Maar in Heerlen praten ze juist geen dialect toch, hebben ze alleen een dik Limburgs accent en ze gebruiken wel wat Limburgse woorden, maar het is niet zoals in de meeste andere Limburgse dorpen dat ze echt een dialect hebben dat ze een dorp verderop amper kunnen verstaan. Of hebben mijn vrienden uit Heerlen keihard tegen me gelogen hierover?
Waarom loopt dat heggetje niet door?
Ik zou (‘s nachts) zo’n niet poepen bordje in het gras timmeren
Voel jij je ongemakkelijk in de sportschool?
- Ja vrijwel altijd
- Vaker wel dan niet
- Vaker niet dan wel
- Nee nooit
- Welke sportschool?!
0 stemmers
Wie weet kun je dit aankaarten bij de gemeente. Vast wel! Of ze even bij jullie ook gewoon struiken kunnen plaatsten ivm overlast van mensen die onder je raam gaan hangen (ff overdrijven, dat werkt beter)
Ik zet het op mn lopende rekening
Ik heb geeeeeeeen idee, ik ben 3 keer in m’n leven in Limburg geweest want volgens mij, voor mensen die boven de rivieren worden opgegroeid is er geen andere reden om onder de rivieren te gaan dan Efteling en Maastricht. Dit klinkt veel lulliger dan ik bedoel. Maar zo gaat het in de praktijk denk ik wel een beetje. Die jongen kwam wel uit Heerlen en zijn accent was zo enorm enorm sterk dat ik en ook anderen hem slecht konden verstaan. Ik heb geen idee of hij ook dialect sprak, echt geen idee. Ik moest vaak aan z’n oor echt hangen om zijn woorden uit te puzzelen want ik verstond het simpelweg niet.
Ja nu het Land van Ooit dicht is snap ik wel dat je hier niks te zoeken hebt. 
Ben jij ooit in het Land van Ooit geweest?
- Ja
- Nee
- Nee, maar ik keek wel de serie op Kindernet dus ik weet wel hoe Kloontje haar liedje gaat en wie Ridder Graniet is
0 stemmers
Jawel daar praten ze ook dialect! Alleen niet zo specifiek achterlijk als in Kerkrade ofzo
Alleen al door die naam te lezen zit dat liedje nu in m’n hoofd 
Ik heb al wel vaker gezegd dat mijn zus en ik als kleine kinderen onze handen over onze oren deden of snel de tv op een andere zender deden. Haat aan Kloontje en dat stomme liedje. 
Eigenlijk echt erg dat zo veel mensen in de randstad zo denken over de andere 80% van Nederland. We missen zoveel moois.
Ja maar zo wordt er ook over de randstad gedacht toch? Denkt dat als je aan mensen vraagt waar ze aan denken bij Amsterdam het gros ook hoeren en wiet zegt.

Sleep tight and don’t let Sap de Aardwortel bite
Hahah zou het echt? Hoevaak ik wel niet heb gehoord: ‘oh ik vind je helemaal geen type dat uit Groningen komt’, ‘oh Groningen wat erg voor je !!’
Ja, echt achtergesteld dat we zijn ook gewoon. Maar ja, het is goed om je te realiseren dat niet iedereen evenveel geluk heeft door in de randstad op te groeien
Ik vind de randstad wel echt veel leuker en beter dan de rest van NL maar goed ik ben al weg