Ik kreeg toen een keer een video van zegmaar een kennis van mij en hij filmde hoe hij in die vliegtuigstoel moest. Die vlucht was voor hem geboekt overigens, hij is 2,06cm. Hij kon er gewoon niet tussen, dat was gewoon onmogelijk. Dus toen mocht hij ergens anders zitten. En als je het aangeeft kan dat bij veel maatschappijen volgens mij wel. Ik geloof dat mijn zwager dat ook meerdere malen heeft gedaan.
Toen ik een keer met een vriendin op vakantie was geweest en we terugvlogen was ik in slaap gevallen in het vliegtuig. Toen we landden zei ik tegen mijn vriendin dat ik zo raar had gedroomd, dat ik had gedroomd over dokters en zo. Toen bleek dat we nog helemaal niet in Nederland waren, maar er een tussenstop was gemaakt omdat iemand onwel was geworden in het vliegtuig. Ze hadden dus omgeroepen of er een dokter was en daar had ik dus kennelijk over gedroomd. We moesten toen best lang wachten voor we weer verder gingen, want koffers moesten eruit en het vliegtuig moest weer gecheckt worden en er moest geloof ik ook getankt worden. Uiteindelijk landden we om 2 uur 's nachts of zo i.p.v. om 10 uur 's avonds. Mijn moeder en haar broer hebben echt uuuren op Schiphol doorgebracht samen toen.
Edit: ik weet niet hoe het met die persoon is afgelopen.
Hoi, ben nog actief hier haha. Vooral meelees-actief de laatste tijd 
Ik heb werkelijk geen idee of lange mensen een speciale behandeling kunnen krijgen als ze boeken. Heb er nog nooit van gehoord. Ik werk voor de blauwe maatschappij en iedereen kan hier, tegen betaling of met je gespaarde Miles als freq.uent fl.yer, upgraden naar een hogere klasse met dus meer beenruimte. Lief zijn voor de steward(ess) en gewoon gedag zeggen en alsjeblieft/dankjewel helpt ook al een heleboel zonder dat het geld of Miles kost 
Oh @Damnatio wat een nachtmerrie.
Ik ben echt met elke vlucht bang dat dit gebeurt, want ik heb eigenlijk niet echt voldoende skills (meer) om met vertrouwen te handelen. Mijn enige klinische ervaring is co-schappen en zit nadien al bijna 3 jaar in research dus heb ook al zodanig lang niet meer op de vloer gestaan.
Heb het papiertje, maar voel me niet bekwaam (meer), is echt wel naar.
ik heb wel eens gehad dat ik aan het lezen was en dat die stoel tegen m’n hoofd aan knalde: gewoon echt aso.
op nachtvluchten moet het kunnen hoor, maar kijk even achterom
Als er geen andere arts opstaat, dan meld ik me wel. Ik ben alleen direct uit de studie bij een arbodienst gaan werken en heb erg weinig klinische ervaring, dus ik zou me niet competent genoeg voelen voor crisissituaties. Maar goed, ik kan/weet (hopelijk) meer dan een gemiddeld persoon zonder medische kennis dus als er geen andere arts opstaat, dan zal ik wel melden.
Ik zou me wel melden, maar wel direct noemen dat ik psychiater in opleiding ben en ik me niet heel bekwaam voel mbt acute medische hulp. En dan vragen of er geen verpleegkundige of ambulancebroeder oid aan boord is. 
Aan alle mensen die zich onzeker voelen als niet ‘echte’ arts… Als wij omroepen dat we hulp nodig hebben zijn we met ieder beetje hulp al ontzettend blij en iedereen weet dat je in de lucht amper tot niets kunt om iemand écht goed te helpen. Juist daarom is een beetje extra kennis fijn om in te kunnen schatten of we een voorzorgslanding moeten maken of niet. De basis en reanimeren is ons aangeleerd en ieder jaar krijgen we opnieuw EHBO, maar hulp van iemand die net een beetje meer weet is ontzettend fijn.
Neee sta alsjeblieft juist op! Alle beetjes kennis kunnen helpen 
Weet jij dan ook wat jullie precies aan boord hebben qua medisch instrumentarium? Ik heb echt geen idee.
Whaha je zal maar in een vliegtuig zitten met @lapzwans @Insouciance en ik als enige artsen, dan wijzen we allemaal naar elkaar 
@anon23429397 ik zou er dan idd specifiek om vragen, maar ik denk dat er veel situaties zijn dat je meer hebt aan een verpleegkundige (zeker SEH of IC bijvoorbeeld)!
Ik kom om 18.00 zelf thuis en dan wil ik zsm eten. Als ik niet weet hoe laat hij komt wacht ik dus niet.
Mijn vader is een keer onwel geworden in het vliegtuig en aan het toilet flauw gevallen. Toen riepen ze dus ook om of er een dokter aanwezig was en er stonden meerdere mensen op. Na een tijdje zei m’n moeder: “Nou wat zit iedereen nu de hele tijd naar mij te kijken?” Zei die man naast ons: “Nou misschien moet je eens gaan kijken want je man ligt al 10 minuten in het gangpad op de grond”
Niemand van ons gezin had iets door en we waren allemaal rustig een boekje aan het lezen
M’n moeder voelde zich vet schuldig haha
Stel, je hebt een vlucht van 10 uur. Je bent lekker proactief geweest en een chille stoel gereserveerd (je kent het wel, bij de toiletten met mega veel beenruimte naast het gangpad). Je installeert je op je stoel. Vervolgens zie je dat een mevrouw met een baby instapt en zich in de stoel schuinachter je installeert: i.e. in het midden met weinig ruimte + met baby.
The stewardess vraagt of je met haar wil ruilen
wat doe je?
- ik ruil
- ik ruil niet
0 stemmers
Juist dat staat me tegen, dat je een beslissing moet maken over landen of niet! Heeft nogal invloed haha. Maar ik begreep dat je ook kunt overleggen met een arts van de medische centrale oid van de vliegtuigmaatschappij? Want dat zou ik dan echt heel fijn vinden.
Ik heb tot 22 gestemd omdat wij in de zomer sowieso niet voor 21 u eten, maar als ik zou geen uren wachten na mijn gewone etenstijd!
Er zijn meerdere first aid kits aan boord, ik weet niet zeker of ik vanuit het bedrijf op internet mag zetten wat daar allemaal in zit, dus dat doe ik voor de zekerheid maar niet. Op Europa is dat wat het is, met de achterliggende gedachte dat als het goed mis is met iemand, je binnen 10min overal kunt landen omdat je boven land vliegt. Op de langere afstanden, dus grotere vliegtuigen, heb je naast die first aid kits ook een medical kit aan boord. (Dichtstbijzijnde vliegveld kan zo 3u vliegen zijn boven de atlantische oceaan) Alleen medisch geschoolde mensen mogen dingen daaruit gebruiken. Wij als stewards/stewardessen mogen daaruit niets gebruiken omdat het dingen zijn waar wij mogelijk nog nooit van gehoord hebben en geen idee wat de consequenties zijn als je het toedient
Jammer, was wel benieuwd wat er in zon medical kit zit.
Heb je dit meegemaakt? Zo ja, wat heb je zelf gedaan toen?
Nee niet meegemaakt!
ik zou zelf nooit wisselen, je bent zelf met een baby (dat weet je van tevoren) dus dan is het aan jou om proactief te reserveren (of meer te betalen voor reservering met meer ruimte).