Stel je persoonlijke vraag #10

Aaah heerlijk! Zie je ook of er een blauwe mee vliegt, alsin dienstreis of IPB?

1 like

Ja inclusief het nummer waarmee je reist. Laatst was een ipb’er een beetje zuur dat hij in economy comfort door de grond collega’s werd gezet en 2 andere ipb’ers, die korter in dienst waren, in business werden gezet. (economy was vol) Hij vond dat hij meer recht had op die business class stoel, maar toen kon ik dus zien dat die andere 2 een hoger nummer hadden ingezet dus jammer voor die andere collega haha
Edit: en ik zie idd ook DUTY staan als iemand wordt opgestuurd

1 like

Nee ik doe niet extra aardig tegen FBM. Ik loop voor iedereen even hard en doe even goed mn best. Ik hoop juist dat geen FMB het zo leuk aan boord vonden dat ze weer met ons vliegen

6 likes

WEG - PB.

-weg- doe ik even in een pb

1 like

Een hoger nummer inzetten betekent betere kans om mee te komen. Als er meerdere ipb’ers op een vlucht geboekt staan (zeg 3) en jij bent het laatste in dienst gekomen dan sta jij er het slechtste voor van de 3 en met 2 open stoelen kom je dus niet mee. Nu kun je eens in de zoveel tijd een hoger nummer aangeven bij je boeking, omdat je echt echt echt graag mee wilt en als je dat gedaan hebt sta je dus wat hoger op die ipb lijst en ben jij misschien wel nummer 1 of 2 van die 3 ipb’ers, ondanks dat je dus korter in dienst bent.

Ahw dat vind ik echt heel leuk om te lezen. Ik vind mn werk ook echt heel erg leuk! En zoals dat jij dit opmerkt uit mn posts hoop ik dat passagiers dat ook zien aan boord :blush:
Laatst stond ik bij aankomst te wachten tot ik de deur open kon doen om iedereen van boord te laten en op dat moment zei een passagier tegen me: jij vindt je werk volgens mij heel leuk hĆØ? Vanaf het moment dat ik binnen kwam tot nu heb ik jouw glimlach niet van je gezicht zien verdwijnen. Heel leuk om te zien’. Was ook weer even een besef momentje voor mij dat ik mijn werk idd zo leuk vind. Zulke kleine opmerkingen doen me stiekem heel goed.

44 likes

Echt hƩ! Vind ik ook.

Bij mij was het geacteerde nederigheid, heb eigenlijk hetzelfde als jij.

6 likes

Ik vind wel alle forummers die zichzelf bekend vinden ook echt bekend (voor mij) dus wat dat betreft klopt het wel.

1 like

Ik heb Mn stem aangepast naar bekende forummer.

Bewijs dat ik veel te veel tijd doorbreng op dit forum, Maarja.

5 likes

ik denk dan eerder dat ik gewoon met een aantal forummers (onder andere jij) vaak actief ben in bepaalde topics en geĆÆnteresseerd in vergelijkbare onderwerpen/discussies. Want volgens mij zijn er maar 5 topics ofzo waarin ik regelmatig actief ben, dus ik heb niet het idee dat ik heel bekend ben.

2 likes

Echt leuk en leerzaam om te lezen!!

Ik denk dat ik ooit op het egf wel een bekende forummer was, maar onder deze naam etc niet meer echt denk ik. Post ook veel minder actief dan voorheen.

1 like

Dit overkomt me net te vaak. Had een poos geleden dat ik me vier keer aan iemand voorstelde en me vier keer realiseerde dat het het broertje van iemand was, maar me pas besefte dat ik me al vaker voor had gesteld toen diegene keer op keer vroeg ā€œhoe vaak ik me nog zou gaan voorstellenā€. Vrij ongemakkelijk want ben niet perse ongeĆÆnteresseerd maar ik vergeet veel details van mn dagen en ben slecht in gezichten en namen. Maar maak dat iemand wijs bij wie je zo vaak vergeet dat je hem kent.

6 likes

Ik snap een hoger nummer aangeven/inzetten nog steeds niet. Is dat dan dat je opbelt en zegt dat je heeeeel graag mee wil? Is dat een hoger nummer aangeven? Want tijd in dienst blijft tijd in dienst toch?

1 like

Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten verwoorden dan hoe ik het hierboven heb uitgelegd… Sorry. Je hoeft iig niemand te bellen, bij een ipb ticket boeking heb je die mogelijkheid om aan te vinken. Je diensttijd blijft idd hetzelfde. Dit is een regel die het bedrijf bedacht heeft om mensen die minder lang in dienst zijn ook eens in de zoveel tijd de kans te geven om meer kans te hebben om last minute mee te komen

Edit: Ipb’en is ook niet werk gerelateerd reizen. Ipb ticket is gewoon voor je vrije tijd reizen, met flinke korting. Benefit van het beroep zeg maar. Misschien dat dit meer duidelijkheid geeft

2 likes

Hmm je edit maakt het niet duidelijk, sorry haha.
Maar stel persoon a die graag wil vliegen in 2015 in dienst is gekomen, persoon b 2017 en persoon c in 2016. En er zijn 2 stoelen, dan heeft persoon b toch gewoon pech? Hoe kan persoon b dan toch mee? Ja blijkbaar door hoger aan te geven/in te zetten. Maar ik snap niet wat je daar mee bedoelt :stuck_out_tongue:
Is verder ook geen examenstof die ik moet weten ofzo, maar ben gewoon nieuwsgierig :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik weet niet of het zo werkt hoor, maar het zal ongeveer deze strekking hebben: Jouw dienstjaren zijn een X aantal punten waard bij het boeken van een ipb ticket, zeg 10 punten per dienstjaar. Daarnaast krijg je ook extra punten (bijvoorbeeld jaarlijks) die je kan inzetten om een hoger puntenaantal te krijgen als je heel graag met die vlucht mee wilt. Zo heb ik 1 dienstjaar en daarmee 10 vaste punten, maar zet ik additioneel 50 van mijn jaarlijkse punten in om op een totaal van 60 uit te komen. Jij hebt 3 dienstjaren en zet geen extra punten in, dus mag ik mee en jij niet, omdat ik 60 punten heb en jij slechts 30.

7 likes

Ahhh wat leuk dat dat gewaardeerd wordt door jullie! En wat een een lief kaartje over die oma in Texas. Heel goed om te weten dit, dan geef ik de crew volgende keer gewoon wƩl een meegebracht doosje bonbons :blush:

3 likes

Meer dan de helft van de 185 mensen die ā€˜nee’ hebben gestemd vind ik wel ā€˜bekend’. Maar wat is bekend. Ik kan bijvoorbeeld bij de meeste avatars allemaal hun naam bedenken. Maar de mensen waar ik hun echte naam van weet zijn er al weer veel minder. En ik lees bijvoorbeeld bijna alle topics/categorieĆ«n (als ik echt niks te doen heb) dus dan herken je al weer veel meer mensen dan wanneer je alleen maar de zwanger topics of de youtubers topics leest.

1 like