Stel je persoonlijke vraag #10

Ik vind het allebei even gemakkelijk of moeilijk, maar m’n Engels wordt wel beter als ik met een native speaker praat. Op de een of andere manier pas ik mijn niveau aan aan m’n gesprekspartner. Als ik met een native speaker praat, verdwijnt m’n Nederlandse accent voor een deel en kan ik over ingewikkelde onderwerpen spreken, maar als ik met iemand spreek die amper Engels kan, kan ik plots ook amper correct Engels :roll_eyes:.

Maar ik vind het moeilijk om m’n echte niveau in te schatten. Ik krijg heel vaak complimenten dat m’n Engels zo goed is en dat ik accentloos spreek, maar dat betwijfel ik nogal.

3 likes

Ben jij donateur van een dierenhulp organisatie in Nederland oid?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Zo ja: ik wil weten welke! Ik wil dat zijn, maar is best wel wat aan keus…

Ja geldt ook voor mij. Beroepsmatig weleens in contact met moordenaars gekomen maar echt kennen…

Wow geslagen?? Niet normaal!
Ik ben een keer geduwd door een man. Ik fietste 4 meter over de stoep en zag toen die man aan komen lopen dus stapte af. Alsnog heeft hij mij hem hard geduwd toen ik langs hem liep. Ik stond uiteindelijk mey fiets en al tegen de muur aan. Ik riep nog dat ie normaal moest doen maar die man heeft geen woord gezegd tegen me. Was zo raar

Ik heb vaak dat ik echt even moet omschakelen als er in een poll nee bovenaan staat ipv ja.
Moet jij ook altijd even schakelen/nadenken als een poll begint met Nee in plaats van Ja?

• Ja. Ja moet bovenaan, nee onderaan
  • Nee. Nee moet bovenaan, ja onderaan
  • Boeit me helemaal niets, t is een poll zeik nie

0 stemmers

Huh nee toch? Ik bedoel als je nog niet gestemd hebt en nog wil gaan stemmen. Dat ligt toch gewoon aan degene die de antwoorden voor de poll invoert die dan begint met nee?

2 likes

Ik doe geloof ik blindegeleidehonden. Maar sinds dat ik werk heb gedaan doe ik alles want ik weet hoe moeilijk t kan zijn. Dus ik ben geen betrouwbare bron haha helaas

Oh en wnf doe ik af en toe een grotere schenking (30+ euro)

2 likes

Vogelbescherming! (Omdat mijn kat weleens vogels dood maakt :grimacing:)

11 likes

Ik steun WNF door mijn lidmaatschap met de tamtam!

2 likes

Sorry volgens mij had ik nog niet gereageerd. Nou ik vind het vooral erg wennen, en dat ding er dan weer op en afhalen irritant. Ik denk dat ik hem wat vaker moet gebruiken om een goed oordeel te hebben. Ik heb zelf volgens mij maar een tientje betaald dus voor dat geld kan je het altijd proberen.

@En_17_Anderen ja ik vind dat ook echt een hoog percentage! Ik heb zelf wel ingevuld dat ik iemand ken die vermoord is. Het nichtje van m’n vader is doodgeschoten door haar ex, was echt bizar maar ik weetniet of dat echt onder kennen valt :thinking: want ik kende haar niet echt echt persoonlijk.

Oh en ik ben een jaar lid geweest van een organisatie tegen verwaarlozing van huisdieren. Ik heb alleen geen idee meer hoe die organisatie heet. Dit was volgens mij een eenmalige betaling van 80 euro.

Ik heb heel duidelijk een Australisch accent (door mijn familie) en daar ben ik heel blij mee. Vind dat accent altijd zo leuk klinken en het rolt zo lekker over de tong

2 likes

Wij hebben 5 kussens, 2 per persoon en 1 in het midden omdat we beide nogal veel rollen in ons slaap. Als ik ga slapen haal ik mijn 2e kussen onder mijn nek weg omdat ik anders last krijg (wat natuurlijk ook niet heel raar is).

Lokale vogelopvang en het lokale dierenasiel. Ik vind het fijn dat ik weet bij wie het terecht komt en wat er mee gedaan wordt.

3 likes

Heb jij een foto op je CV?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ooit is weleens aan mij gevraagd “waar uit Amerika kom je vandaan?” omdat ik blijkbaar wel iets van een accent heb. :woman_shrugging: Ik denk dat het vooral Engels is met een Nederlands accent.
Ik zou willen dat ik als Nederlander net zo mooi Engels kon spreken als Frans Timmermans:

https://youtu.be/juW7fSmJm-k

3 likes

Omdat ik anders zo klink :confounded::sweat_smile:

1 like

Ik ben van mening dat je aan vrijwel elke Nederlander een accent hoort in het Engels, met uitzondering van mensen die al heel lang in het Engelssprekend buitenland wonen, maar dan vaak nog steeds. Ik snap ook niet waarom dat een punt is.

9 likes

Ik word graag beoordeeld op wat ik gedaan heb en niet op mijn foto.

4 likes

Ik snap dat ook niet. Ik vind het altijd bewonderenswaardig dat iemand een taal goed kan spreken dat niet je moedertaal is. Je hoort dan meteen dat iemand in ieder geval zijn/haar best doet! Itt Fransen of Duitsers die vaak toch in hun eigen taal maar praten en er vanuit gaan dat iedereen maar hun taal spreekt!

7 likes

Precies! Ook @Santeria en @grace
Er zijn genoeg mensen die een accent juist cute vinden. Vind ik zelf ook van Italiaans Engels bijvoorbeeld (terwijl ik zelf Italiaans spreek). Waarom zou je je schamen/cringen bij een Nederlands accent? Ik krijg van buitenlanders voortdurend complimenten over m’n Engels, terwijl ik het echt max een 7 vind op goede dagen en m’n accent is echt behoorlijk Nederlands.

3 likes