ze weet ik veel een hartaanval had, of een hersenbloeding of omdat ze van binnen aan het bloeden was. Dan zou ik dat misschien wel soort van kunnen ontdekken, maar daarna kan je er precies niks mee behalve iemand er succes mee wensen.

7 likes

Ben jij een nette eter?

• Ja
  • Medium
  • Nee, ik knoei regelmatig op m’n kleding, de vloer enz.

0 stemmers

Ik heb net soep gegeten, en keek in de spiegel, lekkere oranje waas op m’n kin, en het zit ook in m’n haar ?

4 likes

Voor de mensen die ALLEEN wonen.
Eet jij altijd aan de eettafel?

• Ja
  • Nee
  • Ligt eraan wat ik eet

0 stemmers

Ja lijkt me ook echt eng hoor, heftige verantwoordelijkheid ook opeens. Ja het enige wat je kan als je dan weet dat het heftig is is iets van een tussenlanding op een eerder vliegveld, maar dan is het ook nog maar hopen dat dat kan/in de buurt is.

Weet ik niet of dat zo is. Heb er niet naar gevraagd, maar kan me voorstellen dat het uitvoeren van acute operaties in het gangpad nou ook niet echt wenselijk is vanuit alle betrokken partijen.

4 likes

N.a.v. deze vraag

Artsen van FF:
Zou jij je melden als er ergens gevraagd wordt of er een dokter in de zaal is?

• Ja
  • Nee
  • Ligt er aan

0 stemmers

Anoniem voor als mensen niet willen dat men weet dat er nee gestemd wordt

eettafel = bureau = plek waar ik werk, studeer, tv kijk, eet en achter m’n laptop zit (dus eigenlijk alles wat ik doe haha). Weinig keus dus :woman_shrugging:

2 likes

Ik heb het niet alleen over of mensen het willen zien of niet, ook over de patiƫnt zelf.

Daarbij, veel artsen kunnen niet intuberen. Ik ben geen acuut arts en ik kan het niet. Sowieso intuberen komt veel bij kijken, dat doe je niet zomaar even in een vliegtuig.

Reanimeren zou ik uiteraard wel doen, maar de succes rates daarvan zijn ook echt niet zoals op tv.

5 likes

Ha, dit las ik als zo’n disclaimer
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

10 likes

Vind jij het terecht/eerlijk dat mannen met een lengte boven de 2 meter (volgens mij mag dit al boven 195 cm?) een plaats met meer beenruimte mogen aanvragen en dus ook krijgen?

• Nee moet je maar niet zo lang zijn
  • Ja wel terecht als je dit optijd aanvraagt
  • Ik heb hier geen mening over
  • Nee we zitten allemaal krap dus jij met je lange poten ook
  • Ja geheel terecht

0 stemmers

Mag van mij wel maar dan wil ik als klein persoon een extra voetsteuntje. :grinning:

2 likes

Ik denk dat dit afhankelijk is van de vliegtuigmaatschappij en in welke klasse je vliegt. Maar vraag me niet om de exacte regels hoor! Maar voor zover ik weet kan dit. Vooral bijvoorbeeld van die hele lange basketballers die een snelle vlucht moeten nemen.

Er zit hier een stewardess toch? Ik weetniet of ze nog actief is @turbs? Ik heb het iig wel eens meegemaakt.

Als het raam rechts zit, lijkt het me eerlijk dat iedereen z’n linkerarm op de leuning kan doen. Als de middelste persoon twee leuningen mag gebruiken, zit de persoon bij het raam zo krap.

Maar ik zit sowieso bij het gangpad, zo naar om opgesloten te zitten in dat hoekje bij het raam.

2 likes