Stel je persoonlijke vraag #10

Ja, er wordt altijd contact opgenomen met de grond met een arts. Als er bijvoorbeeld geen arts aan boord is en ik zelf moet gaan beslissen of we naar beneden moeten dan geef ik alle informatie door aan cockpit plus mijn eigen gevoel met de kennis die ik heb en zij overleggen dan met diegene over de radio of we naar beneden gaan. Maar als ik tegen mijn cockpit zeg: ‘dit is goed mis, we moeten naar beneden’. Dan gaat dit ook direct zonder overleg met die arts op de grond. Better safe than sorry. En voor een beetje flauwvallen of brandwonden wordt, normaal gesproken😉 want dit zijn dingen die ons wel geleerd worden tijdens de EHBO, geen arts omgeroepen.

Een luchtvaartmaatschappij zal nooit zeggen: ‘nou dat viel wel mee hè? Ben je daarvoor naar beneden gegaan??’ Je weet het nooit zeker op zo’n grote hoogte en liever een keer teveel naar beneden dan dat iemand overlijdt aan boord.

12 likes

Ik zou willen zeggen ik ruil niet. Maar ik ben een pussy en een pleaser.

34 likes

Melanzane alla parmigiana bedoel je. Als je dan stoer doet met je Italiaans, doe ‘t dan goed he :sunglasses:

1 like

Oh, nou ik wel.

Welke is de pollepel?

• De bovenste (houten)
  • De onderste (ijzeren)
  • Geen van beiden

0 stemmers

Toevoeging hierop.

Er gaan redelijk wat medicijnen aan boord mee met de lange vluchten. Is best een pittige kit aan medicatie.

Normaal zou je moeite hebben om zoveel medicatie een land in te krijgen. Maar in een vliegtuig dat heen en weer vliegt mag het wel.

1 like

Ik ging laatst met m’n vriend koken voor ons en zijn gezin, in totaal 5 mensen die mee aten. Mijn vriend wilde één pakje van deze bij de pasta doen:

Dit leek me eerder een twee- of misschien driepersoonsportie ipv voor vijf personen, dus ik vraag me nu af wat jullie hiervan vinden:

• Te veel voor vijf personen
  • Precies genoeg voor vijf personen
  • Net iets te weinig, maar kan prima
  • Te weinig voor een pasta voor vijf personen

0 stemmers

Vind ieder toch wel 3 a 4 balletjes dus dan is het wel weinig ja

1 like

@turbs (of aan andere stewards/stewardessen hier). Is het raar om de stewards/stewardessen aan het begin van de vlucht iets te geven? Bijvoorbeeld een doosje bonbons of iets. Ik waardeer een fijne steward(ess) namelijk altijd enorm tijdens een lange reis! Tijdens mijn laatste vlucht had ik besloten om gewoon iets te kopen voor de crew maar toen puntje bij paaltje kwam durfde ik het niet meer te geven omdat ik ineens dacht dat het heel stom zou staan, haha.

2 likes

Ja precies dit. Ik zou hier kunnen typen dat ik niet ruil en dat eigenlijk ook niet willen, maar als het daadwerkelijk aan me gevraagd wordt kan ik zeker geen nee zeggen

1 like

Ik ben geen stewardess maar mijn eerste gedachte is wel hmmm beetje raar. Ze doen gewoon hun werk en goede service hoort daarbij ofzo i don’t know maar ik ben ook wel een beetje een zuurpruim met dit soort dingen, net zoals fooi enzo (in Nederland althans)

12 likes

Alleen mannen?

1 like

Ik zou er minstens 2 in doen, maar liefst 3.

1 like

Vraag me af of ze dat uberhaupt wel mogen eten, omdat je niet weet wat iemand ermee heeft gedaan. Een piloot mag vast niet zomaar iets eten wat iemand heeft meegenomen

1 like

Hoe gebruik jij je tandpasta?

• Water op mn tandenborstel, dan tandpasta en weer water op de tandpasta
  • Water op mn tandenborstel, dan tandpasta
  • Tandpasta op mn tandenborstel
  • Tandpasta op mn tandenborstel, dan water
  • Ik weet het niet
  • Ik wissel af
  • Ik gebruik geen tandpasta
  • Ik heb een ander ritueel, dat wil je niet weten! Maar ik ga het je toch gelijk vertellen, namelijk

0 stemmers

Vind ik beter schuimen.

3 likes

Voelt frisser aan ofzo. Ik heb net mn tanden gepoetst en vroeg me gelijk af hoe anderen het doen haha

1 like

Anders vind ik het zo droog ofzo, met water poetst het lekkerder!

9 likes

Mijn ouders hadden/hebben beide echt slecht tanden, dus ik weet niet van wie ik het heb want heel veel bijzonders doe ik ook niet met mijn tanden (2/3x poetsen met de hand per dag, ik flos 1x p dag, niet heel bijzonder).

Over dat water op tandpasta of tandenborstel. Omg m’n oppaskind wil bij haar borstel boven eerst tandpasta en dan water, en bij degene die beneden ligt eerst water en dan tandpasta. Of andersom. Maar owee als ik het verkeerd doe en er nadien of vooraf toch water op heb gedaan. Dan wil ze meteen niet meer tandenpoetsen en hebben we gedoe :’).

@Evenveel ik poets eerst een halve minuut ofzo met alleen water, dan doe ik tandpasta op mijn borstel. Dus dan is mijn borstel al nat denk ik. Weet eigenlijk niet of ik het daarna ook nog nat maak. Denk het niet. Ga zo mijn tandenpoetsen. Ga eens opletten. (Bij heel veel van die gewoonte/ritueel vragen heb ik echt geen idee. Toch fijn dat dat automatisch gaat allemaal :p).

3 likes

Ik dacht eerst dat je gaatjes als in oorbellen bedoelde haha

3 likes